Controller
Økonomi og lønn, Melhus kommune
Rådhusvegen 2, 7224 Melhus
Om jobben
Stillingstittel
Controller
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 29. juni
Arbeidsoppgaver
Følgende arbeidsoppgaver tillegges stillingen:- Utarbeide, oppfølging og analysere budsjett, prognose og regnskap
- Bistå avdelingsledere, enhetsledere og sektorleder med økonomiske analyser og beslutningsstøtte
- Sikre etterlevelse av relevant lovverk for kommunen og sektoren samt kommunens økonomireglement
- Delta aktivt i utvikling og forbedring av økonomiske rutiner i sektoren spesielt og for kommunen generelt
- Rapportering månedlig og kvartalsvis til enhetsledere og sektorleder
- Samarbeide tett med andre økonomirådgiverne innenfor de andre sektorene som oppvekst og kultur og helse og velferd
- Bistå i årsoppgjøret mht avstemminger og dokumentasjon av drift og investeringer i sektoren, spesielt innenfor den delen av regnskapet som sorterer inn under sektoren (oppføling av periodens investeringer og øvrige anleggsmidler)
- Bidra i utarbeidelse av saker innenfor sektoren, for politisk behandling
- Når behov, bistå de øvrige økonomirådgiverne i enheten for økonomi og lønn
Kvalifikasjoner
Vi søker en medarbeider som har følgende kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning innen økonomi på mastergradsnivå, gjerne siviløkonom, statsautorisert revisor eller tilsvarende. Bachelor sammen med relevant erfaring kan kompensere for manglende mastergrad.
- Erfaring med økonomisk analyse og rådgivning av ledere
- God forståelse for regnskap, økonomistyring og analyseverktøy
- Erfaring med økonomisystemer slik som Visma Enterprise Plus, Agresso m.v.
- Kjennskap til FRAMSIKT vil være en fordel men ikke et absolutt krav
- God kunnskap om bruk i Excel vil også være en fordel
Personlige egenskaper
Vi ser etter en økonomirådgiver som:
- Samarbeider godt med andre og kommuniserer klart og tydelig.
- Tar initiativ og jobber selvstendig når det trengs.
- Er nøyaktig og har høy integritet i arbeidet sitt.
- Har en sterk interesse for å forbedre, forenkle og effektivisere arbeidsprosesser og tar i bruk nye digitale verktøy.
- Er motivert til å dele kunnskap og kompetanse med kolleger og medarbeidere i sektoren plan og utvikling.
Vi tilbyr
- Lønn og kapittelinnplassering etter utdanning og erfaring.Kontaktinformasjon
Oddvar Aardahl, Økonomisjef, 90253969, oddvar.aardahl@melhus.kommune.noArbeidssted
Rådhusvegen 27224 Melhus
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Melhus kommuneReferansenr.: 4982489808
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Med ca. 17.500 innbyggere er Melhus den sjette største kommunen i Trøndelag, og vi opplever stadig befolkningsvekst. Vår sentrale beliggenhet, våre gode kommunikasjonsforbindelser og umiddelbare nærheten til Trondheim gjør oss til en attraktiv jobb- og bostedskommune for hele regionen.
Vi har syv tettsteder; Hovin, Lundamo, Ler, Kvål, Melhus, Korsvegen og Gåsbakken, hvor det legges til rette for vekst og utvikling. Næringslivet preges av landbruk, handelsvirksomhet samt offentlig og privat tjenesteyting. Viktig infrastruktur som jernbane og E6 går tvers gjennom kommunen.
Melhus kommune er en viktig samfunnsaktør med mange og varierte oppgaver knyttet til tjenesteproduksjon og forvaltning. Vi er en IA-bedrift, og titulerer oss selv som både modig og mangfoldig. Våre medarbeidere skal representere hele Norges befolkning, og vi ønsker oss ansatte med forskjellig alder, kjønn og bakgrunn.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
960b23ec-9dd4-455f-8189-c699978b21da
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0b906c9484d6422aab64d0f3228b942f