Konsulent
Enhet for Administrative fellestjenester, Vennesla kommune
4701 Vennesla
Om jobben
Stillingstittel
Konsulent
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 10. august
Er du nysgjerrig, strukturert og har interesse for arkiv og dokumenthåndtering?
Vi i enhet for administrative fellestjenester søker en serviceinnstilt og engasjert konsulent til vårt team i sentralarkiv og politisk sekretariat! Avdelingen du blir en del av, består av fem dyktige medarbeidere, og er én av fire avdelinger i enheten. De øvrige avdelingene er HR/ lønn, fellestjenester og lærlingekontor, samt bemanningskontor. Enheten har totalt 25,5 årsverk og leverer sentrale støttefunksjoner til hele kommunen.
Hos oss får du jobbe med varierte og meningsfylte oppgaver innen arkivfaglige tjenester i et faglig sterkt og hyggelig arbeidsmiljø. Stillingen er et vikariat med varighet på ett år, med mulighet for forlengelse.
Sentralarkivet er systemansvarlig for kommunens sakarkivsystem Public360. I tillegg har arkivet oppgaver mot ulike fagsystemer og tjenesteleverandører, og vi ønsker derfor deg som er engasjert i informasjons- og dokumentasjonsforvaltning i en tid hvor arkivområdet gjennomgår en transformasjon. Du har god
forståelse for bruk av IKT-verktøy og hvordan data blir tatt vare på i disse systemene, samt blir gjenbrukt i digitale prosesser. Samtidig ser du dette i sammenheng med organisasjonsutviklingen og den kontinuerlige forbedringen av tjenestene og arbeidsprosessene.
- Et godt og hektisk arbeidsmiljø med dyktige kolleger som samarbeider godt
- En variert arbeidshverdag med faglige utfordringer
- Et inkluderende og sosialt arbeidsmiljø
- Lønn etter gjeldende tariff
- Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP
Arbeidsoppgaver
- Daglige driftsoppgaver som post- og dokumenthåndtering, journalføring og arkivering, publisering av off. journal og oppfølging av innsynsbegjæringer mv.
- Følge opp og veilede ledere og saksbehandlere i faglige spørsmål knyttet til arkivering og bruk av ulike saksbehandlingssystemer
- Kommunen benytter Public 360 som sitt sakarkivsystem; Bistå i opplæring i og bruk av dette systemet for både saksbehandlere og ledere
- Være en bidragsyter til god arkivkultur
- Bidra til effektiv, sikker drift og utvikling av den daglige administrative dokumentasjonsforvaltningen i kommunen i henhold til gjeldende lovverk og retningslinjer
- Oppgavene kan til en viss grad tilpasses søkers kompetanse og erfaring
Kvalifikasjoner
- Relevant fagutdanning, fortrinnsvis innenfor arkiv og informasjons- og dokumentasjonsforvaltning, service/ kontor- og administrasjon eller tilsvarende fag.
- Kjennskap til lov- og avtaleverk i det offentlige, hvor arkivloven, offentlighetsloven, forvaltningsloven og personvern er sentrale
- God IKT-kompetanse med forståelse for integrasjoner, systemoppbygging og samhandlinger mellom disse
- Ønskelig med erfaring fra arkiv og bruk av sakarkivsystemet P360
- God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
- Løsningsorientert med gode samarbeidsevner
- Imøtekommende og serviceinnstilt
- Systematisk , strukturert og ryddig
- Har evne til å i stor grad arbeide selvstendig, men også i team
- Ser med et helhetlig blikk på tverrfaglige problemstillinger
- Personlig egnethet vil vektlegges
Kontaktinformasjon
Beate Fjellestad, Avdelingsleder, 99289692Arbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Vennesla kommuneReferansenr.: 4988824048
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 10.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Beate Fjellestad
Avdelingsleder
99289692
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9cc5a8c6-98ad-4769-bc03-54ec111ea962
- Hentet fra
talentech
- Referanse
e35eb0126401487090c62f8bd5f129b8