Prosjektstilling NAV Verdal 2.gangs utlysning
Verdal kommune, Kommunalsjef velferd
Vektargata 9, 7650 Verdal
Om jobben
Stillingstittel
Prosjektstilling NAV Verdal
Oppstart
2. september 2024
Type ansettelse
Engasjement, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Nav Verdal søker deg som ønsker å bidra til at vi utvikler oss videre. Du skal jobbe med å styrke og utvikle de sosiale tjenestene for ungdom mellom 16 - 30 år. Målet er at vi sammen med våre samarbeidspartnere finner de riktige tiltakene som bidrar til at unge vanskeligstilte får økt sine muligheter for arbeid og egen inntektssikring.
Dette er en stilling som Nav Verdal finansierer gjennom prosjektmidler fra Statsforvalteren. Stillingen har en varighet ut 2024, men har gode muligheter for forlengelse. Målet med prosjektet er å redusere antall unge under 30 år som mottar økonomisk sosialhjelp som hovedinntektskilde, etablere tidlig tverrfaglig samarbeid internt og eksternt (utvikle gode modeller, metoder og rutiner), sikre riktig bruk av tilgjengelige virkemidler til riktig tid og øke formidling til inntektsgivende arbeid.
Vi søker deg som har stort pågangsmot, er løsningsfokusert og ser muligheter hvor andre kan se begrensinger. Du har god arbeidskapasitet og trives med å ha mange baller i luften samtidig. Du tåler å jobbe i prosess hvor ting ikke alltid er planlagt og hvor endringer er naturlig. For oss er det viktig at du bidrar med din unike kompetanse og kunnskap for å finne løsninger til det beste for innbyggeren.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for å planlegge, gjennomføre og evaluere prosjektet ut fra gitte rammebetingelser
- Finne løsninger og ta beslutninger ut fra rammebetingelser og målet med prosjektet
- Ansvar for å sikre god dokumentasjon gjennom hele prosjektperioden samt lage sluttrapport med konkrete forslag til løsninger
- Jobbe tett opp mot alle relevante interne og eksterne samarbeidspartnere
- Delta på aktuelle møtearenaer hvor NAV er representert
Kvalifikasjoner
- Fullført og godkjent utdanning på bachelornivå
- Erfaring fra prosjektledelse fra tidligere prosjekt. Erfaring fra fagområdene arbeid, oppvekst og helse er en fordel.
- Erfaring med å jobbe på tvers av kommunale, fylkeskommunale og statlige instanser
- Erfaring fra større offentlige virksomheter er en fordel
- Erfaring med oppfølgingsarbeid med unge voksne (16-30 år) er en fordel
- God kompetanse i bruk av digitale verktøy og gode ferdigheter til å sette deg inn i nye digitale systemer er en forutsetning
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Førerkort klasse B
- Personlig egnethet vektlegges
Personlige egenskaper
- Gode samarbeidsevner med godt humør
- Ansvarlig og selvstendig
- Ønske om personlig utvikling
- Fleksibel, strukturert med ønske om å oppnå resultater faglig og personlig
- Du brenner for å utgjøre en forskjell for unge voksne og vårt samfunnsoppdrag
- Du evner å håndtere en arbeidssituasjon som krever innsats på flere områder samtidig og som stiller høye krav til selvledelse
Vi tilbyr
- Et godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
- Muligheter for personlig utvikling i en bredde av ulike fagmiljøer
- Fleksibilitet og selvstendighet i jobben
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor i deler av stillingen
- Gratis parkering
Kontaktinformasjon
Rune Trætli Storvik, Avdelingsleder NAV Verdal, +47 93405493, Rune.Tretli.Storvik@nav.noKatrine Nordseth, Avdelingsleder NAV Verdal, +47 92035139, katrine.nordseth@nav.no
Arbeidssted
Vektargata 97650 Verdal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Verdal kommuneReferansenr.: 4837850663
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Startdato: 02.09.2024
Søknadsfrist: 05.08.2024
Om bedriften
Fakta om Verdal kommune
Verdal kommunes visjon er «Sterk fortid – stolt framtid». Våre verdier er «Åpen – Trygg – Modig», og disse verdiene skal særprege både det interne arbeid og møtene med innbyggere og samarbeidspartnere. Kommunen har tre hovedsatsingsområder i kommuneplanen, og som skal bidra til å skape ei stolt og bærekraftig framtid for verdalssamfunnet:
- Livskraftig, attraktiv og miljøvennlig – i førersetet for grønn omstilling og grønne verdier
- Inkluderende, raus og mangfoldig – bygd på verdighet, mestring og gode menneskemøter
- Skapende, kompetent og framtidsrettet – en offensiv drivkraft i Trøndelag
Verdal kommune er tradisjonelt et jordbrukssamfunn, men har etter etableringen av Aker Verdal på slutten av sekstitallet blitt et industrityngdepunkt i Midt-Norge. Verdal er hjemkommunen til landets tredje største industripark – en viktig faktor for å forklare kommunens sterke velstands- og befolkningsvekst de siste 50 år. Verdal er spesielt kjent for sitt yrende kulturliv, ikke minst et sterkt amatørteatermiljø som har fostret flere av Norges mest kjente skuespillere.
Kommunen har gode muligheter for friluftsliv fra hav til fjell. Med sine 1000 årsverk er kommunen Verdals største arbeidsgiver. Verdal kommune leverer årlig tjenester til sine 15.000 innbyggere tilsvarende en brutto produksjonsverdi på over 1,3 milliarder kroner.
Slik behandler vi søknader
Verdal kommune praktiserer meroffentlighet, jf. Offentleglova § 11.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger om søker kan gjøres offentlig selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge, jfr. offentleglova § 25, slik at vedkommende gis anledning til å vurdere om søknaden likevel opprettholdes.
Verdal kommune ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen i vår rekruttering. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke ledige stillinger uansett kjønn, alder, eventuelle funksjonsnedsettelser og flerkulturell bakgrunn. Det samme gjelder dersom man har hatt et lengre opphold fra arbeidslivet.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2700362
- Hentet fra
talentech
- Referanse
d24fa9a8ddf5465ca990c81d24871b9c