Rådgiver kvalitet
Statens vegvesen
Lysaker Anlegg, Philip Pedersens vei 20, 1366 Lysaker
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver kvalitet
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Om stillingen
E18 Vestkorridoren søker medarbeider til stab. Du vil være en viktig person i vårt team som jobber med prosess- og kvalitetsarbeid, og du vil få en reell påvirkningsmulighet. Prosjektet satser på virksomhetsstyring og kvalitet.
E18 Vestkorridoren er nytt hovedveisystem mellom Lysaker i Bærum kommune og Drengsrud i Asker kommune. Les mer om prosjektet her. Prosjekt E18 Vestkorridoren er organisatorisk plassert i Utbyggingsdivisjonen, utbyggingsområde sørøst.
Kontorsted er Lysaker.
ArbeidsoppgaverTil arbeidene med E18 Vestkorridoren søker vi en medarbeider som skal sikre etterlevelse av vår kvalitetsplan mellom de ulike delprosjektene og entreprisene og være en del av stab. I tillegg skal du koordinere og innføre et nytt samhandlingsverktøy med leverandører, operativt håndtere henvendelser fra kunder og fra Statens vegvesen, rådgivere/konsulenter, entreprenører med flere. Andre stabs oppgaver kan tilfalle stillingen. En sikker og effektiv gjennomføring av E18 Vestkorridoren og de enkelte delprosjekter forutsetter en god koordinering av støtte og stabsfunksjoner mellom de ulike delprosjekter og entrepriser. Stillingen rapporterer til stabsleder.
Vi ønsker oss en selvgående medarbeider med god organisasjonsforståelse og gjennomslagskraft, som trives med å være en påvirker.
- Ansvar for prosjektets kvalitetsplan og være ambassadør for denne.
- Ansvar for prosjektets kvalitetsarbeid og forbedringstiltak, utarbeidelse og vedlikehold av føringer, prosesser og systemer for kvalitetsstyring i prosjektet, iht. etatens kvalitetssystem.
- Analyse og overvåking av risiko for kvalitetssvikt i prosjektet, samt foreslå tiltak.
- Bistå i planlegging, organisering, utarbeidelse og kvalitetssikring av møter, retningslinjer, revisjoner, rapporter, referater med mer.
- Deltakelse i samarbeids- /prosjekt- og arbeidsgrupper.
- Følge opp og systematisere fortløpende dokumentasjon.
Kompetansekrav
Relevant utdanning fra universitet eller høgskole (minimum 3 år). Om du har omfattende og relevant erfaring og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan det kompensere for manglende formell utdanning.
- God IKT-kompetanse. Erfaring med å innføre nye digitale verktøy.
- God erfaring fra arbeid med prosessutvikling og kvalitetsarbeid, med dokumenterte resultater.
- Det er en fordel om du har erfaring fra store, komplekse organisasjoner
Du må ha førerkort klasse B. Arbeidsspråk er norsk.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no)
Vi ser etter deg som:- har evne til å ta initiativ og er god på å få med deg folk
- jobber selvstendig og er strukturert
- er effektiv i din kommunikasjon og du trives i presentasjonsrollen
- har jevnt og godt humør
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- fleksitid og gode ordninger for avspasering
- god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
- gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknadenFyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Positiv særbehandlingStatens vegvesen er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Har du spørsmål om stillingen?
Kontakt leder Hege Brænna tlf. 47918067
Om bedriften
Statens vegvesen leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.
Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.
Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.
Sektor
Offentlig
Nettsted