Saksbehandler
Eidsivating lagmannsrett
Østregate 41, 2317 Hamar
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 19. oktober
Om stillingen
En av våre dyktige saksbehandlere skal ut i foreldrepermisjon. Til vårt saksbehandlerteam søker vi derfor en engasjert og serviceinnstilt medarbeider med interesse for jus og digitale arbeidsmåter. Våre saksbehandlere ivaretar allsidige oppgaver i alle typer saker i lagmannsretten fra de innregistreres til de er ferdigbehandlet. Saksbehandler har ansvar for oppfølging og framdrift på "egne" saker, men bistår også øvrige saksbehandlere på deres saker. Det er et nært samarbeid mellom saksbehandlerne og dommerne. Kommunikasjon med domstolens brukere er sentralt. Domstolene i Norge har en digital arbeidsform hvor internt utviklingsarbeid stadig driver oss framover. Dette påvirker også arbeidsoppgavene, og endrer litt etter litt måten vi arbeider på. Vikariatet har ca. ett års varighet, oppstart etter avtale.
Arbeidsoppgaver
- Innregistrering av saker, løpende saksbehandling og oppfølging, samt etterarbeid.
- Veiledning og kommunikasjon med parter, profesjonelle aktører og brukere, både gjennom vårt saksbehandlingssystem, på telefonen, og gjennom mottak av de som møter i tinghuset
- Praktisk forberedelse av rettsmøter med digital tilrettelegging
- Nært samarbeid med dommere, saksbehandlere og andre ledd i organisasjonen
Hvem er du?
- Du har bachelorgrad med relevant fagkrets for eksempel innen jus eller samfunnsfaglige emner. Relevant saksbehandlererfaring kan kompensere for kravet til utdanning.
- Du har god muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk
- Du har god digital forståelse og IT-kompetanse
Det er ønskelig at du har minimum 1-2 års erfaring som saksbehandler etter endt utdanning.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt, og vi ser særlig etter følgende egenskaper:
- Du er engasjert, selvdreven og serviceinnstilt, med godt humør og gode samarbeidsevner
- Du er kvalitetsbevisst, strukturert og effektiv
- Du har evne til initiativ, og trives med at systemer og rutiner endres og effektiviseres.
- Du er omgjengelig og bidrar til et godt arbeidsmiljø
Hva tilbyr vi?
- En kompetansearbeidsplass med et viktig samfunnsoppdrag hvor kvalitet og effektivitet vektlegges
- Interessante saksbehandleroppgaver med stor bredde og detaljeringsgrad
- Fleksibel arbeidstid
- Medlemskap i Statens pensjonskasse (SPK)
Stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ som førstekonsulent (kode 1408), avhengig av din kompetanse. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere avlønning vurderes. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.
Ønsker du mer informasjon?
Nærmere opplysninger om stillingen får du ved henvendelse til fungerende administrasjonssjef Anne-Grethe Heimstad, telefon 926 49 660.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
Les mer om kravene på Arbeidsgiverportalen.Vi oppfordrer søkere til å krysse av i søknadsportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Vi gjør oppmerksom på at søknaden kun blir vurdert ut fra informasjonen som foreligger ved søknadsfristens utløp. Sørg derfor for at søknaden tydelig viser hvordan dine ferdigheter og erfaringer oppfyller kriteriene som er beskrevet i kunngjøringen.
Søknad med CV sendes elektronisk innen søknadsfristens utløp via www.jobbnorge.no (ID 287069). Personopplysninger som avgis i søknad og CV behandles i henhold til lov om behandling av personopplysninger.
Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste. Det henvises i denne sammenheng til Offentleglova § 25, 2. ledd vedrørende mulighet for å bli unntatt fra søkerlista.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Eidsivating lagmannsrett er en av landets 6 lagmannsretter. Lagmannsretten har hovedsete i Hamar tinghus, hvor alle ansatte har fast kontorsted, og rettssteder på Eidsvoll, Gjøvik og Lillehammer.
Lagmannsretten er ankeinstans for tingrettene i Innlandet fylke, samt Romerike, Follo og Nordre Østfold i Viken – med totalt 890.000 innbyggere. I tillegg er lagmannsretten ankeinstans for jordskifterettene i Innlandet og hele Viken fylke – med totalt 1,6 millioner innbyggere.
Etter en utvidelse i 2022 har domstolen nå 23 dommere og 12 administrative stillinger, inkludert domstolens ledelse.
På sikt skal ytterlige 9 kommuner i Søndre Østfold også sokne til Eidsivating lagmannsrett. Dette vil innebære en ytterligere bemanningsøkning hos oss.
Domstolens hjemmeside: www.domstol.no/eidsivating
Domstolenes idé- og verdigrunnlag:
Kvalitet - Integritet - Respekt - Service - Åpenhet – Effektivitet
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
8311571d-ce1b-4d9c-80f8-2660e075550e
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10264567