Veileder ved NAV Øksnes
Øksnes kommune NAV kommunal
Rådhusgata 21, 8430 Myre, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Veileder NAV Øksnes
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 12. juni
Veileder NAV Øksnes
Veileder NAV Øksnes
NAV Øksnes har for tiden 14 ansatte fordelt på kommune og stat. Vi har nå ei ledig fast stilling i 100%. Ansettelsen vil være i Øksnes kommune.
Har du engasjement for NAV sitt samfunnsoppdrag? Brenner du for å motivere og veilede unge og voksne til arbeid og aktivitet? Vi ser etter deg som tar initiativ og ser løsninger framfor begrensninger. Har du i tillegg en positiv tilnærming og godt humør, vil vi ha deg med på laget.
NAV sitt overordnede mål er å gi mennesker muligheter til arbeid og aktivitet, og sikre rettigheter til velferdsytelser. NAV Øksnes har et sterkt fokus på arbeidsretting og helhetlige løsninger til det beste for innbyggerne.
Vi er opptatt av et godt arbeidsmiljø med fokus på kunnskapsdeling og kompetanseutvikling.
Arbeidsoppgaver
- Kartlegge og avklare arbeidssøkerne sine ressurser og muligheter samt veilede og motivere for arbeid eller aktivitet.
- Veilede, informere og saksbehandle etter gjeldende regelverk, særlig folketrygdloven
- Samarbeide tett med lokalt næringsliv og andre samarbeidspartnere, med mål om å hjelpe de vi følger opp, ut i ordinært arbeid
- Veilede og lære opp de som er i kontakt med NAV, om å nyttiggjøre seg av NAV sine digitale tjenester og digital informasjon.
- Følge opp egen portefølje av brukere: planlegge, gjennomføre og følge opp aktiviteter for å komme i arbeid eller utdanning
- Gjennomføre brukermøter fysisk, over telefon eller digitalt
- Gi råd og veiledning
- Samhandle med andre kollegaer i og på tvers av avdelinger
- Ha tett samarbeid med relevante aktører i og utenfor NAV
- Finne løsninger og utfordre til endring sammen med bruker om deres livssituasjon
- Sikre helhetlig og koordinert oppfølging
- Delta i tverrfaglige møter og drøftingsarenaer både internt og eksternt
- Sammen med resten av kontoret bidra til at vi utvikler stadig bedre brukertjenester og at kontoret når sine virksomhetsmål
- Ha vakter i vårt publikumsmottak
NAV er i stadig utvikling, så endring av arbeidsoppgaver må påregnes
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning, tilsvarende bachelor innen en sosialfaglig retning. For søkere med erfaring som vurderes som særlig relevant for stillingen kan vi ved unntakstilfeller fravike utdanningskravet.
- Ønskelig med kjennskap til Nav sine ansvarsområder
- Gode digitale ferdigheter; kunne håndtere ulike fagsystemer og digitale oppfølgingsverktøy. Gode norskferdigheter, både muntlig og skriftlig.
- Gode kommunikasjonsferdigheter.
- Evne til å jobbe selvstendig, og kunne prioritere mellom ulike arbeidsoppgave
- Veilederkompetanse og helst erfaring fra veiledningsarbeid.
- Førerkort kl. B
Personlige egenskaper
- Handlings - og løsningsorientert.
- Stor arbeidskapasitet, og evne til å jobbe strukturert, selvstendig og effektiv.
- Du evner å bygge relasjoner og fremme mestring.
- Du samarbeider godt med andre.
- Du tilegner deg aktivt kunnskap, tar ansvar for egen læring og deler med andre.
- Du er pådriver for et godt arbeidsmiljø.
- Du er fleksibel og engasjert.
- Du er tålmodig og raus og kan samtidig sette grenser.
- Du må tåle belastninger i arbeidet og utfordringer i brukermøter.
- Positiv tilnærming og godt humør.
Personlige egenskaper blir sterkt vektlagt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
- Et sterkt fokus på arbeid og helhetlige løsninger til det beste for våre brukere.
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og faglige dyktige kollegaer.
- Fleksibel arbeidstid, mulighet for noe hjemmekontor.
- Lønn etter kvalifikasjoner
- Gode pensjonsvilkår
Hvordan er det å jobbe hos oss?
Finner du denne stilling aktuell for deg? Vi tilbyr omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille spørsmålene du måtte ønske får å finne bedre ut om vi er en god match for deg.
Kontaktinformasjon
Marita Fossem
Leder NAV Øksnes
Tlf. 908 21 898
Mail: marita.fossem@nav.no
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig