Saksbehandler i Barnevernstjenesten avd. Omsorg
Tromsø kommune, Barneverntjenesten
Mellomvegen 110, 9006 Tromsø, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler i Barnevernstjenesten avd. Omsorg
Oppstart
1. oktober 2025
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
4
Har du lyst å følge opp barn som er under omsorg av kommunen og som bor i fosterhjem eller på institusjon?
Omsorgsavdelingen består av 23 positive og samarbeidsvillige medarbeidere fra ulike fagfelt som er glad i å jobbe med mennesker. Vi er stolte av det gode arbeidsmiljøet vårt, og er opptatt av å ansette kollegaer som skal være med å bidra til det. Vi er glad i å feire merkedager, og har ukentlige uformelle treff hvor det kan hende at latteren runger i taket. Vi er opptatt av å spille hverandre gode, så vi ønsker myndiggjorte medarbeidere som setter faglig utvikling til det beste for barn og familier høyt i tjenesten vår. Hos oss er vi opptatt av at alle skal få oppfølging og veiledning i arbeidshverdagen, dette får vi både individuelt og i team. I perioder så har vi det hektisk som krever at en evner å planlegge og strukturere egen arbeidshverdag, men en må samtidig være fleksibel til å håndtere at hverdagen ikke ble slik en hadde planlagt. Vi jobber mye på PC, og har både digitale og fysiske møter, så en må ha gode IT ferdigheter og systemforståelse da en ofte leder møter alene.
Vi søker etter trygge voksne som er glad i å jobbe med mennesker!
Reisevirksomhet må påregnes i forbindelse med oppfølging av barn som bor i fosterhjem/institusjon i ulike deler av landet!
Vi har ledig 3 faste stilling og et vikariat. Oppstart etter avtale!
Kjenner du deg igjen i beskrivelsen overfor og har lyst til å jobbe sammen med oss: SØK NÅ!
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling og faglig oppfølging av barnevernssaker etter lov om barnevernstjeneste.
- Oppfølging-samtaler med barn og fosterfamilier med fokus på medvirkning og samskapning i en vanskelig livssituasjon.
- Koordinering av samarbeidsmøter/ ansvarsgruppemøter.
- Lede fysiske og digitale møter.
- Dokumentering underveis i prosessen.
- Representere barnevernstjenesten i saker for fylkesnemnd og rettsinstanser.
- Endring i ansvars- og arbeidsoppgaver må påregnes.
Kvalifikasjoner
- Krav om bachelorutdanning som barnevernspedagog eller sosionom.
- Gode IT ferdigheter og erfaring med PC som arbeidsverktøy.
- Ønskelig med relevant høyere utdanning - fortrinnsvis på mastergradsnivå.
- Ønskelig med veilednings- og samhandlingskompetanse.
- God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne.
- Sertifikat klasse B.
- Søkere med annen relevant utdanning på bachelornivå med relevant utdanning- erfaring vurderes.
Personlige egenskaper
- Du evner til å jobbe selvstendig men også i team.
- Du er løsningsorientert, ansvarsfull og må kunne ta beslutninger.
- Du er positiv, har godt humør og har samarbeidsevner.
- Du er god på å bygge relasjoner og behandler de rundt deg med respekt.
- Du er strukturert, fleksibel og omstillingsdyktig.
- Personlig egnethet vil vektlegges ved ansettelse.
Vi tilbyr
- Et inkluderende og raust arbeidsmiljø med humor og varme i hverdagen.
- Opplæring, fadderordning og veiledning (Individuell-team)
- Muligheter for kompetanseheving og faglig utvikling.
- Mulighet til å delta i utformingen av fremtidens barnevern.
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
- Bedriftshelsetjeneste.
- Velferdsordninger.
- Fleksitid.
- Trening i arbeidstiden.
- Flyttegodtgjørelse (gjelder fast stilling)
Annet
- Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
- Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om.
- Attester og vitnemål legges ved søknad i webcruiter før intervju.
- Referanser registreres på forespørsel etter intervju.
- Søknad sendes elektronisk via Webcruiter.
- Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. barnevernsloven § 12-11 fremlegges.
Stillingen avlønnes etter Hovedtariffavtalen KAP. 4 Stillingskode 6508 og 7534 Lønnsramme C. 507 400-596 400,- per år. For fullført relevant mastergrad alternativt ett års utdanning med 60 stp som helårsmodul. Forholdsmessig uttelling for utdanning av kortere varighet. Henholdsvis: kr 15 000,- for 45 stp. Kr 10 000,- for 30 stp. Kr 5000,- for 15 stp.
Rekrutteringstillegg på opptil kr. 35000,- ved ansettelse i fast stilling.
Kontaktinformasjon
Gunnvor Kvalvik Eliassen, Avdelingsleder, +47 91 57 76 36Bente Urdal, Teamleder, +47 90 50 06 47
Arbeidssted
Mellomvegen 1109006 TROMSØ
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Tromsø kommuneReferansenr.: 4987244741
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Startdato: 01.10.2025
Søknadsfrist: 13.07.2025
Om bedriften
Tromsø kommune er Nord-Norges største kommune med omtrent 79 400 innbyggere. Den ligger i naturskjønne omgivelser og har en strategisk plass i nordområdene. Byen har universitet, universitetssykehus, godt flyrutetilbud og et yrende kultur- og idrettsliv. Kommunen har omtrent 7 000 medarbeidere, fordelt på 86 enheter.
Barneverntjenesten i Tromsø er Nord-Norges største barnevern med litt over 100 årsverk. Vi er organisert som tjeneste i seksjon barn og familie. Tjenesten er delt inn i seks avdelinger, administrasjon, fag og utvilking, mottak/barnevernvakt, undersøkelse og tiltak, omsorg og ressurs. Tjenesten har en enhetsleder, en nestleder og fem avdelingsledere. Primær oppgaven på omsorgsavdelingen er å følge opp barn som er under omsorg av Tromsø Kommune. Barna bor i fosterhjem eller institusjon. I dette arbeidet inngår oppfølging av biologiske foreldre, foster foreldre og samarbeid med øvrig hjelpeapparat. Avdelingen har ansvar for å godkjenne fosterhjem samt følge opp ettervernstiltak for de mellom 18-25 år. Saksbehandlerne er organisert i tre team med egen teamleder
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
858e9d47-f855-4a82-8521-a7d6c5df489e
- Hentet fra
talentech
- Referanse
156a7eabb7ad44f59df1c4a1f43469fe