Sykepleierkonsulent - fast stilling
Kontaktpunkt for helse- og omsorgstjenester, Oslo kommune, Bydel Bjerke
Ulvenveien 80, 0580 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Sykepleierkonsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 27. august
Vi søker en engasjert og faglig sterk sykepleierkonsulent til kontaktpunkt for helse- og omsorgstjenester.
Kontaktpunkt er bydelens ene “dør inn” til helse- og omsorgstjenester, og er organisert under avdeling Helse og mestring. Her jobber vi målrettet for å styrke innbyggernes mestringsevne og redusere behovet for hjelp og bistand. Vi legger stor vekt på å ta utgangspunkt i den enkeltes ressurser og utvikler tjenestetilbudet i tett dialog med brukerne. Seksjonens overordnede oppgave er å bidra til at bydelens visjon, mål og planer for gode helse- og omsorgstjenester realiseres.
Saksbehandlerne ved kontaktpunkt er organisert i tre fagområder: somatikk, rus og psykisk helse, samt tilrettelagte tjenester. Ved å samle alle saksbehandlere i én avdeling har vi etablert et sterkt og tverrfaglig fagmiljø, hvor målet er å finne riktig tjenestenivå for hver enkelt innbygger – basert på deres behov og livssituasjon.
Stillingen som sykepleierkonsulent vil primært ha ansvar for ett av bydelens distrikter innen fagområdet somatikk. Arbeidsoppgavene omfatter forvaltning av hjemmetjenester, brukerstyrt personlig assistanse (BPA) og omsorgsstønad. Ved behov kan det også være aktuelt å bidra innen andre fagområder. Rollen innebærer tett samarbeid med relevante aktører både internt i bydelen og eksternt.
Vi ser etter deg som identifiserer deg med Oslo kommunes verdier: Brukerorientering, Respekt, Engasjement og Redelighet (BRER).
Vi behandler kun elektroniske søknader, og ber om at attester og vitnemål legges ved i Webcruiter.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling av alle typer søknader som inngår i teamets portefølje i henhold til gjeldende lovverk, forskrifter og forvaltningspraksis
- Gjennomføre vurderingsbesøk i brukers hjem, på institusjon og sykehus
- Kartlegging av brukers ressurser og behov for helsetjenester
- Samarbeidsmøter internt i bydelen og med eksterne samarbeidspartnere
- Samarbeide tett med brukere og pårørende
- Gi informasjon, råd og veiledning om tjenestetilbud og aktiviteter i og utenfor bydelen
- Bidra til nyskaping, utvikling og økt digitalisering. Ha et sterkt fokus på velferdsteknologi
Kvalifikasjoner
- Norsk autorisasjon som sykepleier (HPR-nummer skal oppgis i søknad/CV)
- Videreutdanning innen Helserett er en fordel, men ikke et krav
- Erfaring og god kjennskap til bruk av journalsystemer, fortrinnsvis Gerica
- Erfaring fra saksbehandling, kartlegging og vurdering av helse - og omsorgstjenester, fortrinnsvis i kommune/bydel
- God kjennskap til gjeldende lovverk, særlig helse- og omsorgstjenesteloven, pasient- og brukerrettighetsloven og forvaltningsloven
- Erfaring med vurdering av tjenestebehov og vedtak etter helse- og omsorgslovgivningen
- Krav om norskferdigheter tilsvarende nasjonal norskprøve på nivå C1
- Meget gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper
- Må beherske IKT som verktøy
Personlige egenskaper
- Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, og trives med tverrfaglig samarbeid
- Du er strukturert, selvstendig og har god vurderingsevne
- Du evner å se helheten og tenke helsefremmende og forebyggende
- Du er trygg i rollen som beslutningstaker og kan stå i komplekse vurderinger
- Du har et sterkt engasjement for brukermedvirkning og kvalitet i tjenestene
- Du er fleksibel og tilpasningsdyktig i møte med endringer og nye arbeidsoppgaver
- Du bidrar positivt til arbeidsmiljøet og deler kunnskap med kolleger
Vi tilbyr
- En spennende og meningsfull rolle i en bydel med høyt faglig fokus og stort engasjement for innbyggernes helse og livskvalitet
- Et inkluderende og tverrfaglig arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte kolleger
- Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
- Veiledning og støtte i arbeidet med komplekse vurderinger og beslutninger
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for delvis hjemmekontor etter avtale
- Lønnstrinn 43 (kr 711 000,- pr år i 100 % stilling) i Oslo kommunes regulativ
- Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Oslo kommune
Kontaktinformasjon
Therese Nordnes Skaret, 21802180Arbeidssted
Ulvenveien 800580 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 5002277005
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Therese Nordnes Skaret
21802180
Om bedriften
Bydel Bjerke – en bydel for alle
Bydel Bjerke ligger ved Groruddalens utløp, og store deler av bydelen grenser mot marka med badevann, turstier og skiløyper som gir mange muligheter for tur- og friluftsliv hele året. Med god dekning av offentlig kommunikasjon er det også kort vei til Oslo sentrum. Bydelen har rundt 30 000 innbyggere og er blant bydelene som har hatt den største befolkningsveksten de siste årene. På bakgrunn av en rekke nye utbyggingsområder og tilflytting av mange barnefamilier forventes denne befolkningsveksten å fortsette i årene som kommer.
Bydel Bjerke er en fremtidsrettet organisasjon, og våre tjenester bygger på en idé om at alle bydelens innbyggere skal oppleve mestring og være «sjef i eget liv». Med vår visjon «Bydel Bjerke – en bydel for alle» jobber vi for å skape et godt lokalsamfunn, med gode levekår for alle våre innbyggere.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
97dcff03-2ee6-42eb-af6e-a4300ea04d8c
- Hentet fra
talentech
- Referanse
54ca030354fa47b58fac279072e95688