Fagansvarlig miljøterapeut
Nes kommune Miljøarbeidertjenesten avd. 4
Rådhusgata 2, 2150 Årnes
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 3. november
Miljøarbeidertjenesten er organisert som en virksomhet i Helse og Velferd i Nes kommune, og er fordelt på 5 avdelinger med forskjellige fokusområder. Vi gir tjenester til mennesker med funksjonsvariasjoner, i alle aldere og i alle livets faser. Vi er opptatt av å styrke kompetanse innad, og legge til rette for et utviklende fagmiljø på tvers av avdelingene. I tillegg skaper vi muligheter både for brukere og medarbeidere som sikrer gode tjenester også inn i framtida, med fokus på å bidra til ressursmobilisering og egenmestring. Vi jobber med å sikre gode, helhetlige og trygge tjenester til brukere i deres hjem, i takt med at utviklingen i samfunnet øker kompleksiteten og behovene i hjemmene til innbyggerne våre. Dette gir oss en unik mulighet til å tenke nytt.
Avdeling 4 gir individuelle tjenester til voksne med varierende bistandsbehov, da også i samarbeid med spesialisthelsetjenesten og andre virksomheter i kommunen. Vi jobber kunnskapsbasert, er opptatt av å styrke kompetanse og samarbeide innad i avdelingen, virksomheten og med andre instanser. I tillegg legger vi til rette for et utviklende fagmiljø og skaper muligheter både for brukere og medarbeidere for å sikre gode tjenester også inn i fremtiden.
Avdelingen har i dag 21 årsverk og turnus som dekker behov gjennom hele døgnet, i tillegg til ambulante tjenester. Vi har nå ledig 100% stilling som fagansvarlig miljøterapeut.
Fagansvarlig milljøterapeut jobber 50% fagadministrativt og 50% i miljøet i turnus, med arbeid hver 4 helg.
ArbeidsoppgaverTilrettlegge for brukermedvirkning, ressursmobilisering og utvikling
Medisinhåndtering og medisinansvar
Opplæring og veiledning av medarbeidere
Delta i ressursgrupper, ansvar og undervisning internt og eksternt i egen virksomhet
Samarbeide med foreldre/pårørende og andre aktuelle instanser internt og eksternt, være IP-koordinator
Revidere og saksbehandle vedtak
Gjennomføre kartleggingsbesøk ved nye søknader inn
Kvalifikasjoner
Vi søker i hovedsak vernepleier med Norsk autorisasjon, annen relevant utdannelse kan vurderes
Du må ha erfaring fra arbeid med målgruppen voksne personer med funksjonsvariasjoner
Det er ønskelig med erfaring fra arbeid i ambulante tjenester
Du har god kompetanse innen målrettet miljøarbeid og vernepleierens arbeidsmodell
Du har kompetanse og erfaring med digitale løsninger og bruk av velferdsteknologi, og kan vise til resultater innenfor dette
Du har kunnskap om kommunens utvikling og fremtidige behov, og kan se dette i sammenheng med digitale løsninger
Du må ha gode IKT ferdigheter og evne til å anvende de ulike fagsystemer
Du må ha kunnskap og erfaring knyttet til gjeldende lovverk
Du må ha erfaring med saksbehandling av enkeltvedtak, og vedtak etter helse og omsorgstjenesteloven Kap 9
Du har god kommunikasjonsevne, både skriftlig og muntlig
Søker må ha god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne (norsk på nivå C1)
Du må ha førerkort klasse B
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder, jf. helse og omsorgstjenesteloven
Personlige egenskaper
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samt relasjonsferdigheter
Ha evnen til å bygge trygge relasjoner
- Gode observasjonsferdigheter
Være fleksibel, tilpasningsdyktig og å kunne omstille deg raskt i arbeidsverdagen
Opptatt av kvalitet i tjenesten og være positiv til endrings og forbedringsarbeid
Ha evnen til å kunne lede, inspirere og delegere oppgaver
Kunne foreta gode faglige og etiske vurderinger, være bidragsyter til holdningsarbeid
Ha god gjennomføringsevne og beslutningskompetanse
Ha engasjement for fagutvikling, herunder digitale løsninger og velferdsteknologi
Mestre en hektisk arbeidshverdag
Positiv bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
Kreativ og løsningsorientert
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
Et spennende fagmiljø og godt arbeidsmiljø med fokus på kvalitet, og med gode muligheter for faglig utvikling
Spennende og varierende arbeidsoppgaver
Organisert opplæring og oppfølging
Lønn i henhold til tariff + fagansvarlig tillegg kr 20 000 på tarifflønn
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.
Praktisk informasjon om søkerprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.
Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
91034a10-a5e9-423e-9210-6a3468464122
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3544567_246673_no
Lignende annonser
Brukerstyrt personlig assistent
Arbeidsgiver
Nes kommune Miljøarbeidertjenesten (avd. 1 - 5 felles)
Sted
Årnes
Avdelingsleder 100% fast stilling
Arbeidsgiver
Nes kommune Institusjonstjenesten
Sted
Årnes
Vi søker støttekontakter!
Arbeidsgiver
Nes kommune Miljøarbeidertjenesten (avd. 1 - 5 felles)
Sted
Årnes