Er du vår nye kontrollør og saksbehandler for byens veiarbeid?
Bymiljøetaten, Bergen kommune
Johannes Bruns gate 12, 5008 Bergen
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver/Ingeniør
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 22. april
Bymiljøetaten i Bergen kommune søker en rådgiver til kontroll og saksbehandling av arbeidsvarsling, arbeidstillatelser og gravetillatelser. Dette er en viktig rolle for å sikre at arbeid på og langs kommunale veier skjer trygt og i henhold til regelverket.
I denne stillingen får du en variert arbeidshverdag med både feltkontroller og saksbehandling. Du vil være en viktig brikke i å sikre at aktører som jobber på eller ved offentlig vei, følger gjeldende regler og retningslinjer. Dette innebærer godkjenning av planer og tillatelser, kontroll av gjennomført arbeid og tett dialog med entreprenører, utbyggere og andre aktører i bybildet. Stillingstittel kan tilpasses ut i fra din bakgrunn.
Hvem er vi?Sikring og varsling er en del av Forvaltningsavdelingen med totalt 42 medarbeidere fordelt på tre seksjoner og to fagenheter. Sikring og varsling har i dag fire medarbeidere med kompetanse innen midlertidig trafikkregulering, veioppbygning og ulike kontrollfunksjoner. Sammen må vi daglig samhandle med små og store prosjekter, arrangementer og annet som finner sted i byen vår. Som følge av økende saksmengde, har vi behov for å styrke kapasiteten og kompetansen i avdelingen med en ny, engasjert medarbeider, som sammen med oss ønsker å ta ansvar for at byen vår lever og virker hver eneste dag.
Bymiljøetaten er en etat med bredt samfunnsansvar. Vi planlegger og forvalter for god byutvikling, og bygger, drifter og vedlikeholder offentlig infrastruktur. Vi er cirka 200 ansatte og leverer tjenester og kompetanse innen byutvikling, park, vei, byrom, sykkel, mobilitet, naturforvaltning, eiendomsforvaltning, parkering, renovasjon og forvaltning av deponier. Hos oss blir du en del av et sterkt fagmiljø med engasjerte kollegaer som brenner for å skape gode løsninger for byen vår.
Arbeidsoppgaver
- Kontroll og oppfølging av arbeidsvarslingsplaner, herunder befaringer og samhandling med eksterne aktører
- Kontroll av vegnettet for å sikre at arbeid utføres i tråd med gjeldende regler
- Saksbehandling og godkjenning av arbeidstillatelser, arbeidsvarslingsplaner og gravetillatelser
- Bistand og støtte innenfor enhetens ansvarsområder
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning fra universitet/høyskole på minimum bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Erfaring fra samferdsel, arbeidsvarsling og/eller trafikksikkerhet er en fordel
- Arbeidsvarslingskurs er en fordel
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Førerkort klasse B
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
- Du planlegger arbeidsdagen din godt og tar selvstendige avgjørelser
- Du stiller krav på en ryddig måte, ser muligheter i endringer og finner gode løsninger
- Du kommuniserer godt og trives med å jobbe både selvstendig og sammen med andre
Vi tilbyr
- Mulighet til å bidra til god byutvikling!
- Et tverrfaglig og spennende arbeidsmiljø
- Mulighet for god faglig utvikling
- Fine lokaler sentralt på Nygård
- Gode pensjons- og forsikringsavtaler
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Jørgen Holthe Andersen, Leder, 40810714Arbeidssted
Johannes Bruns gate 125008 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 4936280167
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 22.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Jørgen Holthe Andersen
Leder
40810714
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2899137
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0f95048a751a4938bb6796dcb8e4a369