Styrer i Ormåsen barnehage
Øvre Eiker kommune
Bjørnefaret 7, 3320 Vestfossen
Om jobben
Stillingstittel
Styrer i Ormåsen barnehage
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 27. april
Øvre Eiker kommune har høye ambisjoner for sine barnehager, og det søkes nå etter en leder med engasjement og kompetanse til å videreutvikle kvaliteten i barnehagen. Som styrer i Øvre Eiker får du et stort handlingsrom til å skape resultater, og du har et faglig støtteapparat i ryggen med fokus på strategisk ledelse og kvalitetsutvikling.
Ormåsen barnehage ligger på Ormåsen (Vestfossen) i "Stedet i det grønne" og gir daglig tilbud til om lag 110 barn organisert i seks grupper. Barnehagen er lokalisert i fire hus som ligger tett på hverandre. Barnehagen har et særlig fokus på natur og uteliv og barna er på tur flere ganger i uken. Vi har skogen som nærmeste nabo og barnehagen har flere faste turplasser som benyttes hele året. Nærheten til Ormåsen skole gir muligheter for et utstrakt samarbeid.
Fokus for alle de kommunale barnehagene er lek og lekemiljøer, livsmestring og psykisk helse. Som styrer i en av våre barnehager må du ønske å jobbe med disse områdene. Du bør være kjent med eller sette deg inn i innholdet i fagboken «Barn er budbringere», da denne boken er vårt faglige fundament og veiviser.
Barnehagen har fokus på barns lek og jobber aktivt med å skape inspirerende lekemiljøer for barna både ute og inne. Sammen med undrende, relasjonskompetente voksne får barna et optimalt miljø å leke i, utforske og vokse i. Felles slagord og motto for alle de kommunale barnehagene er “KOM OG LEK”. Barnehagen har god barnehagelærerdekning og ansatt fagleder i 50 % stilling. Tiltredelse etter avtale.
Arbeidsoppgaver
- Ledelse av barnehagens ansatte med fullt fag-, personal- og økonomiansvar
- Kunne påta seg oppgaver som skal løses innenfor barnehageområdet
- Bidra i utviklingen av barnehagetilbudet i kommunen
- Ansvar for å utvikle og drive en kvalitetsbarnehage
- Gjennomføre igangsatte prosesser og initiere nye
- Bidra i kommunens tverrfaglige arbeid - "Ett lag for god oppvekst"
- Ansvar for at virksomheten er en lærende organisasjon
- Følge opp kommunens økonomi- og sykefraværsarbeid som stiller høye krav til ledelse, og innebærer månedlig rapportering
Kvalifikasjoner
- Barnehagelærerutdanning eller annen utdanning som gir kompetanse som styrer
- Videreutdanning i ledelse/styrerskolen, eventuelt motivert til å ta styrerskolen så raskt som mulig
- Ledererfaring
- Kunnskap om lov- og regelverk gjeldende for fagområdet
- Kjennskap til hovedavtalen og samarbeidet med tillitsvalgte samt forståelse av trepartssamarbeidet
- Erfaring med å tilrettelegge for prosjektarbeid, lek og lekemiljøer i barnehagen
- God digital kompetanse og god muntlig og skriftlig framstillingsevne
Stillingen krever godkjent politiattest
Personlige egenskaper
- Har evne til strategisk tenkning og planlegging, samt ta beslutninger som strategien krever
- Har evne til å angi retning og få dine medarbeidere til å ville gå i samme retning
- Har fokus på kvalitet i relasjonene og bidrar til mestringsfølelse hos alle ansatte
- Er trygg i lederrollen og evner å skape struktur, engasjement og det å se muligheter fremfor begrensninger
- Synes du har verdens viktigste jobb i barnehage, og som har «Barns beste» i fokus - ALLTID
- Evner å benytte din kunnskap til å tenke nytt, samt opptatt av egen læring og utvikling
- Du er god til å tenke helhetlig om barns oppvekstmiljø
- Du er en lyttende leder som ansvarliggjør deg selv og dine medarbeidere og skaper klima for mestring
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- Svært gode pensjons- og forsikringsvilkår
- Tiltredelse 1. august 2025 eller etter avtale
- Aktivt fagmiljø
- Nettverk og veiledning for ledere
- Velferdsforening
Kontaktinformasjon
Nina Sollie, Virksomhetsleder, +47 901 70 130Arbeidssted
Bjørnefaret 73320 Vestfossen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Øvre Eiker kommuneReferansenr.: 4936383660
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Nina Sollie
Virksomhetsleder
+47 901 70 130
Om bedriften
Øvre Eiker kommune er et godt sted å bo og jobbe! Vi har fokus på kvalitet, arbeidsglede, inkludering og god ledelse for å fremme mestring hos de ansatte. Øvre Eiker er i utvikling på mange områder, og hos oss jobber folkevalgte, administrativ ledelse, ansatte og innbyggere tett sammen for å løse utfordringer og se nye muligheter.
Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Øvre Eiker kommune har over 20.000 innbyggere og er en virksomhet med ca 1.200 ansatte. Sammen skaper vi et livskraftig Øvre Eiker.
Øvre Eiker kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i henhold til reglene i Offentlighetsloven. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søknaden bli offentliggjort. Søkere blir informert og får muligheten til eventuelt å trekke sin søknad før offentliggjøring.
Offentlig tjenestepensjon
Med jobben følger en av Norges beste pensjonsordninger, offentlig tjenestepensjon. Dette gir deg mer enn du kanskje tror.
Øvre Eiker kommune sparer pensjon for deg. Vi betaler inn hele 15 – 20% av lønnen din, avhengig av hvilken lønn du har. I tillegg setter du selv av 2 %. Dette beløpet trekkes automatisk fra lønnsutbetalingen din hver måned.
Gjennom pensjonsordningen sparer du til fremtidig alderspensjon og AFP. I tillegg er du sikret ved sykdom og død gjennom uførepensjon og etterlattepensjon.
Den endelige pensjonsutbetalingen blir bestemt blant annet av hvor mye du har jobbet og hvor mye du har tjent. Offentlig tjenestepensjon har en livsvarig utbetaling, til forskjell fra det private hvor utbetaling ofte kun skjer over 10 år.
Følg oss gjerne i sosiale medier!
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i portalen.
NB! Øvre Eiker kommune ber aldri om din BankID-informasjon i søknadsprosessen. Blir du bedt om dette, kan det være forsøk på svindel.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2912071
- Hentet fra
talentech
- Referanse
2d80e53fdd08488fb7ca02580a3689c4