Enhetsleder Holum skole
Oppvekst, Lindesnes kommune
Ytre Sandgate 25a, 4514 Mandal, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Enhetsleder Holum skole
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 15. juni
Vi har ledig en 100 % fast stilling som enhetsleder på Holum skole. Vi søker deg som vil lede skolen i det videre arbeidet med utviklingen av et godt skolemiljø og opplæringstilbud for elever og medarbeidere. Ledelsen av barneskolen består av enhetsleder, avdelingsleder skole og avdelingsleder SFO.
Holum skole er en barneskole med ca. 130 elever og på skolefritidsordningen (SFO) har vi i underkant av 50 barn. Det er en skole med høy grad av trivsel blant elever og ansatte. Skolen betegnes som en vi-skole, med en helhetlig tilnærming både når det gjelder elevsyn og organisering av skolen.
Bedre sammen er Lindesnes kommune sin visjon, og verdiene vi jobber etter er samskapende, inkluderende, modige og stolte. Hoved satsingsområde i Oppvekst for 2025 er inkludering. På Holum skole har de trivselsregler: "Jeg kan ta vare på meg selv. Jeg kan ta vare på andre. Jeg kan ta vare på ting".
Alle enhetsledere skal utøve ledelse i tråd med kommunens visjon, verdier, kommuneplan, øvrige styrende dokumenter, gjeldende lover og forskrifter. Vi har onboardingsprogram for alle nye ledere. Enhetsledere samhandler innen eget tjenesteområde, med andre tjenesteområder i kommunen, til det beste for egen enhet og kommunen på kort og lang sikt.
Tiltredelse etter avtale.
Arbeidsoppgaver
Enhetsleder er delegert ansvar fra kommunalsjef for fag, personal, økonomi og internkontroll for egen enhet.
- Videreutvikle et trygt og inkluderende læringsmiljø
- Ansvar for økonomistyring på egen enhet
- Lede og videreutvikle skolen sitt profesjonsfellesskap i henhold til nasjonalt og lokalt vedtatt politikk sammen med avdelingsleder og teamledere
- Sikre god elevmedvirkning, et godt samarbeid med foresatte og andre samarbeidspartnere i laget rundt barnet
- Sikre at skolen har tilstrekkelig kompetanse til å løse nåværende og kommende oppgaver, herunder riktig bemanning gjennom rekruttering, mobilisere eksisterende kompetanse, utvikle- og beholde kompetanse.
- Utøve mestringsorientert ledelse der du gjennom medarbeiderinvolvering setter tydelig retning og skaper mening med arbeidet
- Fremme et godt arbeidsmiljø og ivareta partssamarbeid med tillitsvalgte og vernetjenesten
- Sikre god elevtilpasset undervisning og ressursutnyttelse innenfor tildelte økonomiske rammer
Kvalifikasjoner
Kvalifikasjonskrav:- Godkjent lærerutdanning jmf. forskrift til opplæringsloven §14
- Den nasjonale rektorutdanningen eller inngå avtale om å gjennomføre denne etter tilsetting. Annen relevant lederutdanning kan kompensere for kravet.
- Relevant arbeidserfaring fra skole
- God digital kompetanse
- Kompetanse på tidlig innsats, inkludering og tilpasset opplæring
- Skoleledererfaring, fortrinnsvis barneskole
- God forståelse av skolens samfunnsmandat og rammebetingelsene som en offentlig leder må forholde seg til
- Erfaring fra partssamarbeid og god forståelse for tillitsvalgt- og verneombudsrollen i kommunal sektor
- God framstillingsevne, muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
- Du er synlig, tydelig og tilstedeværende for elever og ansatte
- Du er strukturert, kommuniserer godt, skaper tillit og er i stand til å videreutvikle profesjonsfellesskapet
- Du er god på inkludering med øye for den enkelte
- Du er fremtidsrettet, utviklingsorientert og har god gjennomføringsevne
- Du er god på relasjonsledelse, medarbeiderinvolvering og kan stå i krevende situasjoner over tid
- Kunnskap, vilje og evne til å utøve ledelse i et arbeidsfellesskap av medarbeidere med ulik yrkes-, fag- og utdanningsbakgrunn.
Vi tilbyr
- Et positivt og inkluderende arbeidsmiljø med høy kompetanse
- Ansatte som er genuint opptatt av elevene
- Et enhetslederkollegiet med pågangsmot og et aktivt pedagogisk miljø med fokus på faglig og personlig utvikling
- God støttefunksjon innen fag, personal og økonomi
- God pensjonsordning
- Onboardingsprogram for nye ledere
- Mentorordning
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Agnethe Hinna Hovdenak, Kommunalsjef oppvekst, +47 90203791Arbeidssted
Ytre Sandgate 25a4514 Mandal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lindesnes kommuneReferansenr.: 4970917458
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 15.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Agnethe Hinna Hovdenak
Kommunalsjef oppvekst
+47 90203791
Om bedriften
Har du lyst til å jobbe på Norges sydspiss? Lindesnes er landets sydligste kommune med om lag 23.500 innbyggere og 2100 ansatte. Kommunen er en av de største på Agder.
Mandal er kommunens by, og vi har de seneste årene hatt en formidabel by- og stedsutvikling, med et godt handelstilbud og et næringsliv i vekst. Det er en attraktiv kommune å bo i, med gode bo- og oppvekstmiljøer, og gode muligheter for jobb og utdanning. Kommunen har et rikt kulturliv, levende by og bygder, flotte naturområder fra hav til hei, og vi har et mangfoldig aktivitetstilbud for innbyggere i alle aldre.
Lindesnes kommune har tro på at mangfold på arbeidsplassen gjør oss bedre sammen, og vi vil derfor oppfordre kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, kulturell bakgrunn, funksjonsnedsettelse eller hull i CV-en.
Lindesnes er et godt sted å bo og leve. Bli med på laget vårt!
Sektor
Offentlig
Nettsted