Vil du være med på å utvikle en spennende kystkommune i vekst?
Herøy kommune Herøy kommune
Silvalveien 1, 8850 Herøy
Om jobben
Stillingstittel
Byggesaksbehandler i Herøy kommune
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 10. august
Vil du være med på å utvikle en spennende kystkommune i vekst? Herøy kommune, i Nordland, går motstrøms og har opplevd befolkningsvekst over en lengre periode. Kommunen har god økonomi og et spennende og ekspansivt næringsliv som trigger utvikling i hele samfunnet. For å møte behovet til befolkning og næringsliv har Herøy kommune nå behov for å styrke laget innenfor teknisk forvaltning med en ny byggesaksbehandler.
Næringslivet i Herøy er i stor grad knyttet opp mot fiskeri, havdriftsnæring og servicenæring knyttet opp mot disse. Dette medfører at vi foruten landareal også må ha en bærekraftig forvaltning av våre sjøarealer. Vi opplever også at det vises interesse for havvind i området, som på sikt kan gi ytterligere press på vårt sjøareal.
Kommuneplanens arealdel er vårt viktigste verktøy for en effektiv saksbehandling og god forvaltning av kommunens arealressurser. Vi er godt i gang med utarbeidelse av ny KPA. Dette er en stor jobb, som krever tid og gode prosesser. Gjennom dette legger vi føringer for hvordan vi ønsker utvikling av Herøy kommune i lang tid fremover. Bidrag inn i denne planprosessen vil være en del av arbeidshverdagen de første månedene, og vil sikre påvirkning av din videre arbeidshverdag for år fremover.
Herøy kommune er på leting etter deg som er effektiv og løsningsorientert, har gode kommunikasjonsferdigheter og vil kunne samarbeide godt på tvers av samfunnslag, internt i kommunen og ut mot næringsliv og andre private aktører.
Arbeidsoppgaver:
- Saksbehandling byggesak, dispensasjon, delesaker, klagebehandling.
- Veiledning til publikum, dialog med utbyggere, grunneier, naboer og andre myndigheter.
- Ved behov delta i ulike typer tilsyn og ulovlighetssaker.
- Saksbehandling etter forurensningsloven.
- Saksfremlegg for politisk behandling.
- Bidra i arbeidet med kvalitetssikring og rutinearbeid.
- Andre relevante arbeidsoppgaver innenfor sektor for kommunal utvikling.
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på høyskole eller universitetsnivå. Dette kan eksempelvis være innenfor byggfag, arkitekt, arealplanlegger eller andre relevante fagområder med grunnleggende jusskunnskaper.
- Fagskole med lang relevant erfaring innenfor byggesaksbehandling kan kompensere for manglende høyere utdanning.
- Nødvendig kjennskap til offentlig forvaltning og relevant regelverk.
- Gode IKT-kunnskaper og GIS-kompetanse.
Personlige egenskaper
Til stillingen søker vi en person som:
- er målbevisst, handlekraftig og løsningsorientert
- kan jobbe selvstendig og strukturert
- har gode kommunikasjonsevner og er samarbeidsorientert
- har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlig egnethet, samt evne til å arbeide systematisk og selvstendig vektlegges.
Vi tilbyr
- Et godt tverrfaglig miljø, med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver knyttet til utvikling av kommunen.
- Muligheter for faglig utvikling
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter utdanning og erfaring.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Vi oppfordrer også studenter og nyutdannede til å søke. For den rette søker kan det legges til rette for kombinasjon av studier og jobb, og oppgaveporteføljen vil kunne tilpasses kompetansenivået.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
80219cdd-0931-4caf-b26d-2fccb049f11a
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3518349_214985_no