Kreftkoordinator
Friskliv og mestring, Bærum kommune
Løkketangen 12, 1337 Sandvika
Om jobben
Stillingstittel
Spesialutdannet sykepleier
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 9. november
Vil du gjøre en forskjell for mennesker i en sårbar livssituasjon – og samtidig bidra til å forme fremtidens kreftomsorg i kommunen vår?
Vi søker en engasjert og faglig sterk kreftkoordinator som ønsker å være med og videreutvikle kommunens tilbud innen kreftomsorg, palliasjon og forebygging.
I denne nøkkelrollen får du muligheten til å kombinere tett pasient- og pårørendeoppfølging med kompetansebygging, fagutvikling og tverrfaglig samarbeid. Du vil være en sentral ressurs i arbeidet med å sikre helhetlige og koordinerte tjenester gjennom hele sykdomsforløpet – fra tidlig oppdagelse og forebyggende tiltak til behandling.
Som kreftkoordinator vil du
- bidra til å styrke det forebyggende arbeidet og tidlig innsats for kreftpasienter og pårørende
- veilede og støtte pasienter og pårørende i en krevende livssituasjon
- være en pådriver for faglig utvikling, kvalitet og kompetanseheving i tjenestene
- jobbe tett sammen med fastleger, spesialisthelsetjenesten og kommunale enheter for å sikre gode og sammenhengende pasientforløp
Hos oss får du jobbe med meningsfulle oppgaver hver dag – i et miljø som verdsetter faglig engasjement, samarbeid og nytenkning. Stillingen er for tiden organisert under Friskliv og mestring, en enhet med tydelig fokus på forebygging, rehabilitering og livskvalitet.
Arbeidsoppgaver
- Styrke det forebyggende arbeidet knyttet til kreft, blant annet gjennom informasjon, veiledning og tidlig oppdagelse av behov hos pasienter og pårørende
- Koordinere tjenester slik at brukere opplever helhet, trygghet, mestring og forutsigbarhet i møte med kommunen
- Ha ansvar for oppfølging av «pakkeforløp hjem for pasienter med kreft» og sikre gode overgangsfaser mellom spesialist- og kommunehelsetjenesten
- Tilby et lavterskeltilbud med råd og veiledning til pasienter og pårørende i alle faser av sykdomsforløpet – også med fokus på livsstil, rehabilitering og forebygging av komplikasjoner og seneffekter
- Bidra til å utvikle og kvalitetssikre rutiner og prosedyrer innen palliasjon og kreftomsorg, inkludert forebyggende tiltak og oppfølging
- Være en aktiv pådriver i utviklingen av kommunens tjenester innen onkologi, palliasjon og forebygging, og bidra til implementering av nasjonale og lokale føringer og tiltak
- Delta i og bidra til tverrfaglig og tverretatlig samarbeid, samt være en synlig brobygger mellom kommunen og spesialisthelsetjenesten
- Representere kommunen i relevante fag- og nettverksgrupper internt og eksternt
Kvalifikasjoner
- Bachelor i sykepleie med videreutdanning i onkologi eller palliasjon
- Minimum 2 års yrkeserfaring innen relevant arbeidsområde. Kompetanse og erfaring fra arbeid med veiledning og undervisning av pasienter, pårørende andre tjenesteaktører vektlegges
- Kjennskap til aktuelle samarbeidspartnere innen helse- og omsorgsfeltet, både i og utenfor kommunen
- Solid faglig kompetanse innen kreftomsorg, palliasjon og/eller forebyggende helsearbeid
- Gode IKT-kunnskaper med interesse for digitale plattformer
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2 skriftlig og muntlig
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Trives i en koordinerende rolle og har evne til å skape struktur, forutsigbarhet og gode samarbeidsrelasjoner
- Har et sterkt faglig engasjement og ønsker å bidra til både tidlig innsats og god oppfølging gjennom hele sykdomsforløpet
- Møter mennesker i sårbare situasjoner med trygghet, respekt og varme
- Selvstendig og selvgående med god gjennomføringsevne
- Jobber systematisk og strukturert
- Gode samarbeidsevner
- Beslutningsdyktig og ser muligheter og alternativer fremfor begrensninger
- Robust og kan stå for beslutninger som er fattet overfor brukere, pårørende og andre samarbeidspartnere
- Evner å sette seg raskt inn i ulike problemstillinger
- Liker å utfordre deg selv
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- Faglige utfordringer i et utviklende miljø
- Høy grad av autonomi
- Mulighet for kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjon
- Fleksibel arbeidstid
Gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstjenesteloven §5-4 må fremlegges før tiltredelse
Kontaktinformasjon
Morten Heggelund, Tjenesteleder, 48027200Arbeidssted
Løkketangen 121337 Sandvika
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bærum kommuneReferansenr.: 5019339462
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 09.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Morten Heggelund
Tjenesteleder
48027200
Om bedriften
Sammen skaper vi et godt og inkluderende samfunn for over 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er at vi får tillit og myndighet til å påvirke vår egen arbeidshverdag for å skape et samfunn som er godt å leve i. Hos oss kan du bli med og sette spor.
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
8ea9c5ef-6037-4d4a-92c2-c7a43b7b5d64
- Hentet fra
talentech
- Referanse
591f11aa8cfc438ab4a0eb746ad982fc
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Kreftseksjonen, Bærum sykehus
Sted
Gjettum
Arbeidsgiver
Nøstehagen langtidsavd, Lier kommune
Sted
Lier
Arbeidsgiver
Enhet for kreftsykepleie og poliklinikk, Drammen sykehus
Sted
Drammen