Vi søker lønnskonsulent i 100% stilling
Hjemmebaserte tjenester i Fyllingsdalen og Laksevåg, Bergen kommune
Krokatjønnveien 11C, 5147 Fyllingsdalen
Om jobben
Stillingstittel
Lønnskonsulent 100% stilling
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Antall stillinger
1
Hjemmebaserte tjenester i Fyllingsdalen og Laksevåg som er i omorganisering vil fra november bestå av 12 avdelinger hjemmesykepleie: 2 Helseteam, 7 Omsorgsteam, 2 omsorg pluss boliger og en avdeling hjemmehjelp.
Som lønnskonsulent inngår du i enhetens administrative stab, med enhetsleder som nærmeste leder. Administrasjonen er satt sammen av to lønnskonsulenter, økonomikonsulent, personalkonsulent, fagkonsulent, rådgivere, driftsleder/bilansvarlig og enhetsleder. Administrasjonen har lokaler i Fyllingsdalen. Stillingen er ledig fra desember, men vi er positiv til en oppstart før dette for å sikre en god overføring av kunnskap.
Siril Dahle, Personalkonsulent, 40814776, siril.dahle@bergen.kommune.no
5147 Fyllingsdalen
Referansenr.: 4710157073
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.10.2023
Som lønnskonsulent inngår du i enhetens administrative stab, med enhetsleder som nærmeste leder. Administrasjonen er satt sammen av to lønnskonsulenter, økonomikonsulent, personalkonsulent, fagkonsulent, rådgivere, driftsleder/bilansvarlig og enhetsleder. Administrasjonen har lokaler i Fyllingsdalen. Stillingen er ledig fra desember, men vi er positiv til en oppstart før dette for å sikre en god overføring av kunnskap.
Arbeidsoppgaver
- Leder delegerer ansvarsområder til lønnskonsulenter i henhold stillingsinnehavers formelle kompetanse og erfaring.
- Føring av fast og variabel lønn
- Lage og kvalitetssikre arbeidsavtaler
- Kontroll og føring av fravær
- Overføring av timelister mellom datasystemer
- Ansiennitetsberegning
- Utstede attester/arbeidsbekreftelse
- Bidra i formalisering og effektuering av personalarbeid herunder; permisjoner, sykemeldinger, pensjon og rekrutteringsarbeid
- Arkivering
- Veiledning til avdelingslederne innenfor praktisk lønnsoppfølging
- Forefallende oppgaver i henhold til enhetens behov
Kvalifikasjoner
- Fagutdanning innen kontor og administrasjon. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Personer utenfor Skandinavia må dokumentere språkferdigheter på B2-nivå i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått B2 prøve i norsk
- Må ha god forståelse og kunnskap om dataverktøy
- Fordel med erfaring fra datasystemer som Agresso/UBW-HR og RS
- Må ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne.
- Personlig egnethet og interesse for tjenesten
Personlige egenskaper
- Vår nye lønnsarbeider er strukturert, og fortrolig med å jobbe innen satte frister.
- Du er en god formidler, som kan beskrive lønnsarbeid forståelig for ansatte og ledere.
- Må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
- Vi søker en serviceinnstilt kollega, som trives med å utføre flere oppgaver parallelt
Vi tilbyr
- God opplæring og oppfølging
- Lønn etter gjeldene tariff
- God pensjonsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
- Fleksitid
- Et arbeidsmiljø der vi ønsker og gjøre hverandre gode
- Opplæring i nødvendig fagsystemer
Kontaktinformasjon
Mette Revne, Enhetsleder, 94819798, mette.revne@bergen.kommune.noSiril Dahle, Personalkonsulent, 40814776, siril.dahle@bergen.kommune.no
Arbeidssted
Krokatjønnveien 11C5147 Fyllingsdalen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 4710157073
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.10.2023
Om bedriften
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2438913
- Hentet fra
talentech
- Referanse
72cfac56c55044d0a76fa6665eda1a92