Rådgiver - systemansvarlig oppvekstadministrativt system
21110 - Kvalitet og utvikling i oppvekst, Asker kommune
Lensmannslia 4, 1386 Asker, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver - systemansvarlig Vigilo
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 4. september
Vil du være med å forvalte og utvikle digitale løsninger for oppvekst i Asker? I seksjon Kvalitet og utvikling søker vi rådgiver innen systemansvar og digitalisering, med særlig ansvar for det oppvekstadministrative systemet for barnehager og skoler/SFO - Vigilo. Seksjonen støtter virksomhetene i oppvekst blant annet gjennom å utvikle felles rutiner, drive kvalitetsoppfølging, fag- og kompetanseutvikling. Seksjonen har 24 medarbeidere med helhetlig og tverrfaglig blikk og vi vektlegger gode løsninger for kommunens innbyggere. Du blir en del av en hyggelig og kunnskapsrik gjeng. Stillingen innebærer å være systemansvarlig og ha det overordnede ansvaret for forvaltning, vedlikehold og videreutvikling av kommunens oppvekstadministrative system. Rollen er sentral for å sikre at systemet fungerer i tråd med barnehager, skoler/SFO og foresattes behov, gjeldende regelverk og interne rutiner. Stillingen krever tett samarbeid med andre seksjoner og virksomheter, med leverandøren Vigilo og samarbeidskommuner. Til stillingen vil det også ligge oppgaver som digitaliseringsrådgiver for oppvekst.
Arbeidsoppgaver
Koordinere arbeidet med Vigilo i kommunen og være en støtte for superbrukere og andre kolleger.
Være kontaktperson mot Vigilo sentralt og følge opp leverandøravtaler.
Vedlikeholde, oppdatere og etablere rutiner i tråd med lovverk og retningslinjer.
Utføre teknisk vedlikehold og oppsett, administrere tilganger og teste ny funksjonalitet.
Support og avvikshåndtering.
Informere og veilede barnehager, skoler og SFO.
Vurdere behov for videreutvikling av system i samarbeid med fagmiljø og systemeier.
Stimulere til nyutvikling og kartlegge behov for nye digitale løsninger i oppvekst i samarbeid med kolleger.
Fremme optimal utnyttelse av det enkelte system, evaluere om system dekker behov, øke digitaliseringskompetanse, koordinere aktiviteter.
Holde seg orientert om teknologiutvikling.
Kvalifikasjoner
Minimum 3-årig relevant høyere utdanning innen eksempelvis pedagogikk, digitalisering, informasjonsteknologi.
Erfaring med systemforvaltning og digitale verktøy i offentlig sektor, gjerne innen skole-/barnehageadministrasjon, er en fordel.
God kunnskap om personvern, informasjonssikkerhet og offentlig forvaltning.
Erfaring med opplæring og brukerstøtte er en fordel.
Erfaring med å bruke Vigilo, er en fordel.
Gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig på norsk.
Personlige egenskaper
Evne til å jobbe strukturert og selvstendig, med høy grad av nøyaktighet.
Tar initiativ, kan arbeide selvstendig og liker å samarbeide med andre.
Liker å veilede andre og å holde seg faglig oppdatert.
Ser sammenhenger og oppgavene i en større helhet.
Har gode strategiske og analytiske ferdigheter.
Har god gjennomføringsevne, er systematisk, tydelig og nøyaktig.
Er utviklings- og endringsorientert.
Personlig egnethet vil vektlegges.
Vi tilbyr
Muligheten til å være med å utvikle fagsystem og kvalitet i barnehager og skoler/SFO.Et tverrfaglig og godt arbeidsmiljø, der vi er opptatt av å videreutvikle gode og fremtidsrettede tjenester til innbyggerne.
Spennende og attraktive arbeidsoppgaver.
Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
Lønn etter kommunens lønns- og stillingsregulativ.
Kontaktinformasjon
Jo-Rasmus Holt Zachariassen, Avdelingsleder, 0047 90977342Hege Ophus, Seksjonsleder, 0047 99032473
Arbeidssted
Lensmannslia 41386 Asker
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommuneReferansenr.: 5002422173
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.09.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Hege Ophus
Seksjonsleder
0047 99032473
Jo-Rasmus Holt Zachariassen
Avdelingsleder
0047 90977342
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
8aa3123f-da7f-470f-b50f-fe22a23ea451
- Hentet fra
talentech
- Referanse
2ca208c9a8c242eeb83daa5a272c263b