Har du lyst på administrative oppgaver for å ta vare på laks, sjøørret og sjørøye?
Miljødirektoratet
Brattørkaia 15, 7010 Trondheim, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Fast stilling med økonomioppfølging og Statens fiskefond
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 24. august
Om stillingen
Du vil ha en sentral rolle som administrativ støtte for seksjonsleder og medarbeiderne på seksjonen og være bindeleddet mellom fiskeseksjonen og aktuelle seksjoner i organisasjons- og digitaliseringsavdelingen.
Du vil ha en viktig rolle i arbeidet med å utføre og til dels koordinere seksjonens arbeid med økonomistyring og rapportering og andre administrative oppgaver, samt ha fagansvar for fiskeravgiften.
Fiskeseksjonen er en av fem seksjoner i vann- og kunnskapsavdelingen. Vi har ansvaret for forvaltning av laks, sjøørret og sjørøye og innlandsfisk etter lakse- og innlandsfiskeloven og naturmangfoldloven, og for å følge opp naturforvaltningsvilkår i regulerte vassdrag etter vassdragslovgivningen. Vi jobber også med å følge opp vannforskriften og revisjons- og konsesjonssaker i regulerte vassdrag. Videre henter vi inn kunnskap, regulerer fiske, driver genbank, gjennomfører tiltak mot lakseparasitten Gyrodactylus salaris og fremmede arter, og med problemstillinger knyttet til vill laksefisk versus påvirkning fra fiskeoppdrett.
Seksjonen har 18 medarbeidere, med arbeidssted på Brattøra i Trondheim.
Stillingens hovedansvarsområder
- økonomistyring: budsjettering, følge opp at bevilgning benyttes i samsvar med budsjett, følge opp avtaler og innkommende faktura, tildeling av midler til statsforvalteren, tilskuddsforvaltning og rapportering
- Statens fiskefond: følge opp fiskeravgiften, herunder elektronisk betalingsløsning, henvendelser fra publikum, informasjon på nettsider, budsjettering og rapportering
- digitalisering av saksbehandling: være pådriver for å integrere saksbehandlingssystemer for søknader og søknadsbehandling
- andre administrative oppgaver: utføre, koordinere og tilrettelegge løpende oppgaver for seksjonen, planlegge samlinger
Kompetansekrav
Kvalifikasjoner- relevant utdanning på bachelornivå, fortrinnsvis innen økonomi. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
- gode digitale ferdigheter, og evne til å tilegne seg nye IT-systemer raskt
- erfaring med økonomistyring og relevante styringssystemer og rutiner
- det er ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning
- meget gode samarbeidsevner
- løsningsorientert og serviceinnstilt
- strukturert og tar selvstendig ansvar for oppgavene dine
- bidrar til å bygge et godt arbeidsmiljø
Vi kommer til å legge vekt på hvordan du som person vil passe til stillingen.
Vi tilbyr
- fast stilling som rådgiver eller seniorrådgiver, med lønn fra kr. 560 000 til kr. 830 000 etter erfaring og kvalifikasjoner. Særskilt kvalifisert søkere kan vurderes noe høyere.
- utfordrende arbeidsoppgaver på et viktig samfunnsområde
- gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- mulighet for avtale om hjemmekontor, per nå inntil to dager i uka
- et bredt tilbud av sosiale, kulturelle og sportslige aktiviteter, inkludert trening i arbeidstida
- fleksible arbeidstidsordninger og pensjons- og boliglånsordninger i Statens pensjonskasse.
Har du spørsmål?
Kontaktperson for stillingen er seksjonsleder Raoul Bierach, tlf. 92 24 34 18 eller e-post raoul.bierach@ miljodir.no og seniorrådgiver Marianne Olsen Reitaas, tlf. 97 62 25 31 eller e-post marianne.olsen.reitaas@miljodir.no.
Send en SMS og oppgi referanse 74-2025 VFI, så ringer vi deg opp igjen.
Generelle opplysninger
Du søker på stillingen via Jobbnorge.no. Skriv søknaden på norsk, og legg ved relevante attester og vitnemål for utdanning tatt i utlandet. Vitnemål for utdanning tatt i Norge må du laste opp fra Vitnemålsportalen.
Søkerlisten blir offentlig når søknadsfristen har gått ut. Ønsker du å bli unntatt fra den offentlige søkerlisten, så må du begrunne hvorfor. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke tar ønsket ditt til følge, og du får mulighet til å trekke søknaden din.
Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Vi innkaller minst én kvalifisert søker fra hver av disse gruppene til intervju. Du kan lese mer om dette på Statens arbeidsgiverportal. Avkrysningen brukes også til anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i årsrapportene sine.
Mer informasjon om hvordan vi behandler opplysninger om deg som søker, kan du finne i personvernerklæringen vår.
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Miljødirektoratet jobber for et rent og rikt miljø. Våre hovedoppgaver er å redusere klimagassutslipp, forvalte norsk natur og hindre forurensning.
Det er stor variasjon i arbeidsoppgavene i Miljødirektoratet. Vi utvikler og følger opp regelverk, gir råd til Klima- og miljødepartementet, gjennomfører samfunnsøkonomiske analyser, overvåker og kartlegger arter, fører oppsyn og tilsyn, regulerer nasjonalparker og naturreservat. Noen oppgaver krever at ansatte med ulik fagkompetanse jobber sammen på tvers. På den måten sikrer vi størst mulig faglig tyngde i leveransene våre. Vi lærer av hverandre og utvikler oss internt. Andre arbeidsoppgaver krever selvstendig jobbing. For å løse samfunnsoppdraget vårt på best mulig måte har vi behov for medarbeidere i alle aldere, med ulike fagkombinasjoner, kompetanse, livserfaringer og perspektiver.
Er du kvalifisert til en ledig stilling hos oss, så oppfordrer vi deg til å søke!
Vi er et statlig forvaltningsorgan underlagt Klima- og miljødepartementet. Vi har om lag 830 faste ansatte ved kontorene våre i Trondheim, Oslo, Svolvær og Tromsø og ved Statens naturoppsyn (SNO) sine lokalkontor. I tillegg har vi om lag 130 deltidsansatte rovviltkontakter spredd over hele landet.
Se alle ledige stillinger i Miljødirektoratet.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
943854d7-456f-4d22-9d1e-9678d010a593
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10257620