Rådgiver anskaffelser
Askøy kommune
Klampavikvegen 1, 5300 Kleppestø, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver anskaffelser
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 3. august
Askøy kommune søker en engasjert og strukturert innkjøpsrådgiver som vil spille en nøkkelrolle i å sikre at våre anskaffelser gjennomføres profesjonelt, effektivt og i tråd med gjeldende regelverk. Du får ansvar for hele anskaffelsesprosessen – fra planlegging til kontraktsoppfølging – og er en viktig rådgiver for kommunens enheter.
Stillingen er organisert i sektor Stab, og vil være en del av kommunens fagmiljø på anskaffelser og kontraktsoppfølging.
Arbeidsoppgaver
- Lede og gjennomføre anskaffelser i tråd med lovverk og interne rutiner
- Utarbeide konkurransegrunnlag og kontrakter, samt gjennomføre forhandlinger og evalueringer
- Kontraktsoppfølging
- Systemansvar for digitalt verktøy for konkurransegjennomføring og kontraktsadministrasjon (Mercell)
- Samarbeide tett med Bergen kommune når det gjelder innkjøpssamarbeid
- Gi juridisk støtte i anskaffelsessaker og håndtere eventuelle klager
- Bidra til strategisk utvikling av innkjøpsområdet og sikre kvalitet i kommunens interne systemer
- Analysere innkjøpsdata
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning, gjerne master i rettsvitenskap eller annen relevant retning
- Erfaring med offentlige anskaffelser er en fordel
- God forståelse for regelverk og juridiske vurderinger
- Svært gode norskkunnskaper, særlig skriftlig
- Erfaring med digitale verktøy som Mercell og Visma er en fordel
- Realkompetanse kan veie opp for manglende formell utdanning
Personlige egenskaper
- Strukturert og nøyaktig, med øye for detaljer
- Løsningsorientert og analytisk
- God evne til å få innsikt i virksomheten og ulike fagområder
- God til å kommunisere og bygge relasjoner
- Selvstendig, men trives også med samarbeid
- Fleksibel og trives med høyt tempo
- Proaktiv og tar initiativ til forbedringer
- Trygg i å balansere mellom praktiske løsninger og prinsippfaste vurderinger
Vi tilbyr
- En spennende og variert arbeidshverdag i en kommune i utvikling
- Mulighet til å påvirke og utvikle kommunens anskaffelsesstrategi
- Et godt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
- Lønn etter avtale
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Generelle opplysninger
I henhold til offentlighetsloven §25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om å ikke bli oppført på søkerlisten. Dersom ønsket ikke etterkommes, vil søkeren bli varslet om dette før søkerliste utarbeides.
Eventuelle vitnemål og attester kan legges inn som vedlegg til søknaden.
Kontaktinformasjon
Marianne Holm, Leder anskaffelser, 97 05 18 79, marianne.holm@askoy.kommmune.noArbeidssted
Klampavikvegen 15300 KLEPPESTØ
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Askøy kommuneReferansenr.: 4986695903
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Raus – interessert – modig - kompetent
Askøy kommune er med våre rundt 30.000 innbyggere og 2000 medarbeidere en av de største kommunene og arbeidsplassene i Vestland fylke. Askøy ligger nordvest for Bergen, og det tar kun 15 minutter å kjøre fra Bergen sentrum til kommunesenteret Kleppestø. Det er også enkelt å reise kollektivt med hurtigbåt eller buss.
Sammen jobber vi for å gi øyens innbyggere et godt bomiljø med gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, og kultur- og fritidstilbud.
For at vi skal kunne løse oppgavene våre best mulig trenger vi medarbeidere med ulik kompetanse, bakgrunn, erfaring og perspektiver. Vi ser på mangfold som en styrke, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9f88ba7d-0d28-460b-9b30-2c1aa8748523
- Hentet fra
talentech
- Referanse
35640ac28d504f3e8a29bdf88567e26b