Fag- og personalleder for produktledere
Politiets IT-enhet
Fridtjof Nansens vei 14, 0369 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Fag- og personalleder Produktledelse og coaching
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Samfunnet og verden endrer seg raskt. Sammen skal vi i politiet ivareta vår felles trygghet. For å klare det, trenger vi engasjerte, motiverte og modige medarbeidere som vil være med på å skape et mer digitalt og tilgjengelig politi. Vi er over 750 medarbeidere som sammen skaper verdi for innbyggerne, næringslivet og kollegaer i politiet.
Nå søker vi etter en fag- og personalleder for produktledere som vil utvikle og lede folk, og bidra til at vi i Politiets IT-enhet blir enda bedre på produktutvikling!Som leder er du tydelig, trygg og brenner for å utvikle mennesker og skape gode rammer for faglig vekst. Du vil få personalansvar for ansatte innen produktledelse, og vi ser etter deg som brenner for at våre medarbeidere bygger skikkelig produktlederkompetanse, og vil skape gode rammer for faglig vekst. Dette er en unik mulighet for deg som vil kombinere ledelse, fag og samfunnsoppdrag – og gjøre en forskjell, hver dag!
Vi står i en spennende vekstfase og vil at du blir med på å bygge sterke fagmiljøer og utvikle mennesker. Seksjonen består i dag av 25 engasjerte medarbeidere, og du får personalansvar for våre produktledere – i et sentralt og strategisk fagområde i vår satsing på digital produktutvikling. Hos oss får du en nøkkelrolle i å videreutvikle et sterkt fagmiljø, støtte den enkelte i deres kompetanseutvikling, og rekruttere nye kollegaer som vil forme fremtidens politi.
For å lykkes i denne rollen bør du ha solid erfaring med produktutvikling. Du forstår hva som skal til for å utvikle gode digitale tjenester, og har erfaring med å lede og utvikle medarbeidere med produktfaglig ansvar.
Som en engasjert og strategisk fag- og personalleder, vil du nå få være med på både påvirke og forme en sterk kultur for produktutvikling i Politiets IT-enhet!
Dette vil du jobbe med:
- lede og ha personalansvar for produktledere i seksjonen, og støtte deres faglige og personlige utvikling
- bidra til å bygge og videreutvikle et sterkt fagmiljø for produktledelse i Politiets IT-enhet, bla. gjennom å utvikle fagstrategier og implementere kompetanseplaner for medarbeidere
- tiltrekke og rekruttere dyktige produktledere, samt gjennomføre god onboarding av nye medarbeidere
- skape et inkluderende og tillitsbasert arbeidsmiljø, hvor det er høyt under taket og rom for faglig utvikling
- samarbeide tett med seksjonsleder og andre ledere for å sette retning og sikre at produktutviklingen støtter politiets overordnede mål
- bidra i endringen fra prosjekttankegang til produkttankegang
Du må ha:
- utdanning på bachelor- eller masternivå innen relevante fagområder. Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
- erfaring fra tilsvarende stilling eller rolle
- solid og relevant erfaring med produktledelse og produktutvikling
Du kan kommunisere godt på både norsk og engelsk. Arbeidsspråket er norsk
For å bli vurdert som en aktuell søker til stillingen, må du oppfylle alle kravene over. Vitnemål fra høyere utdanning, fagbrev og relevante attester skal legges ved søknaden.
Når du jobber i politiet, følger det med et ansvar. Du må derfor ha plettfri vandel for å jobbe hos oss. I tillegg samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering av deg når du søker jobb i politiet. Les mer om dette på politiet.no/jobbipit
Stillingen forutsetter også sikkerhetsklarering på nivå HEMMELIG og autorisasjon. Du må kunne sikkerhetsklareres på nivå HEMMELIG og autoriseres før tiltredelse. Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/slik-blir-du-sikkerhetsklarert/
Det er i tillegg en fordel om du:
- har erfaring med å endring fra prosjekttankegang til produkttankegang innen digital tjenesteutvikling
- har erfaring fra større offentlige organisasjoner
- har erfaring fra endringsprosesser i en større organisasjon
Vi tror du vil ha det fint hos oss om du:
- er en trygg og tydelig leder som skaper tillit gjennom åpenhet, tilstedeværelse og ansvarlighet
- har et genuint engasjement for mennesker og evner å se og støtte medarbeidere i både faglig og personlig utvikling
- er en sterk relasjonsbygger som bidrar til et inkluderende og samarbeidende arbeidsmiljø
- er en god kommunikator som inspirerer og formidler retning og mening på en klar og engasjerende måte
- har evne til å jobbe systematisk med forbedring og tilpasning i en organisasjon i endring
- er strukturert og handlekraftig, og evner å balansere strategisk tenkning med operativ gjennomføring
Vi legger vekt på personlige egenskaper i rekrutteringen av vår nye personalleder
Vi tilbyr deg:
- en spennende og inkluderende arbeidsplass, hvor du får være med på å forme fremtidens politi
- mulighet for å trene i arbeidstiden
- fast avsatt tid til kompetanseheving
- fleksibilitet og mulighet til å jobbe hjemmefra noen dager i uken
- fleksibel arbeidstid, sommertid fra mai til september
- medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån
Les mer om godene du får som ansatt på politiet.no: https://politiet.no/jobbipit
Fast arbeidssted for stillingen er Majorstuen.
Stillingen lønnes som 1054 kontorsjef i lønnsspenn fra kr. 750.000 til 1.025 200, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes.
Fint å vite før du søker:Les mer om hvordan vi jobber og hva som skjer når du søker jobb hos oss på politiet.no/jobbipit.
Dersom du ønsker å ikke komme på en offentlig søkerliste, må du krysse av for dette når du søker. Godkjenner vi ikke ønsket ditt, vil du få beskjed.
Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver. Dersom du trenger tilrettelegging, vil vi forsøke å legge til rette for det. Hvis vi har kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, inviterer vi minst én søker i hver av disse til intervju. For å bli vurdert som en slik søker må du oppfylle visse krav. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, krysser du av for dette når du søker. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter
Hos oss er det lett for deg å ta gode valg i arbeidshverdagenPolitiets IT-enhet har vi fire retninger som sammen skal bidra til at vi når målene våre og løser
samfunnsoppdraget vårt: retning for brukeropplevelse, teknologi, team og folk.
Vi jobber for å se hverandres perspektiver, bruke tid på problemforståelse og være tett på brukerne
våre. Ikke minst vil vi hverandre vel.
Bli bedre kjent med retningene våre på politiet.github.io.
#LI-DNI
Kontaktinformasjon
Gry Bjerkeli, Seksjonsleder Produktledelse og -coaching, 95175088Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Politiets IT-enhetReferansenr.: 4965366321
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.06.2025
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9b1af4e0-326a-43b6-9391-071292747e05
- Hentet fra
talentech
- Referanse
3a10908f219a495caa496c2a7e6365c4