Barne- og familietjenesten - Rådgiver økonomi
21100 - Barne- og familietjenesten, Asker kommune
Skysstasjon 11A, 1383 Asker
Om jobben
Stillingstittel
Barne- og familietjenesten - Rådgiver økonomi
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Barne- og familietjenesten søker nå etter Rådgiver økonomi i 100 prosent fast stilling.
Barne- og familietjenesten gir tverrfaglige helsefremmende, forbyggende, behandlende og oppfølgende helsetjenester til barn, unge og deres familier. På oppdrag fra barneverntjenesten tilbyr vi også hjelpetiltak etter barnevernloven. Virksomheten har for tiden ca 190 medarbeidere fordelt på syv avdelinger. Avdelingene fordeler seg på helsestasjonstjenesten, skolehelsetjenesten og familie- og nettverkstjenester.
Stillingen er organisert i virksomhetsleders stab. Stillingen vil være støttefunksjon for virksomhetsleder og lederteamet.
Arbeidsoppgaver
Hovedoppgaver vil være:
- Utarbeidelse av budsjett og prognoser for virksomheten
- Kvalitetssikring og oppfølging av regnskap
- Utarbeide analyser til tjenesteutviklingen
- Rådgiver og lederstøtte for virksomhetsleder og lederteam
Andre oppgaver vil være:
- Rapportering internt og eksternt
- Utarbeidelse av statistikk
- Prosjektoppfølging
- Innkjøpsansvarlig
- Følge opp avtaler på vegne av virksomheten
- Saksforberedelser
- Superbruker i Framsikt og økonomisystemet Unit4 (Agresso)
Arbeidsoppgavene vil kunne bli endret som følge av endringer i virksomhetens behov.
Kvalifikasjoner
- Minimum bachelor i økonomifag
- Gode kunnskaper i bruk av digitale verktøy
- Det er ønskelig med relevant erfaring med budsjett, virksomhets- og økonomistyring
- Det er ønskelig med erfaring fra tilsvarende stiling
Personlige egenskaper
Vi ønsker deg som er:
- God økonomiforståelse og interesse for fagfeltet
- Strukturert med god gjennomføringsevne
- Selvstendig og samtidig gode samarbeidsevner
- Serviceinnstilt, fleksibel og med god arbeidskapasitet
- Evne til å kombinere detaljarbeid med blikk for helhet
- Tar initiativ, er løsnings orientert, analytisk og metodisk
- God på formidling muntlig og skriftlig
- God på rolleforståelse
Personlig egnethet vil vektlegges.
Vi tilbyr
- En variert og utfordrende arbeidshverdag
- Et engasjert og godt arbeidsmiljø
- En sentral stilling i virksomheten
- Tett samarbeid med lederteamet
- Faglige utfordringer
- Opplæring og kurs ved behov
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn i henhold til lov og avtaleverk
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Kontaktinformasjon
Even Røren, 95197204Arbeidssted
Skysstasjon 11A1383 Asker
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommuneReferansenr.: 4954646436
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 28.05.2025
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Sektor
Offentlig
Nettsted