Jobbveileder Nav
Øvre Eiker kommune
Stasjonsgata 61, 3300 Hokksund
Om jobben
- Stillingstittel
- Jobbveileder Nav
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 4. januar
Vi har ledig 1-3 faste stillinger som jobbveileder. Antallet avhenger av finansiering. Det kan i tillegg oppstå behov for å ansette i midlertidige stillinger. Er det også aktuelt for deg, må du oppgi det i søknaden. Stillingene er tilknyttet avdelingen Ungdom, integrering og jobbutvikling i NAV Øvre Eiker.
Vi jobber med utgangspunkt i at alle som har lyst på jobb skal gis muligheter basert på motivasjon og egne forutsetninger. Du får ansvar for en egen jobbsøkerportefølje. Mange av de du følger opp trenger tett og koordinert bistand for å kunne få varig tilknytning til arbeidslivet. Som jobbveileder er du en støttespiller for den enkelte i deres prosess for å nå egne mål. Du gir også støtte til arbeidsgivere som ønsker å inkludere.
Hos oss får du en meningsfull og variert arbeidshverdag, faglige og personlige utfordringer og mulighet for utvikling. Du får hyggelige og dedikerte kolleger som samarbeider om å levere helhetlige tjenester og et arbeidsmiljø preget av god takhøyde.
NAV Øvre Eiker holder til sentralt i Hokksund sentrum. Våre hovedoppdrag er å bidra til at flest mulig av innbyggerne våre kan være i arbeid, å samarbeide med arbeidsgivere som ønsker å inkludere slik at de får dekket sitt behov for arbeidskraft og at de som har behov for sosiale ytelser og tjenester får dette. Vi løser oppgavene våre sammen med innbyggerne, arbeidsgivere og samarbeidspartnere.
Arbeidsoppgaver
- Identifisere den enkeltes jobbsøkers interesser, sterke sider, ferdigheter og evner
- Sørge for at mål og tiltak blir nedfelt i en plan
- Finne fram til arbeidsgivere som trenger nye ansatte og ser muligheter der andre ser begrensninger
- Jobbe tett sammen med jobbsøkere og arbeidsgivere for vellykket inkludering
- Bidra til avklaring av arbeidsevne
- Sikre at jobbsøkere med sammensatte behov får et helhetlig kvalifiserings- og tjenestetilbud
- Dokumentasjon/saksbehandling
NAV er i kontinuerlig utvikling, og alle som jobber hos oss må påregne endringer i arbeidsoppgaver over tid.
Kvalifikasjoner
- 3-årig relevant bachelorutdanning
- Relevant praksis/dokumenterte resultater fra lignende arbeid vil være en fordel og kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet
- Det er en fordel om du har kjennskap til metoder for arbeidsinkludering
- Gode veiledningsferdigheter
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne
- Relevante IKT-ferdigheter
Jobben medfører en del reisevirksomhet, i hovedsak i egen og omkringliggende kommuner. Det er en fordel om du har førerkort, men det forventes ikke at du bruker egen bil i tjenesten.
Personlige egenskaper
- Målrettet, nøyaktig og effektiv
- Fleksibel og trives med allsidige oppgaver
- Trives i en rolle med mye kontakt med jobbsøkere, arbeidsgivere og samarbeidspartnere
- Jobber godt både alene og sammen med andre
- Kompetanse til å håndtere komplekse saker og kan ta avgjørelser innenfor et skjønnsbasert regelverk
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Evne til å skape gode relasjoner til jobbsøkere, arbeidsgivere, samarbeidspartnere og kolleger
- Evne til å koordinere og administrere
- Gode veiledningsferdigheter
Personlig egnethet vil bli tillagt vekt. Vi ønsker oss medarbeidere med egenskaper som kompletterer de øvrige ansatte i avdelingen/teamet.
Vi tilbyr
- Hyggelige kollegaer i et utviklingsorientert arbeidsmiljø
- Svært gode pensjons- og forsikringsvilkår
- Lønn etter avtale
- Velferdsforening
Kontaktinformasjon
Per Christian Lervik, Avdelingsleder, 951 73 380Arbeidssted
Stasjonsgata 613300 HOKKSUND
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Øvre Eiker kommuneReferansenr.: 5055614794
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.01.2026
Kontaktperson for stillingen
Per Christian Lervik
Avdelingsleder
951 73 380
Om bedriften
Øvre Eiker kommune er et godt sted å bo og jobbe! Vi har fokus på kvalitet, arbeidsglede, inkludering og god ledelse for å fremme mestring hos de ansatte. Øvre Eiker er i utvikling på mange områder, og hos oss jobber folkevalgte, administrativ ledelse, ansatte og innbyggere tett sammen for å løse utfordringer og se nye muligheter.
Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Våre verdier er respekt, mot, samspill og tilhørighet.
Øvre Eiker kommune har over 20.000 innbyggere og er en virksomhet med ca 1.200 ansatte. Sammen skaper vi et livskraftig Øvre Eiker.
Øvre Eiker kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i henhold til reglene i Offentlighetsloven. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søknaden bli offentliggjort. Søkere blir informert og får muligheten til eventuelt å trekke sin søknad før offentliggjøring.
Offentlig tjenestepensjon
Med jobben følger en av Norges beste pensjonsordninger, offentlig tjenestepensjon. Dette gir deg mer enn du kanskje tror.
Øvre Eiker kommune sparer pensjon for deg. Vi betaler inn hele 15 – 20% av lønnen din, avhengig av hvilken lønn du har. I tillegg setter du selv av 2 %. Dette beløpet trekkes automatisk fra lønnsutbetalingen din hver måned.
Gjennom pensjonsordningen sparer du til fremtidig alderspensjon og AFP. I tillegg er du sikret ved sykdom og død gjennom uførepensjon og etterlattepensjon.
Den endelige pensjonsutbetalingen blir bestemt blant annet av hvor mye du har jobbet og hvor mye du har tjent. Offentlig tjenestepensjon har en livsvarig utbetaling, til forskjell fra det private hvor utbetaling ofte kun skjer over 10 år.
Følg oss gjerne i sosiale medier!
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i portalen.
NB! Øvre Eiker kommune ber aldri om din BankID-informasjon i søknadsprosessen. Blir du bedt om dette, kan det være forsøk på svindel.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9c887c22-04dd-40c9-917a-4ced61f0349c
- Sist endret
23. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
ccc45c38d1394e0aba457939c180b8df
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Ifront Karriere AS
Sted
Sandvika
Arbeidsgiver
21200 - Barnevernstjenesten, Asker kommune
Sted
Røyken
Tverrfaglig spesialist med høyskole
Arbeidsgiver
HFT 0-100 Familieteam, Drammen kommune
Sted
Svelvik