Stab, HR og digitalisering, Digitalisering og tjenesteutvikling – Rådgiver/Seniorrådgiver
Innlandet fylkeskommune Stab
Parkgata 64, 2317 Hamar, Hybridkontor
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 7. oktober
Enheten Digitalisering og tjenesteutvikling søker nytt teammedlem med oppgaver innen forenkling, forbedring og fornying av fylkeskommunens tjenester.
Vi søker deg som vil bidra i utviklingen av innovative og fremtidsrettede digitale tjenester til det beste for våre brukere. Vi er et prioritert fagområde i fylkeskommunen og har mange spennende oppgaver foran oss.
Om enhetenSeksjonen HR og digitalisering har i dag 30 medarbeidere som arbeider innenfor hele det HR-faglige feltet inkludert digitalisering, organisasjons- og tjenesteutvikling. Seksjonen består av tre enheter, og enheten Digitalisering og tjenesteutvikling støtter hele organisasjonen og bidrar i tjenesteutviklingen av fylkeskommunens innbyggertjenester, i tillegg til å understøtte og være pådriver i fornying, forenkling og forbedring av de interne administrative tjenestene. Våre medarbeidere jobber tverrfaglig og løser oppgaver som spenner seg fra strategiarbeid til praktisk tjenesteutvikling. Evnen til å utvikle helhetlige og sammenhengende løsninger står sentralt for enheten.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Stillingens arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Vi søker deg som- tar ansvar, ønsker utfordringer og jobber godt sammen med andre
- vil lede utviklingsaktivitet i team med våre interne utviklere
- trives i skjæringspunktet mellom teknologi og mennesker
- 100 % fast stilling
- spennende og fremtidsrettede arbeidsoppgaver
- faglige utfordringer og utviklingsmuligheter innen et prioritert fagfelt
- innplassering i stillingskode avhengig av utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
- lønn etter avtale
- du vil være en nøkkelressurs i å utvikle nye innovative digitale løsninger til det beste for våre brukere
- utviklingsoppgavene kan være både små og store og må løses i team
- kontinuerlig forbedring skal drive oss fremover
- arbeidssted Hamar, med mulighet for å arbeide hjemmefra inntil to dager i uken
- identifisere behov for forenkling, forbedring og fornying
- kartlegge og analysere tjenester, herunder arbeidsprosesser og underliggende dataflyt
- som del av utviklingsarbeidet vurdere og dokumentere risiko
- ledelse av utviklingsaktivitet i team med fagavdelinger og våre interne utviklere
- bidra i arbeidet med å gjøre fylkeskommunen mer datadrevet
- tilegne ny kunnskap om aktuelle teknologier og aktivt dele denne med kolleger
- bachelor grad innen relevant fagområde. Særlig relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
- kompetanse og praktisk erfaring med tjenesteutvikling
- praktisk erfaring med ledelse av utviklingsaktivitet
- kommuniserer godt på norsk, både skriftlig og muntlig
- erfaring med tjenestedesign som rammeverk for problemløsning
- teknologi- og prosessforståelse
- kjennskap til Microsoft Power Platform
- kjennskap til robotisering av arbeidsprosesser (RPA)
- kunnskap om integrasjoner og dataflyt mellom informasjonssystemer
- master grad innen relevant fagområde
- ser løsninger der andre ser problemer
- nysgjerrig og initiativrik
- analytisk, strukturert og kommer i mål med oppgaver
- innehar relasjonskompetanse, kommuniserer godt og liker å jobbe sammen med andre
- bidrar til et godt arbeidsmiljø
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
94fcd87e-a4a9-4c3c-923e-a2fe671116c5
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3542527_189591_no