Vi ser etter deg som ønsker å bidra aktivt inn i tjenesteutvikling med et fremtidsretta fokus
Rauma kommune Hjemmebasert omsorg
Helsehuset, Strandgata 22, 6300 Åndalsnes
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder for hjemmebasert omsorg
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 4. august
Stilling
100% vikariat som avdelingsleder for hjemmebasert omsorg. Arbeidstid:Dagtid.
Ønsket tiltredelse og varighet: start september 2025 til utgangen av september 2026.
Arbeidssted
Hjemmebasert omsorg består av hjemmesykepleie, praktisk bistand, omsorgsboliger/bofelleskap/bokollektiv med og uten bemanning, samt dagsenter for demens. Virksomheten ledes overordnet av virksomhetsleder, daglig ledelse av avdelinger ivaretas av to avdelingsledere. I hjemmetjenesten er det i tillegg en koordinerende sykepleier som avdelingsleder samarbeider tett med.
Helse- og omsorgstjenesten er i stor grad samlet i Rauma helsehus, som gir økt mulighet til å danne et unikt tverrfaglig miljø.
Vi arbeider for at- Pasienter og brukere gis helhetlig, koordinert og helse- og omsorgstjenestetilbud
- Pasienter og brukere skal kunne bo trygt hjemme
- Økt fokus på forebyggende og rehabiliterende innsats
- Økt bruk av velferdsteknologi for å styrke den enkeltes evne til å klare seg selv i hverdagen
- Kvaliteten på vårt tjenestetilbud skal være best mulig innen for de rammene vi har
- Personal-, fag- og delegert budsjettansvar for egen avdeling. Dette omfatter drift av avdelingen i samsvar med budsjett, HMS, rekruttering og krav til tjenestekvalitet
- Utvikle tjenesten i samarbeid med virksomhetsleder, øvrige lederteam og med involvering av medarbeidere
- Utøve tillitsbasert styring og ledelse, herunder tilrettelegge for et godt arbeidsmiljø med myndiggjorte medarbeidere
- Utøve sitt virke iht Forskrift om ledelse og kvalitetskontroll
- Gjennomføre internkontroll, inkl. avvikshåndtering og forbedringsarbeid
- Sikre og bidra til god ressursutnyttelse og systematisk arbeid knyttet til fag og pasientoppfølging
- Veilede i faglige og etiske dilemmaer
- Utarbeide-, forvalte- og videreutvikle systemer for å sikre ivaretakelse av pasientrettigheter iht vedtak, med fokus på «nødvendig og forsvarlig helsehjelp»
- Sørge for å bidra til faglig utvikling i tråd med nasjonale føringer og beste praksis
- Opplæringsansvar i samarbeid med koordinator (Helseplattformen, min vakt, IKT mv)
- Beslutningsmyndighet knyttet til innleie ved fravær
- Sikre trygg-, riktig- og gunstig utnyttelse av helse- og mestringsteknologi som del av tjenesteyting
- Ansvar for utarbeidelse av spesialarbeidsplaner
Endring av oppgaver må påregnes, inkl oppfølging av oppgaver delegert fra virksomhetsleder.
Kvalifikasjonskrav
- Offentlig godkjent sykepleier med norsk autorisasjon
- God kjennskap til aktuelle lover og forskrifter
- Du har god digital kompetanse
- Du har gode formidlingsevner på norsk, skriftlig og muntlig, minimum nivå B2
- Relevant lederutdanning
- Relevant ledererfaring
- Du har erfaring med bruk av Helseplattformen
Personlig egnethet
Det vil bli lagt avgjørende vekt på personlige egenskaper, der evne til samarbeid og evne til å inspirere, motivere og veilede medarbeidere til godt arbeid er viktig. Vi ser etter en person som er god til å jobbe med fokus på tverrfaglig fremtidssikring og som ser helhet i kommunale og regionale tjenester. Du har stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere i hektiske perioder. Du bidrar positivt inn i det psykososiale arbeidsmiljøet.
- Introduksjonsprogram for nyansatte ledere
- Tverrfaglige ledersamlinger
- Entusiastiske og kompetente kollegaer
- En spennende og variert arbeidshverdag
- Unik mulighet til å bidra til kvalitet og høyt faglig nivå i tjenesteutøvelsen, samt fremtidsikring av tjenesten
- En arbeidsplass i storslåtte naturomgivelser, med turmuligheter både høyt og lavt, sommer og vinter
Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet.
Politiattest
Ved tilsetting må gyldig politiattest fremlegges. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5- 4. Politiattesten må ikke være eldre enn 3 måneder.
Søknad
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader via vår søkerportal. Se her: Søkerveiledning - Rauma kommune eller send en epost til personal@rauma.kommune.no om du trenger hjelp til å søke. Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og dokumenterer utdannelse og erfaringskompetanse. Last opp aktuelle tjenestetisattester og vitnemål i PDF format. Lenke til vitnemålsportalen kan sendes kontaktperson for annonsen.
Vær oppmerksom på at opplysninger om deg som søker kan bli offentliggjort selv om du har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova.
Vi ønsker ikke kontakt med selgere.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
999021f6-6f01-42a9-b3a7-28ad43dd0762
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3514051_195083_no