Ambulansearbeider
Enhet for legevakt, legetjenester og smittevern, Trondheim kommune
Mauritz Hansens gate 4, 7030 Trondheim, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Ambulansearbeider
Oppstart
4. juli 2025
Type ansettelse
Fast, deltid 60%
Arbeidstid
Turnus
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 8. mai
Vil du være en del av et sterkt tverrfaglig team og jobbe i front der det skjer?
Vi søker en autorisert ambulansearbeider eller paramedisiner til en fast 60 prosent stilling ved legebilen ved Trondheim interkommunale legevakt med oppstart 4. juli 2025.
Legebilen er en sentral del av vår døgnbemannede legevakt, og tilbyr et variert, faglig utfordrende og meningsfylt arbeid i tett samarbeid med lege. Her får du brukt hele bredden av din akuttmedisinske kompetanse – og videreutviklet den!
Trondheim interkommunale legevakt består av legevaktsentral, stasjonær legevakt og legebil. Her jobber leger, sykepleiere, paramedisinere, helsesekretærer og ambulansearbeidere i tverrfaglige team. Legevakta er en viktig del av den akuttmedisinske kjeden, og legebilen samarbeider tett med AMK, ambulansetjenesten, andre nødetater og kommunens øvrige helseenheter.
Legevakta gir tjenester til alle innbyggere i Trondheim kommune, samt Malvik, Melhus og Midtre Gauldal, som er en del av det interkommunale legevaktsamarbeidet. Vi er Norges tredje største legevakt, og det store legevaktdistriktet gjør ambulerende legebil til en svært aktiv tjeneste, som i 2024 hadde over 10.000 oppdrag.
Legebilen får sine oppdrag fra legevaktsentralen og AMK sentralen. Som ambulansearbeider ved legebilen vil du jobbe tett sammen med en almennlege i utførelse av oppdrag. Ambulansearbeideren bærer et særskilt ansvar i utførelsen av akuttmedisinske tiltak og behandling. Ambulansearbeideren jobber på forhåndsdelegering der det er nødvendig.
Pasientgruppen er sammensatt og omfatter alle aldersgrupper med varierte problemstillinger innen sykdom, skade, psykisk helse og rus. Legebilens ansatte står daglig i mange samtidighetskonflikter, komplekse problemstillinger, og etiske dilemmaer, noe som vil kreve mye av deg.
Som ansatt hos oss vil du få sertifisering, kursing, intern opplæring og kompetanseheving som gjør at vi sikrer deg den aller beste kompetanse for at du skal kunne stå i denne jobben. Vi tar det som en selvfølge at du har interesse for utvikling og anvendelse av fagkunnskap.
Stillingen som ambulansearbeider ved legebil medfører arbeid tredje hver helg, og ansatte må påregne å jobbe alle typer skift i løpet av en turnusperiode. Avdelingen har kalenderplan.
HPR-nummer og minimum tre referanser oppgis i søknaden.
Intervjuprosess:Av de som blir kalt inn til førstegangsintervju, vil noen gå videre til en praktisk dag med forskjellige øvelser, slik at vi kan bli bedre kjent med deg. God informasjon om innholdet i den praktiske dagen vil bli gitt etter første intervju. De best kvalifiserte går så videre til et siste intervju.
Tema for aktuelle øvelser er:
Trafikal kompetanse
Legemiddelhåndtering
Medisinsk og operative ferdigheter
Arbeidsoppgaver
- Ambulansearbeider i legevaktbil
- Påta seg de delegeringer som tjenesten krever
- Bistå lege i alle oppdrag
- Samarbeide med lege i avklaring og behandling av akuttmedisinske tilstander
- Ved behov jobbe selvstendig etter tjenestens delegeringer
- Dokumentere i pasientjournalsystemet Helseplattformen
- Avklare og iverksette tiltak ved redningstekniske oppdrag
- Risikovurdering av oppdrag
- Planlegging og gjennomføring av oppdrag
- Kunne bruke digitalt kartverk selvstendig, for å legge opp en effektiv kjørerute, både før og under kjøring
- Utrykningskjøring
- Betjene nødnett
- Jobbe i team med alle ansatte ved legevakta
Kvalifikasjoner
- Autorisert Ambulansearbeider med fagbrev i ambulansefaget, eller autorisert paramedisiner med bachelor i paramedisin
- Førerkort klasse C1
- Kompetansebevis for utrykningskjøring (K160)
- Operativ erfaring fra ambulansetjenesten, minimum fem år. Personlige egenskaper og egnethet kan kompensere noe for operativ erfaring
- Ønskelig med AMLS og PHTLS-kurs
- Må ha gode dataferdigheter
- Må beherske norsk som språk, både skriftlig og muntlig, samt ha gode engelsk kunnskaper
Personlige egenskaper
- Har gode samarbeidsevner og er løsningsorientert
- Har gode kommunikasjonsevner
- Evnen til å jobbe i team og selvstendig
- Stressmestring med tanke på stor arbeidsmengde og samtidighetskonflikter
- Har tydelige og gode verdier
- Vektlegger kvalitet i arbeidet
- Liker faglige utfordringer
- Er sosial og utadvendt, har godt humør og er med på å bidra til et godt arbeidsmiljø
- Personlig egnethet til stillingen vektes særdeles høyt
Vi tilbyr
- Positivt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger og mye humor
- Dyktige kolleger med stort faglig fokus
- En spennende og utfordrende arbeidshverdag
- God opplæring
- Mulighet for kompetanseheving og faglig påfyll både eksternt og gjennom kommunens egne kurs
- Fire fagdager per år, og én årlig samtreningsdag med aktuelle samarbeidspartnere
- Godt tverrfaglig samarbeid
- Kollegastøtteordning
- Vi tilbyr lønn basert på sentrale tariffavtaler og Trondheim kommunes lokale lønnspolitikk med fagstiger og lokale lønnsmodeller. Lønn avtales ut fra din kompetanse, erfaring og stillingens ansvar.
Kontaktinformasjon
Irene Skaget, Avdelingsleder, 46884141Arbeidssted
Mauritz Hansens gate 47030 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Trondheim kommuneReferansenr.: 4950859198
Stillingsprosent: 60%
Fast
Startdato: 04.07.2025
Søknadsfrist: 08.05.2025
Kontaktperson for stillingen
Irene Skaget
Avdelingsleder
46884141
Om bedriften
Åpen – kompetent – modig
Trondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere.
Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen. Les mer om Trondheim kommune på vår hjemmeside og siden Jobb hos oss.
Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig.
Deltidsansatte i Trondheim kommune som ønsker utvidelse av sin stilling og som er kvalifisert oppfordres og tilbys her å søke på stillinger som er utlyst.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (tidligere NOKUT), og godkjenningen må dokumenteres.
Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.
Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2921298
- Hentet fra
talentech
- Referanse
5f22af75140a4e71a0aa126b463b8cf9