Vil du bli vår nye HR medarbeider?
Porsgrunn kommune
Rådhusgata 7, 3915 Porsgrunn, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
HR Medarbeider
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 10. august
Vi har ledig et 100% vikariat med varighet på 1 år, og mulighet for forlengelse!
Vi ønsker oss et HR talent som er lærevillig og nysgjerrig på faget. Du vil få en unik mulighet til å bli kjent med bredden i HR gjennom å bistå en avdeling med høy aktivitet, gode digitale verktøy og korte beslutningsveier. Stillingen er variert med gode utviklingsmuligheter innenfor mange ulike HR-felt. Du vil få god opplæring i de prosesser og verktøy vi benytter, og vil jobbe tett med medarbeidere og ledere i hele kommunen.
HR i Porsgrunn kommune består av 9 engasjerte og dyktige ansatte. Vi jobber med blant annet HMS, oppfølging av sykefravær, organisasjonsutvikling, kvalitetsarbeid, rekruttering, lederutvikling og tariffspørsmål.
Vårt mål er å utvikle mennesker og ledere, bygge kompetanse og bidra til en effektiv og fremtidsrettet organisasjon. Vi støtter ledere i omstillinger og forbedringsprosesser, og vi tar i bruk ny teknologi for å skape gode løsninger for innbyggerne våre.
Gjennom tett samarbeid og tydelige prosesser bidrar vi til at Porsgrunn kommune er rustet for fremtiden – og at vi sammen leverer på vårt samfunnsoppdrag.
Hva venter du på ? Søk hos oss idag!
Arbeidsoppgaver
Typiske arbeidsoppgaver og ansvarsområder som ligger til rollen vil være:
- Støtte til enhetens administrative oppgaver
- Bistand med fakturakontroll og kontering
- Personaladministrativ saksbehandling. Løpende oppdatering i lønns- og personalsystemet. Kontroll og kvalitetssikring av data
- Utarbeide attester, avtaler og bekreftelser på vegne av organisasjonen
- Rutineutvikling av ulike arbeidsprosesser innen HR-feltet
- Bistå i rekrutteringsarbeid og gjennomføring av medarbeiderundersøkelser
- Bistå i gjennomføring av arrangementer, kurs og aktiviteter for avdelingen
- Svare opp organisasjonen med spørsmål rundt HR-relaterte oppgaver
Kvalifikasjoner
- Bachelor eller tilsvarende utdanningsnivå fra universitet/høgskole innen HR, administrative fag eller arbeidsrett og offentlig forvaltning.
- Interesse for utvikling av HR-faglige arbeidsprosesser.
- Relevant arbeidserfaring er fint, men det er ikke et krav. Nyutdannede oppfordres til å søke!
- Det er en fordel om du har kjennskap til relevant lov- og avtaleverk for en kommune.
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Gode digitale evner og høy interesse for digitale verktøy.
Personlige egenskaper
Vi ser for oss at du er:
- nysgjerrig og lærevillig
- liker nye utfordringer, og er fleksibel og endringsvillig
- har en strukturert arbeidsform og god gjennomføringsevne
- opptrer tillitsskapende og har gode relasjonsbyggende egenskaper
- tar egne initiativ og er utviklings- og løsningsorientert
Vi tilbyr
- Et godt arbeidsmiljø med fokus på at ansatte trives
- Du vil få en fadder og et introduksjonsprogram
- Varierte og utfordrende oppgaver
- Fleksibel arbeidstid, med mulighet for å jobbe hjemmefra etter avtale
- Eget kontor i lyse og trivelige omgivelser
- Lønn etter avtale
- Gode treningsavtaler
- Medlemskap i hytteklubb, med mulighet for å leie hytte ved sjøen til gunstige priser
- God pensjonsordning i KLP. Her kan du lære mer om pensjonsordningen i KLP: https://www.klp.no/pensjon/offentlig-tjenestepensjon-kort-fortalt
- Porsgrunn kommune jobber for å fremme et Inkluderende Arbeidsliv
Kontaktinformasjon
Pauline Boda, Leder HR, +47 93265187Michelle Rolff Schøning, HR Rådgiver, 95300429
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Porsgrunn kommuneReferansenr.: 4988926587
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 10.08.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Pauline Boda
Leder HR
+47 93265187
Michelle Rolff Schøning
HR Rådgiver
95300429
Om bedriften
Porsgrunn kommune er en god kommune å bo og jobbe i, synes vi. Vi kan tilby spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver i en kommune som er i utvikling. Kommunen vår er passe stor til at akkurat du har påvirkningskraft, samtidig som du lærer mye nytt. Vi har ca. 37.000 innbyggere og er ca. 3.000 ansatte, noe som gjør oss til den desidert største arbeidsgiveren i Porsgrunn, og en av de største arbeidsgiverne i Vestfold og Telemark. Oppdraget vårt er å levere gode tjenester, være en god samfunnsutvikler og arbeide for videre vekst og utvikling i kommunen. Gjennom motiverte og dyktige medarbeidere løser vi dette viktige samfunnsoppdraget. Vi gir deg utfordringene, vi gir deg mulighet til mestring og stolthet. Vi tror at du vil sette spor etter deg hos oss. Vil du være med?
Generelle opplysninger
Porsgrunn kommune ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet og som utnytter potensialet i befolkningens samlede kompetanse. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss.
I tillegg gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt offentlighet, jf. Lov om rett til innsyn i dokument i offentleg verksemd (offentleglova), § 25. Porsgrunn kommune vil varsle søkere som har bedt om å bli unntatt fra offentlig søkerliste hvis dette ønsket ikke kan imøtekommes.
I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Du blir trukket 2 % av lønnen din til pensjonssparing og Porsgrunn kommune betaler i snitt inn 15-20 % for deg. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
84d28b8f-c90d-496e-9619-2a31d3784465
- Hentet fra
talentech
- Referanse
60b08f5cc23f4feeb2ccdd811ae68fc8