GIS-rådgiver
51020 - Analyse og geodata, Asker kommune
Knud Askers vei 24, 1383 Asker, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
GIS-rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Arbeidsoppgaver
- Forvaltning av arealplandata
- Delta i arbeid med nye digitale planprosesser
- Produksjon av 3D-scener plan/digitale befaringer
- Utføre geografiske analyser som grunnlag for framtidig
utvikling - Etablering, forvaltning og kvalitetsheving av geografiske data
- Produksjon av temakart
- Avhengig av bakgrunn og interesse er det mulighet for flere
oppgaver innenfor avdelingens fagområde
Kvalifikasjoner
- Utdanning på master- eller bachelornivå innen fagområdet
geomatikk. Relevant erfaring kan veie opp for ønsket utdanning - Gode IT-kunnskaper
- Kunnskap om aktuelle dataverktøy innen fagområdet. Vi forvalter arealplandata i gisline. I vår portefølje inngår også ArcGIS, Winmap, QGIS og FME
- Erfaring fra arbeid med geografisk informasjon og GIS-verktøy
- Det er ønskelig med erfaring med kontroll og forvaltning av geodata
- Det er ønskelig med kunnskap om forvaltning av arealplaner i gisline
- Det er ønskelig med planfaglig kompetanse
- Det er ønskelig med kompetanse og interesse for kartografi –hvordan formidles resultat til sluttbrukere
- Det er ønskelig med kjennskap til utviklingsarbeid innen faget - og digitale prosesser innenfor fagområde plan, bygg og geodata
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
- Er engasjert i GIS og liker å holde deg faglig oppdatert
- Jobber selvstendig, strukturert og målrettet og har god
gjennomføringsevne - Har gode samarbeidsevner, er tilpasningsdyktig og har en
fleksibel arbeidsform - Er bevisst på hvordan ditt eget arbeid inngår i en større helhet
og har en klar forståelse for hva det vil si å yte service - Har gode kommunikasjonsegenskaper og liker å
presentere/formidle - Er faglig "fremoverlent" og nysgjerrig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Faglig utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i et fagmiljø
med store ambisjoner - En arbeidsplass som verdsetter høy kompetanse og ser verdien
av etter- og tilleggsutdanning - Fleksibel arbeidstid
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Trivelige lokaler på Trekanten, i Asker sentrum, med
gangavstand til Asker stasjon - Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Kristin Tandberg, +47 92621683Arbeidssted
Knud Askers vei 241383 Asker
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommuneReferansenr.: 4710201928
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.10.2023
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 96 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi legger FNs bærekraftsmål til grunn for arbeidet med å videreutvikle askersamfunnet. Sammen med innbyggerne legger vi til rette for et levende lokaldemokrati med gode nærdemokratiske ordninger. Vi satser på innovasjon og digitalisering, og vi skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne. Asker kommune er en kunnskapsorganisasjon hvor medarbeiderne er den viktigste ressursen og står for en profesjonell forvaltning og en god og tilgjengelig innbyggerservice.
Asker kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Asker kommune følger offentlighetsloven. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis det bes om unntak fra offentlig søkerliste. Begrunnelsen for unntaket vil bli vurdert i forhold til reglene i offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn for unntak, vil søker bli kontaktet.Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2441795
- Hentet fra
talentech
- Referanse
303f27131ef942fe9da58d50115e785f