Nyetablering-Korsveien omsorgsbolig er klar for nye medarbeidere!
Tjenester Korsveien, Drammen kommune
Korsveien 68, 3028 Drammen, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Korsveien omsorgsbolig er klar for nye medarbeider!
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
3
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 2. september
Drammen kommune bygger 8 nye tilrettelagte boliger i Korsveien på Åssiden. Boligene ligger i et rolig område med god tilgang til kollektivtrafikk, et nærsenter og kort vei inn i marka. Tjenestene ytes til mennesker med nedsatt funksjonsevne basert på individuelle vurderinger.
Innflytting starter i desember, og det er nå behov for DEG og flere helsefagarbeidere med ulik stillingsprosent med oppstart i januar 2026. Arbeidsplassen vil ha en turnus med ordinære vakter og langvakter, både på ukedager og helg. Det vil legges opp til arbeid hver 4. helg med langvakter.
Vi har mulighet til å tilby fleksibel/tilpasset turnus for deg men fortsatt slik at vi får gitt gode og forsvarlige tjenester etter de individuelle behovene og at det skal være et trygt arbeidsmiljø for dere ansatte.
De fleste av de 8 beboerne er unge voksne og tjenesten ønsker å bidra til at visjonen for Drammen kommune "et godt sted å leve" blir like aktuelt for de. På en slik måte at de kan oppleve trygghet til å kunne lære og utvikle seg. I tillegg til at de får benyttet sine ferdigheter og egenskaper sammen med sine naboer, og som innbygger i lokalsamfunnet på Åssiden.
Bygget kombinerer høy bokvalitet med universell utforming og et hjemlig uttrykk, med fokus på trygghet, mestring og individuell tilrettelegging. Individuelle behov rundt den enkelte beboer og trygghetstiltak for personalet setter premisser for bruk av velferdsteknologiske løsninger. Det vil være private uteplasser, store vindusflater og varme materialvalg. Kontor, garderobe, hvile- og pauserom, samt møteareal ligger sentralt i bygget. Uteområdene vil være grønne og universelt utformet.
Artikkel-KorsveienVi søker nye medarbeider til;
- fulltidsstillinger med arbeid 4. hver helg
- deltidsstilling på natt med arbeid 3. hver helg
- deltidsstilling på helg med arbeid 2. hver og 4. hver helg
Du spesifiserer i søknaden hvilken stilling du er interessert i.
Som helsefagarbeider vil du være en del av en tverrfaglig arbeidsmiljø og som ansatt i fulltidsstilling vil du ha ansvar som primærkontakt. Du skal bidra til å bygge opp et nytt tjenestetilbud og en god arbeidskultur. Arbeidet vil baseres på veilederen Gode helse- og omsorgstjenester til personer med utviklingshemming. Utfra de enkeltes behov vil vi ta i bruk ulike faglige metoder. Vi skal ha fokus på at det er godt å klare seg selv og legge vekt på trygghet, mestring og individuell tilrettelegging.Det er krav om politiattest, og etter gjeldende lover vil dette bli innhentet i forbindelse med signering av arbeidsavtalen, før tiltredelse.
Arbeidsoppgaver
Helsefagarbeider/Barne- og ungdomsarbeider- Gjennomføre målrettet miljøarbeid og bistå i utformingen av tiltak for mestring og god livskvalitet i samarbeid med tjenesteansvarlig.
- Utføre helse- og omsorgsoppgaver i henhold til individuelle tiltaksplaner.
- Håndtere legemidler i henhold til retningslinjer i Drammen kommune og egen bemyndigelse, observere virkning og bivirkning, og rapportere til vernepleier. Du må kunne benytte deg av skåringsverktøy News og ISBAR.
- Observere og vurdere beboer, og på bakgrunn av det iverksette forebyggende tiltak i samarbeid med vernepleier.
- Dokumentere og rapportere innenfor eget ansvarsområde, i tråd med god yrkesetikk, og som inneholder relevante og nødvendige opplysninger om beboer og helsehjelpen
- Delta på samarbeidsmøter med pårørende/verge og andre aktuelle samarbeidspartnere.
- Utforme og oppdatere tiltaksplaner, brukerkort og IPLOS sammen med tjenesteansvarlig.
- Bruke systemer som Gerica, VAR Healthcare, EQS og Iplos aktivt, melde inn uønskede hendelser og avvik, og bidra i kvalitetsarbeidet i avdelingen.
- Delta i virksomhetens ulike nettverksmøter innen for ditt ansvarsområde.
- Holde egen kunnskap oppdatert, og tilegne deg kunnskap som er relevant for avdelingens behov. For eksempel gjennom e-læring, ta i mot veiledning og delta på kurs og møter innen for aktuelle fagområder.
Praktisk ansvarlig for 1 beboer, egen beskrivelse foreligger.
AnsvarsvaktKoordinering av vakt, egen beskrivelse foreligger.
Andre oppgaver
Avhengig av din kompetanse og interesse kan dere være aktuelt å få/ta ansvar for andre oppgaver og delta i nettverk/ressursgrupper som en del av det.
Kvalifikasjoner
- Helsefagarbeider med autorisasjon, søkere med Fagbrev som Barne- og ungdomsarbeider kan også søke på stillingen.
- Arbeidserfaring med mennesker med nedsatt funksjonsevne.
- Førerkort kl.B
- Til helgestillingen kan også studenter innen for helsefag, barne- og ungdomsarbeidere og studenter innen vernepleier og andre relevante helse og sosial eller pedagogiske fag på høyskole nivå søke.
Personlige egenskaper
Det vil i starten være høyt tempo i avdelingen og jeg som avdelingsleder vil trenger trygge, aktive og løsningsorienterte medarbeidere. Det vil bli viktig med god kommunikasjon mellom oss og dere som kollegaer. Jeg som avdelingsleder vil gi dere ansvar, utfordringer, støtte og tilstedeværelse.
Overfor våre nye beboere vil det være viktig at du viser;
- Humør; at du har godt humør og bidrar positivt i arbeidsmiljøet
- Empati: at du har evne til å forstå og sette deg inn i andres situasjon og behov.
- Omsorg: at du viser vennlighet, respekt og genuin interesse for andres velvære.
- Kommunikasjonsevner: at du kan lytte og snakke med mennesker på en måte som er tilpasset deres behov og utviklingsnivå.
- Samarbeidsevner: at du jobber godt med kollegaer, pårørende og andre yrkesgrupper.
- Tålmodighet: at du kan håndtere utfordrende situasjoner rolig og med forståelse.
- Ansvarsbevissthet: at du tar ansvar for egne oppgaver og bidrar til et trygt og godt arbeidsmiljø
- Tilpasningsdyktighet: at du evner å tilpasse deg nye situasjoner og endringer raskt.
- Initiativ: at du er proaktiv, tar initiativ til å løse problemer og forbedre prosesser.
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Du vil få muligheten til å være med å utvikle og bygge opp et nytt boligtilbud med ønske om høy faglig kvalitet på tjenestetilbudet.
- Du vil få anledning til å være en aktiv bidragsyter til å bygge en ny og god arbeidskultur med fokus på erfaringsutveksling, kollegastøtte, humor og takhøyde.
- En turnus som sirer deg tid til oppfølging av dine ansvarsoppgaver.
- En turnus som sikrer deg god balanse mellom arbeid sog fritid
- Deltakelse i ulike ressurs- og nettverksgrupper innenfor ditt ansvarsfelt i virksomheten og i kommunalområdet.
- Opplæring og veiledning, gjennom e-læring, webinar samt møter og kurs
- Personalmøter med rullerende innhold av praktisk informasjon, etisk refleksjon, kvalitetsarbeid og fagmøter.
- Lønn etter sentrale lønns- og stillingsregulativ
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i denne portalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse eller NOKUT.
I henhold til Offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Kontaktinformasjon
Bjerke, Synnøve, Avdelingsleder, 48131287Arbeidssted
Korsveien 683028 Drammen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Drammen kommuneReferansenr.: 4988194163
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Bjerke, Synnøve
Avdelingsleder
48131287
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9d91c8d1-a723-4813-a5fc-8d1a65d8a83b
- Hentet fra
talentech
- Referanse
f14f63e85a884e83be6688c4f6c7a2c5