Informasjonskoordinator etterretning
Agder politidistrikt
Vestre Strandgate 55, 4614 Kristiansand S
Om jobben
Stillingstittel
Informasjonskoordinator etterretning
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest fredag 20. juni
Om stillingen
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Agder politidistrikt styrker innsatsen mot organisert kriminalitet – Bli vår nye informasjonskoordinator i etterretningsarbeidet!
Som en del av Stortingets beslutning om å styrke politiets arbeid mot organisert kriminalitet, utvider Agder politidistrikt kapasiteten innen etterretning. Nå har vi en spennende mulighet for deg som informasjonskoordinator ved Felles enhet for etterretning, forebygging og etterforskning (FEFE), seksjon for etterretning.
Som informasjonskoordinator vil du bidra til prioritering, oversikt, kontroll og koordinering av informasjonsbehov og tilgjengelig informasjon både internt i politidistriktet og eksternt ut mot andre særorgan, distrikter og samarbeidende organisasjoner. Du vil utarbeide og operasjonalisere innhentingsplaner, løpende monitorere politiets register og sikre at tidskritisk informasjon når frem til riktig mottaker i tide.
Den som ansettes vil arbeide tett med andre innhentingssensorer og flerkildeanalytikere på seksjonen og du må derfor både kunne arbeide selvstendig og i team.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Det stilles krav til bevisst håndtering av informasjonsgrunnlag, herunder feilkilder og fallgruver, samt at søker har bevissthet og strategier for å motvirke kognitive bias. Det vil blir stilt høye krav til både tempo, notoritet og kvalitet i arbeidet. Vi søker deg som er strukturert og analytisk og som har gode formidlingsevner.
Dette er en unik mulighet for deg som ønsker å være med på å utvikle etterretningsfunksjonen i Agder politidistrikt. Vi ser etter talenter og personlige egenskaper vil bli særlig vektlagt.
Arbeidsoppgaver
- Monitorere, berike, kvalitetssikre og strukturere rapportert informasjon fra politiets register
- Bidra til prioritering, oversikt, kontroll og koordinering av informasjonsbehov og tilgjengelig informasjon
- Sikre at informasjon som er kritisk for oppdragsløsningen når frem til relevant beslutningstaker eller relevant funksjon i etterretningsproduksjonen til riktig tid
- Tilrettelegge for fremtidsrettet operativ informasjonsstyring ved å systematisere, presentere og visualisere operative data fra ulike registre og påse at intern og ekstern informasjonsflyt og informasjonsdeling utøves
- Delta i relevante fora lokalt og nasjonalt
- Støtte med utarbeidelse av etterretningsprodukter ved behov, herunder formidle relevante informasjonsbehov og innhold i produkter
- I samarbeid med Indicia ansvarlig kvalitetssikre informasjon rapportert i Indicia
- Andre oppgaver ved behov
Kvalifikasjoner
Nødvendige krav:- Bestått Politi(høg)skolen
- Må kvalifisere til stilling som PB 3/2/1 etter fastsatte kompetansekriterier
- Relevant erfaring fra politiet
- God kjennskap til Indicia etterretningsregister og prosjektmodul, PO og BL
- God muntlig- og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- Utdanning eller relevant opplæring innen etterretning
- Kunnskap om politiets etterretningsdoktrine
- Erfaring med etterretningsproduksjon og/eller informasjonskoordinering
- God kjennskap til politiet
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
- Må kunne sikkerhetsklareres HEMMELIG
- Ved å søke stilling i politiet samtykker du til at det foretas skikkethetsvurdering før et eventuelt intervju.
Personlige egenskaper
- Evne til å jobbe strukturert, objektivt og analytisk
- Meget god evne til kommunikasjon, samarbeid og relasjonsbygging
- Høy faglig og personlig integritet
- Evne til å raskt tilegne seg ny kunnskap
- God gjennomføringsevne
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Dette kan vi tilby om du velger oss
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som politibetjent 3/2/1 (sko 1461/1459/1457). Lønnsplassering er avhengig av kvalifikasjoner:
- Politibetjent 3 (sko1461), fra kr 570.000-620.000 brutto pr år + tillegg; 25.000,-*
- Politibetjent 2 (sko1459), fra kr 485.000-510.000 brutto pr år + tillegg; 20.000,-*
- Politibetjent 1 (sko1457), fra kr 450.000 - 465.000 brutto pr år + tillegg; 11.000,-*
* Tillegg til grunnlønn gjelder den tiden man jobber på seksjon for etterretning - Det kan bli endringer i stillingsbetegnelser og koder når nytt gradsystem for Politiet blir vedtatt..
- Turnustillegg og kompensasjon for belastende unntak fra arbeidsmiljøloven utbetales i henhold til gjeldende arbeidstidsbestemmelser for politi- og lensmannsetaten.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Agder politidistrikt er ett av 12 politidistrikter i Norge. Vi dekker hele Agder, bortsett fra Sirdal kommune. Vi har ansvaret for 24 kommuner der det bor nærmere 310.000 mennesker. Agder politidistrikt ledes av politimester Kjerstin Askholt og visepolitimester Morten Sjustøl.
Agder politidistrikt har omtrent 730 ansatte, og er nå organisert med 10 politistasjonsdistrikt som inneholder 15 politistasjoner. Politistasjonsdistriktene ligger under tre geografiske driftsenheter (Vestre Agder driftsenhet, Midtre Agder driftsenhet og Østre Agder driftsenhet).
I tillegg til geografiske driftsenheter har politidistriktet fire funksjonelle driftsenheter (felles enhet for påtale, felles enhet for operativ tjeneste, felles enhet for etterretning, forebygging og etterforskning, felles enhet for utlending, forvaltning og sivil rettspleie). I tillegg kommer PST og tre lederstøttestaber (kommunikasjon, virksomhetsstyring og HR/HMS).
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
8a8fce72-a64d-40cd-845c-f256ee5f56f8
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10253020