Avdelingsleder, Marked og kvalifisering
Søndre Nordstrand, Nav
Ravnåsveien 1-3, 1254 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Vakt, dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 6. mai
Navs visjon "Vi gir mennesker muligheter" og bydelens visjon "Søndre Nordstrand – en grønn og inkluderende bydel" kjennetegner oss. Vi ønsker å komme tidlig inn og jobbe aktivt med forebyggende arbeid for at flere skal komme seg i arbeid, og meningsfull aktivitet.
Arbeidsoppgaver
Avdelingen består i dag av følgende fagområder: Kvalifiseringsprogram, bosetting av flyktninger med tilhørende Introduksjonsprogram, Jobbsjansen, Arbeid med støtte og IPS, markedsansvar og integreringsansvar. Det vil bli endringer i fagsammensettingen i tråd med omstillingen bydelen er inne i. Det må derfor påregnes at enkelte av fagområdene vil bli lagt til andre avdelinger. Det er en forventning at fagområder jobber i matrise i kontoret uavhengig av avdelingstilhørighet dersom det er krevet for å kunne gi innbyggerne bedre tjenester. Som personalleder i Nav Søndre Nordstrand har man i størrelsesorden ansvar for mellom 20-25 medarbeidere.
Du vil ha fullt fag-, resultat- og personalansvar for avdelingens ansvarsområder og medarbeidere. Kjerneoppgavene i avdelingen er arbeidsinkludering, herunder arbeidsrettet oppfølging av innbyggere samt oppfølging og dialog med arbeidsgivere.
Endring i arbeidsoppgaver og ansvarsområder må påregnes ut ifra kontorets behov, det betyr at dersom det skulle bli behov for det må den som ansettes påregne å måtte lede andre ansvarsområder dersom det i fremtiden skulle bli behov for det. En slik ressursallokering vil ikke innebære forskjeller i lønns- og avtalevilkår.
Stillingen inngår i kontorets ledergruppe, som har et felles ansvar for drift og utvikling av kontoret. Nav Søndre Nordstrand er på jakt etter en leder som kan inspirere og utvikle medarbeidere og tjenester, slik at vi kan levere stadig bedre tjenester til innbyggerne i tråd med Nav og bydelens visjoner og mål.
Kvalifikasjoner
- Krav om minimum treårig utdanning fra høyskole eller universitet. Dokumentert relevant erfaring kan erstatte utdanningskravet.
- Ledererfaring, fortrinnsvis fra Nav, vil bli prioritert. Annen dokumentert overførbar erfaring vil vurderes.
- God digital kompetanse med evne til å sette deg inn i nye løsninger, og digitale verktøy
- Interesse og forståelse for arbeids‑ og velferdspolitikk
- God økonomiforståelse, og erfaring med økonomistyring
- Erfaring fra, og forståelse for, viktigheten av samhandling med de tillitsvalgte og godt partssamarbeid
- Vi ønsker at du har erfaring med personalarbeid, og gjerne også utviklingsarbeid
- Du har god oversikt over Nav sitt samfunnsoppdrag, og bryter dette tydelig ned i målbare mål du følger opp i egen avdeling
- Stor arbeidskapasitet, gjennomføringsevne og beslutningsdyktighet.
- Evne til å spille andre dyktige i sin rolle, være opptatt av utviklingsmuligheter, og gi andre ansvar.
- Være en aktiv pådriver for å skape en kultur med fokus på bruk av digitale løsninger, medarbeiderskap, mestring og nærvær.
Personlige egenskaper
- Du har evne til å gi tydelig retning, samle og styrke avdelingen både faglig og sosialt.
- Du har gode serviceholdninger, og setter brukermedvirkning og gode planlagte brukermøter i fokus
- Du ser muligheter for arbeid i ulike bransjer og omsetter markedsarbeid i praksis i din avdeling
- Du evner å analysere, prioritere og delegere oppgaver i en hektisk arbeidshverdag og står stødig i utfordrende situasjoner
- Du har meget gode kommunikasjonsevner, er tydelig, lydhør og empatisk
- Du bygger medarbeiderskap og lagånd, og sørger for mestring i rollene
- Du evner å lede og inspirerer til utviklings- og endringsprosesser, og finner løsninger sammen med brukere, medarbeidere og samarbeidspartnere
Personlig egnethet for rollen vil bli tillagt særlig vekt. Det er ønskelig med rask oppstart om mulig.
Vi tilbyr
- Lønn fra kr. 760 000-840 000,-. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- God pensjonsordning i Statens Pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
- Våre personalordninger finner du mer om på www.nav.no (https://www.nav.no/no/person) under "NAV og Samfunn - Søk jobb i nav".
Kontaktinformasjon
Roy Frantzen, Assisterende Nav-leder, 971 28 765Ingrid Raab, Nav-leder/avdelingsdirektør Nav, 976 33 134
Arbeidssted
Ravnåsveien 1-31254 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4949322855
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.05.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Ingrid Raab
Nav-leder/avdelingsdirektør Nav
976 33 134
Roy Frantzen
Assisterende Nav-leder
971 28 765
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2921792
- Hentet fra
talentech
- Referanse
c7d77ad6b3fd4e5094dbf0dc7c96b589