Service manager/ tjenestekoordinator
Ansattservice - Leveranse og virksomhetsstøtte, Bergen kommune
Spelhaugen 22, 5147 Fyllingsdalen
Om jobben
- Stillingstittel
- Service manager/ tjenestekoordinator
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 2
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 23. november
Bergen kommune er den største arbeidsgiveren i Vestland fylke med ca. 20 000 medarbeidere. Vi søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.
Ansattservice, med sine ca. 260 ansatte, drifter og forvalter IT-systemer og digitale tjenester for hele Bergen kommune, og har ansvar for kommunens sentrale økonomitjenester. I tillegg bistår Ansattservice med rådgivning, tjenesteutvikling og teknisk leveranse som skal sikre god virksomhetsutvikling i Bergen kommune. Vi setter brukerbehovene høyt, og har tett samarbeid med andre offentlige virksomheter. Det sentrale forvaltnings- og driftsmiljøet leverer hele spekteret av tjenester fra brukerstøtte til service management, drift og forvaltning av fagsystemer og infrastruktur.
For å sikre gode tjenesteleveranser, samt å bidra til kontinuerlig forbedring av tjenestene til våre brukere ønsker vi å øke kapasiteten vår innenfor servicemanagement og tjenestekoordinering. Service manager-rollen er med å sikre at våre digitale tjenester forvaltes profesjonelt, effektivt og i tråd med kommunens mål om høy kvalitet, tilgjengelighet og brukervennlighet. Som Service manager/ tjenestekoordinator vil du sitte tett på forvaltnings- og driftsorganisasjonen men også tett på oppdragsgivere og brukere ute i kommunen. Du vil ha ansvar for å se helheten i våre tjenester og bidra til utvikling av nye tjenester/løsninger basert på behov hos brukeren. Vi søker Service manager/ tjenestekoordinator som ønsker å ta del i en hektisk og spennende hverdag med kompetente kollegaer og interessante oppgaver.
Arbeidsoppgaver
- Generelt kontaktpunkt for bestillere i byrådsavdelingene, behandle sammensatte bestillinger/behov og utarbeide oppdragsavtaler samt eventuelle eskalering
- Avtaleforvaltning på digitale tjenester; etablere, revidere og følge opp tjenesteavtaler/ SLA inkludert oppfølging av KPIer, rapportering og informasjon
- Ansvar for etablering, forvaltning og videreutvikling av den digitale tjenestekatalogen
- Ha dialog med tjenesteeier og internt fagmiljø – ved behov etablere og lede team knyttet til tjenestene
- Sikre at digitale tjenestene utvikles og forbedres i tråd med kommunens behov og strategi
- Sikre kommunikasjon og samhandling internt og eksternt om digitale tjenester
- Bistå med IKT-kompetanse til våre bestillere for å understøtte deres forretningsprosesser, inkludert koordinering av mindre prosjekt ev. deltagelse i større prosjekt
- Fasilitere ulike møteplasser for eksempel IKT Forum, møteplasser omkring tjenesteavtaler, styringsavtaler osv.
- Håndtering av intern og ekstern informasjon inkludert oppdatere IKT-nytt
- Kartlegge, innhente og analysere forslag til forbedringer i Ansattservice sine leveranser/ digitale tjenester
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig høyskole-/universitetsutdanning gjerne innenfor IKT, informasjonsteknologi eller tilsvarende
- God forståelse og erfaring innen servicemanagement og tjenesteutvikling med fokus på kundedialog, innføring av ny teknologi og gevinstrealisering – gjerne også med innføring og forbedring av ITIL-prosesser
- God forståelse og erfaring fra avtaleforvaltning med fokus digitale tjenester, gevinstrealisering og kontinuerlig forbedring
- Kjennskap til IT-drift og forvaltning, samt digitalisering og digital transformasjon i store IT-miljøer
- Kjennskap til samspillet mellom organisasjon, teknologi og forretningsprosesser
- Kjennskap til offentlig forvaltning
- Kjennskap til metodikk for brukerinvolvering og tjenestedesign
- Kjennskap til bruk av anerkjent prosjektmetodikk, gjerne sertifisering innen prosjektledelse og ITIL
- Lang relevant erfaring kan kompensere for formalkrav
Personlige egenskaper
- Kundeorientert, systematisk og strukturert med god evne til å planlegge, prioritere og koordinere
- Selvstendig og analytisk, med evne til helhetlige vurderinger
- Evne til å raskt sette seg inn i komplekse problemstillinger
- Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk, muntlig og skriftlig
- Meget gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Evnen til å håndtere mange oppgaver samtidig, holde tidsfrister og følge opp leveranser med høy gjennomføringsevne
- Personlig egenhet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Sterkt fagmiljø i ett av Norges største digitaliseringsmiljøer
- Interessante, varierende og utfordrende arbeidsoppgaver
- Inkluderende arbeidsmiljø, med rom for faglig og personlig utvikling
- Stabil og trygg arbeidsgiver med en viktig samfunnsrolle
- Fleksibelt arbeidsplasskonsept, fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
- Bedriftsidrettslag
- Parkeringsmuligheter m/ ladepunkt for EL-bil
- Forsikrings- og pensjonsordninger, lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Siv Øye Carlsen, Leder Leveranse og virksomhetsstøtte, 979 82 977Arbeidssted
Spelhaugen 225147 Fyllingsdalen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 5030397955
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 23.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Siv Øye Carlsen
Leder Leveranse og virksomhetsstøtte
979 82 977
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9b9be088-25f1-4199-aa35-eaf59b002ebb
- Sist endret
7. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
8895d257b74945d498ab3cfc81f926fc
Lignende annonser
Service Execution Manager
Arbeidsgiver
Dfind AS
Sted
Bergen
Etat for bygg og eiendom, Teknisk konsulent
Arbeidsgiver
EBE Driftsteknisk avdeling, Bergen kommune
Sted
Bergen
Administrasjonsrådgiver
Arbeidsgiver
KS Digital
Sted
Bergen