Ingeniør kommunalteknikk - 100 % fast stilling
Rakkestad kommune Kommunalt teknikk
Rådhusveien 8, 1890 Rakkestad
Om jobben
Stillingstittel
Ingeniør kommunalteknikk
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest fredag 8. august
Stillingen er tillagt enheten for kommunalteknikk som har arbeidsområde innenfor følgende
fagområder-avfallshåndtering, vann, avløp, avløp i spredt bebyggelse, samferdsel (vei, trafikksikkerhet, gatelys) og
grøntanlegg. Arbeidsoppgavene innen disse fagområdene er ansvar for drift, vedlikehold og forvaltning. Stillingen som
ingeniør kommunalteknikk vil i hovedsak jobbe med forvaltning -slik som kundekontakt, saksbehandling, politisk
saksbehandling, offentlig anskaffelser - men vil også kunne ha oppfølging ut mot noen av de andre driftsenhetene.
Hovedoppgavene vil være:
- Saksbehandling innen renovasjon, inkludert bruk av fagprogrammet Komtek
- Økonomisk oppfølging av renovasjonskontrakter og fakturering kommunale avgifter ved behov
- Veiforvaltning og behandling av relevante saker innen kommunalteknikk
- Oppfølging av forurensningssaker og miljørettede problemstillinger
- Planlegging og gjennomføring av offentlige anskaffelser
- Bistå oppfølging og oppdateringer av internkontroll på fagområdene
- Generell saksbehandling knyttet til andre kommunaltekniske tjenester.
Første året vil være et vikariat for en stilling innenfor fagområdet renovasjon, der oppgavene er oppfølging av renovasjonskontrakter, oppdateringer av abonnentsregister i fagprogrammet KomTek, avvikshåndtering i KomTek.
Det vil også måtte påregnes å bistå på andre fagområder i enheten både i vikarstillingen og videre som fast ansatt. Vi bruker Elements som saksbehandlingsverktøy, GISLINE som kartverktøy, Gemini som ledningskartverk for vann og avløp og KomTek som plattform for oppfølging av abonnentsregister renovasjon, avvikshåndtering og grunnlag for fakturering kommunale gebyrer.
Ønskede kvalifikasjonerVi søker etter en person som:
- har serviceinnstilling og samarbeidsevner
- er klar og tydelig, både muntlig og skriftlig
- har gode norsk-kunnskaper
- har gode IT-kunnskaper
- evne til å jobbe strukturert og selvstendig
- vilje og evne til å tilegne seg ny kunnskap på egen hånd
- førerkort klasse B
- Bachelor eller høyere utdannelse med relevant fagbakgrunn
- kjennskap til offentlig forvaltning
- kjennskap til relevant lovverk
- erfaring innen et eller flere av fagområdene
- erfaring med å bruke KomTek som verktøy
- interessant og utfordrende arbeid i et tverrfaglig og til tider hektisk miljø
- varierende og spennende arbeidsoppgaver
- relevant opplæring og etterutdanning
- gode dataverktøy
- lønn etter kvalifikasjoner
- gode offentlige pensjons- og forsikringsvilkår
Lønns- og arbeidsvilkår, rettigheter og plikter er i samsvar med de til enhver tid gjeldene lover, forskrifter og avtaler.
Rakkestad kommune benytter elektronisk søknadsadministrasjon og kommunikasjonSøknad fremmes via stillingsannonsen på vår hjemmeside og ved å trykke på valget "Søk på stilling". Søknad og CV
legges inn ved å følge veiviser i systemet. Det er viktig at du som søker er tilgjengelig på oppgitt e-postadresse og
telefonnr. Kopi av vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju og skal ikke vedlegges søknaden. Tidligere
arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser.
Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere til stilling i Rakkestad kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har
bedt om vurdering for ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jfr. Offentlighetsloven §25.
Henvendelse fra annonsører gjøres til postmottak@rakkestad.kommune.no
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9ac63436-3c2f-414d-8cf7-2d79109df5da
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3514735_242135_no