Anskaffelsesrådgiver - Indirekte innkjøp
Innkjøp & Leverandørstyring
Nydalen allé 33, 0484 Oslo, Sandnes, Sunndal, Trondheim, Alta, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Anskaffelsesrådgiver - Indirekte innkjøp
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Statnett har en sentral rolle i det grønne skiftet og har økende aktivitetsnivå med store planlagte investeringer i årene som kommer. Vi øker nå vår gjennomføringskapasitet for å møte Norges fremtidige energibehov og sikre effektiv og pålitelig strømforsyning. Dette krever økt fokus på transformasjon, videreutvikling av strategiske partnerskap, leverandørmodeller og anskaffelser.
Vi styrker nå arbeidet med innkjøp, leverandørstyring og kategoriledelse for flere forretningsområder for å møte kommende investeringer og behov. Vi ser etter nye medarbeidere med et brennende engasjement for det grønne skiftet, anskaffelser, kategoriledelse og leverandørstyring.
Innkjøp og leverandørstyring har organisatorisk tilhørighet innen forretningsområdet Teknologi & Transformasjon. Forretningsområdet Teknologi & Transformasjon ser transformasjon, innovasjon, teknologiutvikling og anskaffelser i sammenheng på tvers av teknologiområder.
Stillingen har tilhørighet i seksjon for indirekte anskaffelser som har ansvar for innkjøp av alle indirekte vare- og tjenestekjøp i Statnett. Typiske innkjøp i denne seksjonen innbefatter blant annet; transporttjenester, leasing av kjøretøy, eiendomstjenester, teknisk materiell/varekjøp og konsulenttjenester som eksempelvis juridiske tjenester og consulting.
Vi søker en anskaffelsesesrådgiver som vil være med å videreutvikle seksjon Indirekte anskaffelser i Statnett. Du vil samarbeide med øvrige innkjøpskoordinatorer og anskaffelsesrådgivere/kategoriledere - samt også spesialisere deg innen enkelte kategorier/tjeneste- og produktområder.
Arbeidssted kan være ved ett av våre kontorer; Oslo, Sandnes, Sunndalsøra, Trondheim eller Alta.
Arbeidsoppgaver
- Lede, gjennomføre og sikre fremdrift i anskaffelsesprosesser innen indirekte innkjøp
- Utarbeide konkurransegrunnlag og kontrakt, samt gjennomføre forhandlinger og tilbudsevalueringer i samarbeid med behovseier
- Løpende rådgivning til behovseiere
- Oppdragsutsetting av anskaffelsesbistand og oppfølging av disse avtalene
- Administrere og følge opp kontrakter og leverandører
- Bidra i forbedringsarbeid
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på bachelor - eller masternivå, gjerne innen økonomi, jus eller ingeniørfag
- Erfaring med innkjøp innen et eller flere områder innen indirekte innkjøp
- Kommersiell og teknisk forståelse
- Erfaring med offentlige anskaffelser
- Erfaring med kontraktsoppfølging, gjerne innen offentlig sektor
- Meget god skriftlig og muntlig formuleringsevne, på norsk og engelsk
Personlige egenskaper
- Initiativrik og løsningsorientert, med høy gjennomføringsevne
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- God evne til å bygge relasjoner og trives med å arbeide i team på tvers av fag og roller
- Strukturert, nøyaktig og analytisk
- Resultatorientert
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Muligheter til å jobbe med kritisk samfunnsoppgave og mot det grønne skiftet
- Utviklingsmuligheter og interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i et sterkt fagmiljø
- Konkurransedyktig lønn
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Muligheten til å jobbe hjemmefra
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Bedriftshelsetjeneste
- Firmahytter, trimrom og bedriftsidrettslag
Kontaktinformasjon
Ingvild Stang-Medhus, Seksjonsleder, +4793417626Arbeidssted
Nydalen allé 330484 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: StatnettReferansenr.: 4858775158
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 25.09.2024
Om bedriften
Vårt oppdrag er å sikre strømforsyningen i Norge døgnet rundt hele året. Det gjør vi ved å utvikle og drifte strømnettet slik at det møter alle krav fra samfunnet rundt oss. Vi leverer et robust og effektivt strømnett som er avgjørende for at vi når Norges klimamål, og bærekraftig verdiskaping for våre kunder og samfunnet.
Visjonen vår:
Statnett er sentral i den grønne omstillingen i dag og for kommende generasjoner. Sikker og robust strømforsyning skaper grobunn for gode liv og bærekraftig verdiskaping.
Våre verdier skal være rettesnor for våre handlinger, hvordan vi samarbeider og våre valg
- Vi leverer effektivt på prioriterte oppgaver, med riktig tempo og kvalitet, og hele veien ut
- Vi har mot til å prioritere og forenkle, til å gi tillit og til å tenke nytt
- Vi gjør det sammen for effektiv samhandling, for å bygge relasjoner og deler
Hvorfor skal du velge å jobbe i Statnett?
- Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt
- Vi forvalter landets viktigste infrastruktur
- Vi tilrettelegger for utvikling, vekst og gode prestasjoner
- Vi legger til rette for god balanse mellom jobb og fritid
Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke,
uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.
Krav til søknaden din
Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar bakgrunnssjekk og gjør egnethetsvurdering med hjemmel i energiloven ved ansettelse. Dersom stillingen krever sikkerhetsklarering etter sikkerhetsloven, må du være villig til å oppgi relevante opplysninger.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2741220
- Sist endret
26. september 2024
- Hentet fra
talentech
- Referanse
026ed7edcaf24a29b459896455e9e98a