Vil du være med å utvikle vårt innkrevingsmiljø i Mo i Rana?
Innkreving, Skatteetaten
Terminalveien 2, 8624 Mo i Rana, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Seksjonssjef
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Du vil være en av tre seksjonssjefer i avdeling Oppdrag, og en som kan bidra til å nå avdelingens mål i tråd med vår strategi og ambisjoner. Vi har i vår strategi blant annet mål om å levere tjenester som gjør det enkelt å gjøre rett og å jobbe sammen fra start i hele vår verdikjede. Som seksjonssjef evner du å tenke nytt og kan være med å bidra inn i de endringene som Skatteetaten er i gang med.
Skatteetaten gjennomfører omfattende modernisering og digitalisering av brukertjenester for borgere og næringsdrivende i Norge. Gjennom innovativ bruk av avansert IKT har vi lyktes med forenkling og utvikling av brukervennlige tjenester. Det er satt i gang et stort utviklingsarbeid med sikte på å modernisere hele innkrevingsområdet, og som følge av moderniseringsarbeidet står divisjon Innkreving foran store endringer i årene som kommer, med digital transformasjon og et målbilde om at innkreving bare skjer.
Hva går jobben ut på?
Seksjonen har rundt 50 medarbeidere og jobber bl.a. med gjeldsordning og innkreving av krav i utlandet, i tillegg til å understøtte avdelingen med juridisk kompetanse. Du vil som seksjonssjef ha personalansvar for tre ledere, og din jobb vil være å sikre planlegging, rapportering og produksjonsoppfølging, og å være pådriver for forbedringsarbeidet på tvers av verdikjeden.
Du vil være en del av avdelings ledergruppe.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- utdanning fra universitet/høyskole på masternivå innen ledelse og økonomi, annen relevant utdannelse kan også være aktuelt. Lang relevant ledererfaring kan kompensere for utdanningskravet. Utenlandske utdannings grad må være NOKUT godkjent.
- ledererfaring med gode resultat, gjerne erfaring med å lede ledere
- god økonomiforståelse
- erfaring med forbedring, forenkling og digitaliserte løsninger
- erfaring med omstillingsprosesser og organisasjonsutvikling
- god muntlig og skriftlig formidlings- og fremstillingsevne
Hva ser vi etter hos deg?
- du er en tydelig leder som praktiserer tillitsbasert ledelse, og ønsker å utvikle deg i lederrollen
- du er initiativrik og løsningsorientert, med evne til å se helhet og sammenhenger
- du er en pådriver for endring og utvikling
- du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og klarer å skape engasjement
- du har god leveranseevne, og skaper resultat sammen med andre
Noe reisevirksomhet vil forekomme
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som seksjonssjef (kode 1211), med en årslønn mellom 820 000, - og 950 000,- kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette. De første seks månedene regnes som prøvetid. Vi ønsker at du legger ved dokumentasjon på utdanning og arbeidserfaring i din søknad.
Verdt å merke seg før du søker
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Kontaktinformasjon
Anita Gjesbakk, Avd. Direktør, 911 75 679Arbeidssted
Terminalveien 28624 Mo i Rana
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 4617545080
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.03.2023
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2264747
- Hentet fra
talentech
- Referanse
857184c974384661b9dd77dfcc766417