Veileder - sykefraværsoppfølging
Nannestad 3, NAV
Teiealleen 9, 2030 Nannestad, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Veileder sykefraværsoppfølging (0238-2025-05)
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 8. juli
NAV Nannestad Gjerdrum har ansvar for oppgaver innen arbeids- og velferdstjenester, og skal bidra til
sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Vi er 40 svært dyktige ansatte
fordelt på tre avdelinger med hver sin avdelingsleder, og der hver avdeling består av to tverrfaglige team.
Vi jobber stadig mer helhetlig med arbeidsrettet oppfølging for å skaffe jobb, helseavklare, tilby
kvalifisering og/eller annen meningsfull aktivitet.
Kontoret har lokaler i Nannestad sentrum og betjenter til sammen over 22 000 innbyggere. Tjenesten drives i et vertskommunesamarbeid mellom Gjerdrum og Nannestad kommune, der Nannestad er vertskommune. Våre verdier er tydelig, tilstede og løsningsdyktige og de gjenspeiles i våre tjenester. Hos oss står brukeren i sentrum – der målet er at innbyggere skal ha gode, meningsfulle og selvstendige liv.
Vi søker deg som vil gå foran og få tjenesten til å fremstå med en tydelig agenda om å få flere i arbeid og færre på ytelser. Du vil få en spennende stilling med mulighet til å utvikle det unike samarbeidet mellom stat og kommune.
Vi har nå en ledig stilling som veileder i team arbeid og helse. Dette teamet jobber med oppfølging av brukere som er sykmeldt eller som mottar AAP. Teamet består av 10 dyktige veiledere og følger opp personer som er 30 år og eldre.
Arbeidsoppgaver
- Arbeidsrettet oppfølging og veiledning av personer som har behov for bistand til å
komme i arbeid/beholde arbeid. - Saksbehandling i alle Nav sine systemer for å bistå brukere til å komme i arbeid/aktivitet
- Kartlegge arbeidsevne og utarbeide aktivitetsplan i samarbeid med bruker
- Aktiv bruk av Nav sine tiltak og virkemidler i oppfølgingen
- Skriftlig utarbeidelse av arbeidsevnevurderinger og vedtak
- Jobbe tett med samarbeidspartnere som rådgivende overlege, arbeidsgivere, leger, tiltaksarrangører og Nav Arbeidslivssenter samt andre partnere
- Tverrfaglig arbeid i team for å gi våre brukere best mulig helhetlig oppfølging
- Lede og gjennomføre samarbeidsmøter
Nav er en organisasjon i stadig utvikling, og endringer i arbeids- og ansvarsområder må kunne påregnes.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Minimum 3-årig sosialfaglig- eller annen relevant utdanning fra høgskole eller universitet. Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Gode digitale ferdigheter, og evne til å tilegne deg ny datakompetanse raskt
- God og relevant veiledningskompetanse
- God fremstillingsevne muntlig og skriftlig
- Førerkort klasse B
Videre er det ønskelig med erfaring fra saksbehandling, og kjennskap til offentlig forvaltning
Personlige egenskaper
- Engasjement for Nav sitt samfunnsoppdrag, og ha troen på at alle har en plass i
arbeidslivet - God evne til å bygge relasjoner som skaper motivasjon og mestringsfølelse hos andre
- Evne å motivere brukere til deltagelse i arbeid og aktivitet
- Gode samarbeidsevner, samt være robust, utadvendt, fleksibel og serviceinnstilt
- Evne til å arbeide selvstendig, målrettet, effektivt og strukturert i en hektisk arbeidshverdag
- Gode kommunikasjonsferdigheter, skriftlig og muntlig
Vi ser etter deg som kan være en god kollega, som bidrar til et godt arbeidsmiljø og som deler av din kompetanse. Personlig egnethet vil vektlegges.
Vi tilbyr
Nav Nannestad Gjerdrum kan by på et energisk og godt arbeidsmiljø, hvor vi er opptatt
av åpne dører og å gjøre hverandre gode. Du vil bli en del av et engasjert og
kompetanserikt felleskap som er opptatt av å levere tjenester til det beste for
innbyggerne våre.
- Stilling som førstekonsulent 1408 eller rådgiver 1434, kr. 565 900 - 604 900 pr år, avhengig av erfaring og ansiennitet
- Vi har fleksibel arbeidstid og muligheter for trening i arbeidstiden
- God pensjonsordning i Statens Pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
- Gratis parkering
Kravene til stillingen må kunne dokumenteres og all utenlandsk utdanning må være HK dir. /NOKUT godkjent.
Kontaktinformasjon
Federico Berro, avdelingsleder, 955 24 859Arbeidssted
Teiealleen 92030 Nannestad
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4988280626
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.07.2025
Kontaktperson for stillingen
Federico Berro
avdelingsleder
955 24 859
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
965bea23-9024-43ba-9443-5e73e6803abf
- Hentet fra
talentech
- Referanse
34bf4e804d004229b05b0bdaf5b53ffe