Vi søker deg som har interesse og kompetanse innen offentlige anskaffelser
Gjøvik kommune Anskaffelser
Kauffeldts plass, 2815 Gjøvik, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver anskaffelser
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest mandag 25. august
Gjøvik kommune er vertskommune for den regionale anskaffelsesenheten. Vi bistår de fem kommunene i regionen med profesjonell støtte innenfor anskaffelser. Arbeidssted er Gjøvik rådhus, men du må påregne møte- og reisevirksomhet i de øvrige kommunene etter behov.
Vi søker deg som har interesse og kompetanse innen offentlige anskaffelser og som kan bidra til gode og strategiske innkjøp for kommunene i samarbeidet.
Arbeidsoppgaver:
- Rådgi kommunene i anskaffelsesprosesser
- Lede og gjennomføre offentlige anskaffelser
- Utarbeide konkurransegrunnlag, gjennomføre forhandlinger og evalueringer i samarbeid med fagmiljøer og prosjektgrupper
- Bidra til god dialog med leverandørmarkedet.
- Ha fokus på kvalitet, effektivitet og verdiskaping
- Kommunene i regionen har som verdi å praktisere meroffentlighet og gjennomføre prosesser som er forutsigbare, etterprøvbare og godt dokumentert
- Gjennomføre avtale- og leverandøroppfølging i samarbeid med oppdragsgivere i den enkelte kommune
- Bida til utvikling av faget, teamene og kontinuerlig forbedring av prosesser og prosedyrer
Som del av anskaffelsesenheten forventes du å jobbe selvstendig samtidig som du må se helhet og skape verdi gjennom samarbeid med andre medarbeidere på enheten og ressurspersoner i de enkelte kommunene.
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdannelse på bachelor eller masternivå, fortrinnsvis innen fagområdene innkjøp/logistikk, jus, økonomi eller annen relevant bakgrunn
- Lang og relevant erfaring kan kompensere for formell kompetanse
- Gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner i norsk
- Erfaring med regelverket for offentlige anskaffelser
Vi tilbyr:
- Faglig spennende og utfordrende oppgaver i samarbeid med andre fagpersoner
- Moderne- og aktivitetsbaserte lokaler i Gjøvik sentrum
- Fleksibel arbeidstidsordning og mulighet for hjemmearbeid inntil 2 dager per uke
- Lønn etter avtale med gode kommunale forsikrings- og pensjonsordninger
Unntatt offentlighet må begrunnes:
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.
Søknad sendes:
Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Attester og vitnemål skal ikke innsendes, men medbringes ved evt. intervju.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Marit Lium Dahlborg
Assisterende kommunedirektør/kommunalsjef for Administrasjon, Forvaltning og Teknisk Drift
+47 91628255
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
93a4bf06-3eee-4584-b830-b8a1a2c64a92
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3525467_187359_no