Rådgiver - Fellestjenester plan og bygg
Direktoratet for byggkvalitet
Mariboes gate 13, 0183 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver
Type ansettelse
Engasjement, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 29. april
Vi ser etter deg som vil være med å videreutvikle og forvalte våre fellestjenester innenfor plan- og byggområdet. Hvis du har erfaring med å arbeide i grensesnittet teknologi og plan- og byggesaksområdet vil det være en fordel.
Direktoratet for byggkvalitet sitter i en nøkkelposisjon for å tilrettelegge, utvikle og digitalisere byggesaksområdet. Vi jobber i grensesnittet mellom teknologi, fag og juss for å gjøre byggsektoren mer digital og innovativ. I årene som kommer skal vi løse mange spennende oppgaver som vil gi store samfunnsgevinster. For å få til dette trenger vi å styrke kapasiteten vår med en midlertidig stilling innen teknologi- og digitaliseringsområdet. Vi jobber blant annet med:
- Økt digitalisering og brukerorientering av digitale tjenester for byggsektoren.
- En klima- og energivennlig byggsektor.
- Forenkling og effektivisering av byggesak i kommunene.
- Forenkling, digitalisering og brukerorientering av byggereglene.
- Effektive og automatiserte digitale tjenester for alle involverte i byggeprosessen.
Byggsektoren er identifisert som et av områdene med størst potensial for å redusere klimaavtrykket og forbedre forvaltning av naturen. Her vil samhandling på tvers av sektormyndigheter, forvaltningsnivåer og med næringslivet være av avgjørende betydning for å nå viktige samfunnsmål.
Om stillingen
Vi trenger en engasjert og drivende person til en midlertidig stilling på 1 år. Stillingen er plassert i avdelingen for digital tjenesteutvikling. Avdelingen og teamet består av både interne og innleide ressurser med tverrfaglig kompetanse, og har i hovedsak ansvar for utvikling og forvaltning av tjenester innenfor Fellestjenester plan og bygg.
Arbeidsoppgaver
- samarbeide i tverrfunksjonelt produktteam
- bidra til at arbeidsflyten er effektiv, både internt i gruppa og til de utenfor teamet som bidrar til tjeneste- og produktutviklingen
- oppfølging av leverandører som utvikler tjenester på Fellestjenester BYGG
Kvalifikasjoner
- høyere relevant utdanning fra høyskole/universitet på masternivå
- erfaring fra arbeid i grensesnittet mellom teknologi og fag
Personlige egenskaper
- god systemforståelse, gjerne erfaring fra utvikling av digitale tjenester
- evne til å se helheten i en kompleks IT-leveranse
- evne til å raskt sette deg inn i komplekse problemstillinger
- gode kommunikasjonsevner på norsk, både skriftlig og muntlig
Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet, og vi ønsker at du:
- jobber systematisk og strukturert
- har god planleggings- og gjennomføringsevne
- trives godt med å jobbe i tverrfunksjonelle team
- har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Vi tilbyr
- en utfordrende og spennende midlertidig stilling i et direktorat med viktig samfunnsoppdrag
- å være del av et tverrfaglig og smidig team
- et godt arbeidsmiljø i lyse og moderne lokaler
- en hybrid arbeidshverdag som tilrettelegges gjennom egen fleksibilitetspolitikk
- stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ ltr. 70-75, kr. 700 000 – 750 000 for rådgiver, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring
- medlemskap i Statens Pensjonskasse med en god tjenestepensjonsordning samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring og mulighet for boliglån
Direktoratet følger statens arbeidstidsordninger og har en god personalpolitikk med fleksitidsordning, sommertid, trening i arbeidstiden, tjenestetelefon og fem ukers ferie.
Arbeidssted er i våre lokaler sentralt i Oslo sentrum.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Kontaktinformasjon
Frode Eek, avdelingsdirektør, +47 92 43 26 11, fre@dibk.noNøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Direktoratet for byggkvalitetReferansenr.: 4956319994
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 29.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Direktoratet for byggkvalitet (DiBK) skal bidra til at det bygges sikre, miljøvennlige og tilgjengelige bygninger, og vi er sentral myndighet på flere områder innenfor bygningsdelen av plan- og bygningsloven.
Direktoratet er tilsynsmyndighet for byggevaremarkedet og har ansvar for den sentrale godkjenningsordningen for foretak med ansvarsrett. Regelverket har stor betydning for blant annet boligbyggingen og direktoratet skal ha innsikt i hvordan regelverket virker. Direktoratet har som oppgave å øke kunnskapen om byggeregler og byggesaksprosess i næringen, i kommunene og blant bolig- og byggeiere.
Vi har i dag 90 ansatte og har kontorer i Oslo og på Gjøvik. Direktoratet for byggkvalitet er underlagt Kommunal- og distriktsdepartementet.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2919743
- Hentet fra
talentech
- Referanse
5dc9cfeb01374e6492648395011f7f1a