Vi søker prosjektledere til anskaffelsesprosjekter
Divisjon medisinskteknisk utstyr og laboratorieprodukter, Sykehusinnkjøp HF
Strandgata 5, 9008 Tromsø, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Prosjektleder anskaffelser
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest mandag 28. april
Sykehusinnkjøp er et landsdekkende helseforetak med kontorer i hele Norge. Vår oppgave er å inngå og følge opp avtaler på varer og tjenester som leveres til norske sykehus. Dette gjør oss til en av landets største innkjøpsorganisasjoner med et sterkt fagmiljø innen offentlig anskaffelse.
Nå søker vi inntil to nye medarbeidere til å lede anskaffelsesprosjekter innen vår divisjon for medisinskteknisk utstyr og laboratorieprodukter.
Våre prosjektledere arbeider tett med fagpersoner i helseforetakene for å komme fram til løsninger som er til det beste for pasientbehandlingen, samtidig som vi ivaretar vårt samfunns- og miljøansvar.
Hvem ser vi etter?
Vi ser primært etter medarbeidere med prosjektledererfaring og interesse for spesialisthelsetjenesten. Det er viktig for oss at du har evne til å lede og gjennomføre anskaffelser.
Kompetanse på medisinskteknisk utstyr og/eller laboratoriedrift er en fordel. Det vil også være en fordel med erfaring fra anskaffelser og kontraktsarbeid.
Det er viktig for oss at du er strukturert og selvstendig. Samtidig skal du som prosjektleder lede andre fagpersoner, og derfor bør du også være god til å samarbeide. Det er også viktig at du deler av din kompetanse, har godt humør og trives i en organisasjon i endring. Du vil møte profesjonelle kolleger i et godt arbeidsmiljø.
For særlige erfarne søkere kan stillingstittel senior prosjektleder vurderes.
Om stillingen
Stillingene er organisert i Divisjon medisinskteknisk utstyr og laboratorieprodukter, avdeling anskaffelser nord. Stillingen vil primært gjennomføre anskaffelser til helseforetakene i Helse Nord, men nasjonale anskaffelser vil også være aktuelt. Kontorsted vil være Tromsø. For den riktige kandidaten kan også et av våre andre kontorsteder vurderes.
Noe reisevirksomhet må påregnes.
Arbeidsoppgaver
- Planlegge og gjennomføre anskaffelsesprosjekter lokalt, regional og nasjonalt
- Utarbeide konkurransegrunnlag og kontrakt, samt tilbudsevaluering i samarbeid med oppdragsgivere
- Forhandling og dialog med leverandører
- Risikovurdering og gevinstberegning av anskaffelsesprosjekter
- Anskaffelsesfaglig rådgivning og bistand til våre samarbeidspartnere
- Bidra til videreutvikling av arbeidsprosesser og verktøy i anskaffelsesprosessen
Kvalifikasjoner
- 3-5 års utdanning fra høyskole eller universitet. Relevante fagretninger kan være medisin-tekniske fagretninger, bioingeniør, jus, økonomi, prosjektledelse eller innkjøpsledelse.
- Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Det er ønskelig at kandidaten har erfaring fra prosjektledelse
- Det er ønskelig at kandidaten har interesse for/kjennskap til spesialisthelsetjenesten, og gjerne kompetanse på medisinskteknisk utstyr og/eller laboratoriedrift
- Det er ønskelig at kandidaten har erfaring fra anskaffelser og/eller kontraktsarbeid, fra offentlig eller privat virksomhet
Personlige egenskaper
- Resultatorientert og målrettet
- Nytenkende og løsningsorientert
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner både eksternt og internt
- Interesse og erfaring med å arbeide i tverrfaglige miljøer
- Initiativrik, strukturert og evne til å jobbe selvstendig
- Positiv, serviceinnstilt og kundeorientert
- Høy arbeidskapasitet, med evne til å håndtere flere prosjekter samtidig
- Personlig egnethet tillegges stor vekt
Vi tilbyr
- En selvstendig og interessant stilling i en spennende bransje, og et foretak i utvikling
- Varierte og faglig utfordrende oppgaver i et av Norges største fagmiljøer for offentlige anskaffelser
- Et godt og trivelig arbeidsmiljø
- Et godt introduksjonsprogram for nye kollegaer
- Gode forsikringsordninger og pensjonsvilkår i KLP
- Fleksible arbeidstidsordninger med mulighet for arbeid hjemmefra og trening i arbeidstiden
- Lønn etter avtale og kvalifikasjoner
Om søknadsprosessen
Sykehusinnkjøp HF er pliktig til å utarbeide offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg mot oppføring må du oppgi og begrunne dette når du søker på stillingen. Du vil bli kontaktet hvis søknaden ikke blir innvilget og få mulighet til å trekke søknaden, jf. offentlighetslovens §25.
Aktuelle kandidater vil bli invitert til intervju etter utløp av søknadsfrist.
https://www.sykehusinnkjop.no/om-oss/jobb-i-sykehusinnkjop/
Kontaktinformasjon
Lisa Marlen Heiestad, Avdelingsleder, +47 98832116Arbeidssted
Strandgata 59008 TROMSØ
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sykehusinnkjøp HFReferansenr.: 4943607708
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 28.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Lisa Marlen Heiestad
Avdelingsleder
+47 98832116
Om bedriften
Sykehusinnkjøp HF er et nasjonalt foretak som leverer anskaffelses- og innkjøpsrelaterte tjenester til norske sykehus. De fire regionale helseforetakene eier foretaket og er samtidig våre oppdragsgivere. Hovedkontoret vårt er i Vadsø, og vi har kontorer i hele landet. Sykehusinnkjøp HF har operativt ansvar for innkjøp i hele spesialisthelsetjenesten. Vi skal være profesjonell, spesialisert og tilgjengelig for brukerne. Vi skal også fremme innovasjon og være en pådriver for etisk handel og miljøvennlige innkjøp. Se www.sykehusinnkjop.no for mer informasjon om oss.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2906362
- Hentet fra
talentech
- Referanse
3bc445d91051454dbad70185a112a0ed