Service manager/ tjenestekoordinator
Ansattservice - Leveranse og virksomhetsstøtte, Bergen kommune
Spelhaugen 22, 5147 Fyllingsdalen
Om jobben
- Stillingstittel
- Service manager/ tjenestekoordinator
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 2
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Bergen kommune er den største arbeidsgiveren i Vestland fylke med ca. 20 000 medarbeidere. Vi søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.
Ansattservice, med sine ca. 260 ansatte, drifter og forvalter IT-systemer og digitale tjenester for hele Bergen kommune, og har ansvar for kommunens sentrale økonomitjenester. I tillegg bistår Ansattservice med rådgivning, tjenesteutvikling og teknisk leveranse som skal sikre god virksomhetsutvikling i Bergen kommune. Vi setter brukerbehovene høyt, og har tett samarbeid med andre offentlige virksomheter. Det sentrale forvaltnings- og driftsmiljøet leverer hele spekteret av tjenester fra brukerstøtte til service management, drift og forvaltning av fagsystemer og infrastruktur.
For å sikre gode tjenesteleveranser, samt å bidra til kontinuerlig forbedring av tjenestene til våre brukere ønsker vi å øke kapasiteten vår innenfor servicemanagement og tjenestekoordinering. Service manager-rollen er med å sikre at våre digitale tjenester forvaltes profesjonelt, effektivt og i tråd med kommunens mål om høy kvalitet, tilgjengelighet og brukervennlighet. Som Service manager/ tjenestekoordinator vil du sitte tett på forvaltnings- og driftsorganisasjonen men også tett på oppdragsgivere og brukere ute i kommunen. Du vil ha ansvar for å se helheten i våre tjenester og bidra til utvikling av nye tjenester/løsninger basert på behov hos brukeren. Vi søker Service manager/ tjenestekoordinator som ønsker å ta del i en hektisk og spennende hverdag med kompetente kollegaer og interessante oppgaver.
Arbeidsoppgaver
- Generelt kontaktpunkt for bestillere i byrådsavdelingene, behandle sammensatte bestillinger/behov og utarbeide oppdragsavtaler samt eventuelle eskalering
- Avtaleforvaltning på digitale tjenester; etablere, revidere og følge opp tjenesteavtaler/ SLA inkludert oppfølging av KPIer, rapportering og informasjon
- Ansvar for etablering, forvaltning og videreutvikling av den digitale tjenestekatalogen
- Ha dialog med tjenesteeier og internt fagmiljø – ved behov etablere og lede team knyttet til tjenestene
- Sikre at digitale tjenestene utvikles og forbedres i tråd med kommunens behov og strategi
- Sikre kommunikasjon og samhandling internt og eksternt om digitale tjenester
- Bistå med IKT-kompetanse til våre bestillere for å understøtte deres forretningsprosesser, inkludert koordinering av mindre prosjekt ev. deltagelse i større prosjekt
- Fasilitere ulike møteplasser for eksempel IKT Forum, møteplasser omkring tjenesteavtaler, styringsavtaler osv.
- Håndtering av intern og ekstern informasjon inkludert oppdatere IKT-nytt
- Kartlegge, innhente og analysere forslag til forbedringer i Ansattservice sine leveranser/ digitale tjenester
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig høyskole-/universitetsutdanning gjerne innenfor IKT, informasjonsteknologi eller tilsvarende
- God forståelse og erfaring innen servicemanagement og tjenesteutvikling med fokus på kundedialog, innføring av ny teknologi og gevinstrealisering – gjerne også med innføring og forbedring av ITIL-prosesser
- God forståelse og erfaring fra avtaleforvaltning med fokus digitale tjenester, gevinstrealisering og kontinuerlig forbedring
- Kjennskap til IT-drift og forvaltning, samt digitalisering og digital transformasjon i store IT-miljøer
- Kjennskap til samspillet mellom organisasjon, teknologi og forretningsprosesser
- Kjennskap til offentlig forvaltning
- Kjennskap til metodikk for brukerinvolvering og tjenestedesign
- Kjennskap til bruk av anerkjent prosjektmetodikk, gjerne sertifisering innen prosjektledelse og ITIL
- Lang relevant erfaring kan kompensere for formalkrav
Personlige egenskaper
- Kundeorientert, systematisk og strukturert med god evne til å planlegge, prioritere og koordinere
- Selvstendig og analytisk, med evne til helhetlige vurderinger
- Evne til å raskt sette seg inn i komplekse problemstillinger
- Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk, muntlig og skriftlig
- Meget gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Evnen til å håndtere mange oppgaver samtidig, holde tidsfrister og følge opp leveranser med høy gjennomføringsevne
- Personlig egenhet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Sterkt fagmiljø i ett av Norges største digitaliseringsmiljøer
- Interessante, varierende og utfordrende arbeidsoppgaver
- Inkluderende arbeidsmiljø, med rom for faglig og personlig utvikling
- Stabil og trygg arbeidsgiver med en viktig samfunnsrolle
- Fleksibelt arbeidsplasskonsept, fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
- Bedriftsidrettslag
- Parkeringsmuligheter m/ ladepunkt for EL-bil
- Forsikrings- og pensjonsordninger, lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Siv Øye Carlsen, Leder Leveranse og virksomhetsstøtte, 979 82 977Arbeidssted
Spelhaugen 225147 Fyllingsdalen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 5030397955
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 23.11.2025
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9b9be088-25f1-4199-aa35-eaf59b002ebb
- Sist endret
24. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
8895d257b74945d498ab3cfc81f926fc
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Helse Vest IKT
Sted
Bergen
Daglig Leder
Arbeidsgiver
Tele-Com Bergen AS
Sted
Nesttun
Arbeidsgiver
Helse Vest IKT
Sted
Bergen
Avdelingsleder
Arbeidsgiver
Hjemmebaserte tjenester i Fyllingsdalen og Laksevåg, Bergen kommune
Sted
Fyllingsdalen