Vil du være med å utvikle et selskap i lønnsom vekst?
Agilia AS
Engebrets Vei 3, 0275 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Økonomidirektør
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Vi ser etter deg som liker å være hands-on og motiveres av å identifisere og følge opp områder som styrker konkurransekraft, lønnsomhet og muligheter for forbedringer. Som økonomidirektør i Agilia AS vil du spille en nøkkelrolle i den videre utviklingen av selskapet. Du blir en viktig bidragsyter i selskapets strategiarbeid, og en nær støttespiller for administrerende direktør. Ansvarsområdene dine vil være innen økonomi, lønn, controlling, innkjøp og IT.
Agilia AS, et selskap i Vy-gruppen, er et ledende selskap innen klargjøring og servicetjenester av tog i Norge. Vår suksess hviler på våre dyktige ansatte, som er fordelt på 22 baser sør for Trondheim. Våre største kunder er Vy Vest, Vy Øst og Go Ahead.
Sillingen rapporterer til administrerende direktør og inngår i selskapets ledergruppe. Du blir en del av et faglig nettverk i Vy-gruppen innen dine ansvarsområder.
Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver:
Økonomistyring og rapportering: Vedlikeholde og utvikle økonomistyringen i selskapet, inkludert prognose-/budsjettprosesser, finansiell rapportering, lønnsomhetsanalyser og utarbeidelse av beslutningsunderlag.
Digitalisering og forbedring: Kontinuerlig forbedre og effektivisere systemer og prosesser innen økonomi og finans, og i virksomheten generelt.
Ledelse: Være en sentral del av selskapets ledergruppe, og en tydelig, trygg og motiverende leder for ditt team. Du vil ha personalansvar for to medarbeidere.
Utvikling: Bidra til strategi- og forretningsutvikling, margin- og lønnsomhetsforbedring som styrker selskapets konkurransekraft
Styringsinformasjon og beslutningsstøtte: Sikre tilgang til relevante KPI'er og dashboards for ledergruppe, styret og andre beslutningstakere
Risikostyring: Ansvar for overordnet prosess for risikostyring
Hvem er du?
Du har relevant økonomisk utdanning, minimum på bachelor-nivå, og minst seks års relevant erfaring fra tilsvarende rolle. Du er en trygg fagperson, har sterke analytiske ferdigheter, er løsningsorientert, strukturert og trives med ansvar. Du kommuniserer tydelig på norsk – skriftlig og muntlig, er en god relasjonsbygger og en trygg samtalepartner.For å mestre rollen trenger du i tillegg til faglig trygghet god digital kompetanse innen økonomisystemer og PowerBI, og gjerne bruk av KI.
Det er en fordel om du har kompetanse innen prosjektledelse og erfaring fra større entrepriser. Som person har du godt humør, er omgjengelig og nysgjerrig og trives med å holde deg faglig oppdatert. Du er samarbeidsorientert, tør å utfordre når det er nødvendig og er lyttende til andre sine perspektiver. Du jobber selvstendig, og ser styrken av å være del av et team.
Hos oss får du:
- En spennende og utfordrende stilling i et sterkt fagmiljø
- Varierte oppgaver og gode utviklingsmuligheter i et solid selskap
- Stor påvirkningskraft i å utvikle selskapet videre og sikre lønnsomhet
- Engasjerte kolleger og en kultur preget av mangfold og forbedringsarbeid
- Personalbillett på tog
- Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger inkludert helseforsikring
- Lyse og trivelige kontorlokaler sentralt på Skøyen
Du må regne med noe reisevirksomhet.
Har du spørsmål ta gjerne kontakt.
Velkommen som søker!
Kontaktinformasjon
Marianne Hillestad, CEO, +47 40010869Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Agilia ASReferansenr.: 4993135979
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.08.2025
Om bedriften
Agilia AS er det opprinnelige NSB Trafikkservice AS som ble opprettet i 2001 som et datterselskap til NSB. I dag er vi et datterselskap av Vygruppen og leverer tjenester som graffitifjerning, renhold og komfortoppgaver, i hovedsak til virksomheter innenfor jernbanesektoren. Vi er den største leverandøren på togrenhold i Norge, men tilbyr også tjenester utenfor jernbanesektoren. I dag har vi cirka 250 ansatte, lokalisert på 19 adresser rundt om i landet. Det skal være hyggelig å reise med tog og for de reisende er renhold viktig for tilfredsheten med togtilbudet. Agilias leveranser er derfor en liten, men sentral del av tjenesten som togoperatørene leverer. Sammen med togoperatøren utvikler vi skreddersydde renholdskonsepter som gir avtalt kvalitet til riktig pris.
Vygruppen er et nordisk transportkonsern med ca 11 600 medarbeidere og en årlig omsetning i overkant av 18 milliarder kroner. Vårt samfunnsoppdrag er å tilby attraktive, kollektive transportløsninger på en bærekraftig måte, og visjonen er «Vy gjør det enkelt å velge miljøvennlig». Det skal vi oppnå gjennom å gi kundene våre gode opplevelser hver dag, være bransjeledende på innovasjon, være effektive og pålitelige i alt vi gjør, og ha engasjerte og kundeorienterte medarbeidere. Vy har virksomhet innenfor tog, buss, gods og reiseliv i Norge og Sverige.
Sektor
Privat
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
83c62202-2fa1-4c3a-8f2f-eac723492ac5
- Hentet fra
talentech
- Referanse
aa62a051b7f4459d9c985ccee885cf9d