Barnevernskonsulent
Stillingsannonsen er inaktiv.Ås kommune
Moerveien 10, 1430 Ås
Opplysninger om arbeidssted og stilling:
Barneverntjenesten er en av flere enheter i virksomheten "Barn, unge og familier". Vi er en TIBIR-kommune og det legges stor vekt på tverrfaglig samarbeid innad i virksomheten og ut mot kommunens tjenester for øvrig. Barneverntjenesten i Ås har 26 årsverk som er fordelt på fire team og merkantile støttefunksjoner. De fire teamene er: Mottak og undersøkelse, Tiltak, Omsorg og ettervern og Ressursteamet. Vi har fokus på at alle skal ha det bra på jobb, at vi tar vare på hverandre og og trives sammen, sik at vi gir gode tjenester til de familiene som er i kontakt med oss. Vi er opptatt av kompetanseheving, å stadig være i utvkling og sammen med resten av kommunen finne de gode løsningene for barn, unge og deres familier.
Vi søker nå etter barnevernkonsulenter i en fast stilling og to vikariater med varighet på ett år. To stillinger i undersøkelsesteamet og en i omsorg og ettervernsteamet.
Kvalifikasjoner:
- Barnevernfaglig eller sosialfaglig utdanning på minimum bachelor-nivå.
- Kunnskap og erfaring med saksbehandling etter Lov om barnevern. Annen relevant erfaring kan kompensere for dette.
- Førerkort klasse B
Vi ønsker deg som:
- Har evne til å arbeide selvstendig, målrettet og strukturert
- Er fleksibel og har høy arbeidskapasitet
- Har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Har god relasjonskompetanse
- Har gode samarbeidsevner
- Er trygg, stødig, raus og har evne til å bruke humor og varme i fagutøvelsen
- Har evne til å beholde roen i møte med mennesker i krise
- Vil bidra til tverrfaglige løsninger
- Har en grunnleggende positiv innstilling
- Har erfaring fra undersøkelsesarbeid eller oppfølging av fosterhjem
- Har relevant master, videreutdanning eller sertifisering i kartleggingsverktøy, barnesamtalen DCM, familieråd, nettverksmøte eller lignende
Hos oss får du:
- Veiledning, individuelt og i gruppe (prosessveiledning)
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
- Muligheten til å arbeide i en kommune med stort samfunnsansvar
- Faglig utvikling og muligheten til å forme og utvikle tjenesten
- Mulighet for opplæring i barnesamtalen DCM
- Lønn i henhold til tariffavtale og Ås kommunes lokale lønnspolitikk, blant annet med tillegg for utvidet kompetanse
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger, blant annet gruppelivs- og fritidsforsikring
Personlig egnethet vil bli vektlagt i stor grad.
De vi ansetter, må legge frem tilfredsstillende politiattest før tilsetting.
Ås kommune er en IA- virksomhet og ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.
I henhold til offentleglova kan søknaden offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Du vil i så fall bli varslet.
Ås kommune ønsker ikke tilbud fra rekrutteringsfirma eller annonsører.
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Ås kommune
Adresse
Rådhusplassen 29, 1430 Ås
Kommunen er i sterk vekst noe som gir oss mange muligheter i tiden fremover. Vi kan derfor by på spennende og utviklende oppgaver. Vi ønsker oss flere initiativrike og dyktige medarbeidere som tar ansvar og bidrar i løsningen av kommunens oppgaver.
Om stillingen
Antall stillinger
3
Oppstart
1. august 2023
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Offentlig
Arbeidsdager
Ukedager
Arbeidstid
Dagtid
Sist endret: 19. juni 2023
Hentet fra: talentech
Referanse: 5731f884031d4483bcd26935163f1443
Stillingsnummer: 8a2d7ec2-f332-4152-ac91-21146bf69ae1