Faglærer med fordypningskompetanse i skriving og lesing på mellomtrinnet
Døli skole, Ullensaker kommune
Veslevegen 5, 2050 Jessheim, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Faglærer med fordypningskompetanse i skriving og lesing på mellomtrinnet
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Døli skole er en flerkulturell barneskole med ca. 440 elever og 55 ansatte. Skolen ligger blant eldre bebyggelser, samt nærhet til turområder på sørsiden av Jessheim sentrum. Skolens ledergruppe består av rektor og 2 avdelingsledere. I tillegg har vi en kontorleder, en leder for skolemiljø- og ressursteam, to miljøterapeuter og en helsesykepleier i full stilling.
Er du en faglærer som brenner for lese- og skriveopplæring, og som ønsker å bidra til å utvikle undervisningspraksisen på en skole i vekst? Nå har du mulighet til å bli med på team Døli! Vi søker en faglærer med fordypningskompetanse i norsk, gjerne med lærerspesialistutdanning, som ønsker å gjøre en forskjell for våre elever. Vi ser etter deg som bygger gode relasjoner til både elever og kolleger, og som mener at relasjoner er nøkkelen til å engasjere, motivere og utvikle elevenes læring.
På Døli skole tror vi på å styrke vår egen kompetanse og kapasitet for å støtte og utvikle våre lærere. Gjennom systematisk samarbeid i pedagogisk utviklingstid, arbeider vi målrettet med å forbedre undervisningen. Vi søker deg som ønsker å være en del av et sterkt og kompetent fagteam, og som i tett samarbeid med ledelsen, kan være med på å støtte lærerne i deres arbeid med elevene.
Skolemiljø- og MerLæringsteam ved Døli skole
For å styrke skolens arbeid med inkludering, læring og trivsel, har vi de siste årene bygget opp solide fagstøttesystemer rundt elevene og lærerne.
- Skoleåret 2022–2023 opprettet vi et Skolemiljø- og ressursteam, bestående av en leder, tre miljøterapeuter og tre spesialpedagoger. Teamet har som hovedoppgave å støtte opp om elevenes psykososiale skolemiljø og bistå kontaktlærere i arbeidet med å utvikle gode og trygge klassemiljøer.
- Skoleåret 2024–2025 etablerte vi et MerLæringsteam, et faglig forsterkningstiltak for å støtte elevenes grunnleggende ferdigheter i lesing, skriving og regning. MerLæringsteamet består av en leselærer med fordypningskompetanse/lærerspesialistutdanning i lesing og skriving, og en regnelærer med tilsvarende kompetanse i regning, begge med fokus på 1.–3. trinn.
- Skoleåret 2025–2026 utvides dette teamet med en egen leselærer for 4.–7. trinn. MerLæringsteamet skal bidra med intensiv opplæring til elever som trenger ekstra støtte, og i tillegg være en sentral ressurs inn i det profesjonsfaglige fellesskapet. Teamet skal støtte lærerne i å videreutvikle undervisningspraksis og styrke elevenes læringsutbytte.
Les mer om Døli skole på: https://www.ullensaker.kommune.no/doliskole
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgavene er todelt:
1. Undervisning
- Ansvar for å støtte kontaktlærere med kartlegging og oppfølging av elever som trenger ekstra støtte eller utfordringer i lese- og skriveopplæring.
- Modellere og undervise i god, forskningsbasert praksis i lese- og skriveopplæring på ulike nivåer, fra grunnleggende ferdigheter til mer avanserte konsepter og strategier.
- Planlegge og gjennomføre tilpassede intensive kurs for elever som trenger ekstra hjelp, eller elever med stort læringspotensial som trenger større utfordringer.
- Bidra til å utvikle felles undervisningsressurser og materiale som støtter lese- og skriveopplæringen på mellomtrinnet.
2. Skolens ressursperson for ansatte og ledelsen
- Samarbeide med skolens ledelse om å videreutvikle skolens lokale lese- og skriveplan.
- Veilede og støtte kolleger, inkludert kontaktlærere, spesialpedagoger og fagarbeidere, med fokus på tilpasset opplæring og undervisningsstrategier i lese- og skriveopplæring.
- Tilby faglig utvikling for lærere, gjennom pedagogisk utviklingstid, seminarer og veiledningsøkter.
- Holde deg faglig oppdatert og dele ny forskning og beste praksis innen lese- og skriveopplæring.
Kvalifikasjoner
- Godkjent undervisningskompetanse for tilsetting i grunnskolen, med fordypning/videreutdanning i norsk på minimum 60 studiepoeng.
- Ønskelig med mastergrad eller lærerspesialistutdanning i norsk.
- Solid erfaring og kompetanse i bruk av digitale hjelpemidler i lese- og skriveopplæring.
- Erfaring med veiledning av kolleger er en fordel.
Personlige egenskaper
- Sterkt engasjement for elevenes læring og utvikling.
- Evne til å skape gode relasjoner med elever, kolleger og foresatte.
- Strukturert og målrettet arbeid med elevenes læringsutbytte.
- Evne til å veilede og inspirere kolleger.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende stilling i et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
- Reduksjon i undervisningsplikten for å lede pedagogisk utviklingsarbeid.
- Mulighet til å bidra til utviklingen av skolens lese- og skriveopplæring.
- Gode samarbeidsmuligheter og et sterkt profesjonsfellesskap.
- Arbeids- og lønnsbetingelser iht. gjeldende lover og tariffavtaler, stillingskode 7961-7966.
Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kolleger. Vi har faglig oppdatering gjennom årlige tverrsektorielle og enhetsvise opplæringsplaner. Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid.
Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. § 17-11 i opplæringsloven, fremlegges. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.
Kopier av vitnemål og attester lastes inn som vedlegg i den elektroniske søknaden.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentleglova § 25.
Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.
Kontaktinformasjon
Kiet Minh Dang, rektor, 45618364, kiet.m.dang@ullensaker.kommune.noArbeidssted
Veslevegen 52050 Jessheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ullensaker kommuneReferansenr.: 4976674042
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.06.2025
Om bedriften
Ullensaker - mulighetslandet
Ullensaker er en av Norges raskest voksende kommuner, med snart 45 000 innbyggere. Vi er vertskommune for Oslo Lufthavn Gardermoen og ligger sentralt på Østlandet, nordøst for Oslo.
Vi er stolte av å være en fremtidsrettet kommune som jobber for fellesskapets beste, etter visjonen «Ullensaker – mulighetslandet». Vi skal gi muligheter og omtanke for alle; både dagens innbyggere og framtidige generasjoner. Over 3 000 ansatte i kommunen jobber for at Ullensaker skal være et godt sted å bo og leve.
I Ullensaker kan du velge om du vil bo landlig, bynært eller urbant. Vi har et rikt idretts- og fritidstilbud, mangfoldig kulturtilbud og flotte naturområder. Med toget er det bare 40 minutters reisevei til Oslo fra Jessheim.
Ullensaker – en god, fremtidsrettet og mangfoldig kommune
Trygg og god arbeidsplass: Vi satser på utvikling og trivsel på arbeidsplassen gjennom kontinuerlig organisasjons-, medarbeider- og lederutvikling.
Fremtidsrettet: Vi viser synlig vilje og evne til fremtidsrettet tanke- og handlekraft. Våre verdier er «modig», «endringsdyktig» og «raus».
Mangfold og inkludering: Vi ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen i kommunen. Vi har nulltoleranse for diskriminering og ønsker å skape en arbeidsplass hvor alle føler seg inkludert og verdsatt.
Velkommen til oss!
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9c2a6780-f3b7-4e92-988e-f809e20e2c72
- Hentet fra
talentech
- Referanse
f72d31185ccd49f0b54b669d12d777c6