Avdelingsleder
Larvik, NAV
Jegersborggata 4, 3256 Larvik, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest i morgen
Er du en engasjert og helhetsorientert leder med gode samhandlingsferdigheter og ønske om å bidra i et viktig samfunnsoppdrag?
Nav Larvik har arbeid som hovedmål for våre innbyggere. Det overordnede målet er å gi mennesker muligheter til arbeid og aktivitet, og samtidig sikre rettigheter til velferdsytelser. Avdeling arbeid og helse har ansvar for oppfølging av brukere over 30 år med nedsatt arbeidsevne/helseutfordringer eller er sykmeldt.
Hos oss vil du være en del av en ledergruppe på 6 som sammen har lederansvar for ca. 110 medarbeidere. Vi ser etter deg som er opptatt av medarbeiderskap, og som kjenner deg igjen i at læring gjennom arbeid og kunnskapsbasert praksis ligger til grunn for oppgaveløsning. Som leder hos oss må du kunne balansere mellom løpende oppgaver og tjenesteutvikling.
Er du en tydelig, tilstedeværende og løsningsdyktig leder som kjenner deg igjen i dette? I søknaden ber vi deg om å legge særlig vekt på hva du kan bidra med inn som avdelingsleder hos oss.
Den ledige stillingen er fast, 100 %, med oppstart etter avtale
Arbeidsoppgaver
- Lede og utvikle egen avdeling i henhold til fag-, internkontroll- og resultatansvar.
- Personalansvar for medarbeidere i avdelingen
- Legge til rette for kompetanseheving og personlig utvikling for den enkelte medarbeider
- Faglig ansvar som sikrer effektiv tjenesteyting og faglig utvikling i avdelingen i tett samarbeid med fagavdelingen.
- Sammen med fagrådgivere og avdelingen, bruke handlingsrommet og utvikle tjenester som bidrar til at flere innbyggere får muligheten til å komme raskest mulig tilbake i arbeid eller annen meningsfull aktivitet.
- Følge opp at avdelingen jobber ut fra overordnede mål og prioriteringer.
- Utvikle og ivareta et godt arbeidsmiljø og en god læringskultur med selvstendige medarbeidere som jobber godt sammen i team.
- Felles oppgaver innenfor drift, ikt og administrasjon i sammen med kontorets ledergruppe.
Det tas forbehold om endringer i arbeids- og ansvarsområder, og en må regne med å utføre de oppgaver som til enhver tid er nødvendig for at kontoret i størst mulig grad skal imøtekomme brukernes behov.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå fra høyskole eller universitet
- Ledererfaring med personalansvar
- En klar forståelse av NAV sitt samfunnsoppdrag og tjenester.
- Erfaring fra tverrfaglig og tverrsektorielt samarbeid.
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter.
- Gode digitale ferdigheter, evne til å raskt sette deg inn i nye fagsystemer og beherske det å utøve ledelse i en hybrid arbeidshverdag.
Ønskede kvalifikasjoner:
- Erfaring med endrings og omstillingsarbeid
- Tilleggsutdanning med master innenfor fag som organisasjon og ledelse
- Ferdigheter til å lede utviklings- og forbedringsarbeid.
Personlige egenskaper
- Du er proaktiv og har god gjennomføringsevne
- Du er god på å lede og motivere medarbeidere
- Du har stor arbeidskapasitet og mestrer å prioritere i en hektisk hverdag.
- Du evner å arbeide strategisk og operativt for å realisere NAV's mål.
Personlig egnethet vektlegges sterkt.
Vi tilbyr
- Stort kompetansemiljø med aktive, engasjerte og kunnskapsrike kollegaer
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Faglig utvikling og kompetanseheving
- Innflytelse på strategiske diskusjoner om fagutvikling
- Tilsetting i stillingskode 1407 Avdelingsleder med lønnsspenn fra kr.730.000 - 770.000.
- Fleksibel arbeidstid
- Gode pensjonsordninger i SPK (fra lønnen trekkes 2%)
Kontaktinformasjon
Håvard Dahl Haugan, Nav Leder, 970 26 583, havard.dahl.haugan@nav.noArbeidssted
Jegersborggata 43256 Larvik
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4936105055
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2891525
- Hentet fra
talentech
- Referanse
32fb2f467301433a87cccbdc3d3d9205