100% fast stilling som fagleder ved tjenestekontoret
Brønnøy kommune
Skules vei 13, 8904 Brønnøysund
Om jobben
Stillingstittel
100% fast stilling som fagleder ved tjenestekontoret
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Om stillingen
Tjenestekontoret behandler søknader om tjenester etter helse- og omsorgstjenestelovgivningen og fatter enkeltvedtak etter forvaltningslovens bestemmelser. Det fattes vedtak for målgruppen barn, ungdom, voksne og eldre, og avdelingen er koordinerende enhet for habilitering- og rehabiliteringstjenester. Vedtak innen rus og psykiatri fattes i dag av ROP-tjenesten. Kommunens barnekoordinator er pr dd organisert under oppvekstsektoren og samarbeider med tjenestekontoret i saker som behandles på tvers.
Fagleder vil ha det faglige ansvaret i tjenesten som utøves på tjenestekontoret. Samt overordnet ansvar for koordinerende enhet. Fagleder vil ha et veiledende ansvar overfor to saksbehandlerne. Avdelingen har tre faste 100 % stillinger, hvor den ene stillingen er fagleder.
Tjenestekontoret ligger i stab til helse- og velferdssjef som har personalansvar.
Arbeidsoppgaver
- Sikre befolkningen tilgang på kommunale rettigheter og tjenester i henhold til helse- og omsorgstjenesteloven
- Veilede saksbehandlere i avdelingen
- Ansvar for å utvikle systemer og rutiner, samt påse faglig forsvarlighet i avdelingen
- Kartlegge og vurdere tjenestebehov
- Saksbehandle søknader om helse – og omsorgstjenester
- Koordinering av tiltak og tjenester for pasienter/brukere og utskrivningsklare pasienter
- Tverrfaglig samarbeid med andre kommunale tjenester og spesialisthelsetjenesten for å sikre gode pasientforløp
- Informasjon og veiledning til søkere, brukere og samarbeidspartnere
- Bidra med informasjon ut til innbyggere om Tjenestekontorets oppgaver i Brønnøy kommune
- Medvirke til et godt arbeidsmiljø
- Veilede og holde kurs
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner- Minimum 3-årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning
- Det er ønskelig med lederutdannelse
- Erfaring fra saksbehandling, helserett og utforming av enkeltvedtak
- God kunnskap om bruk av pasientadministrative IKT-systemer og andre IKT – dokumentasjoner.
- Ønskelig med kompetanse innen
- Samhandling, kommunikasjon- og forhandlingskompetanse
- Juss, helse- og omsorgstjenesten
- Håndtering av konflikter og kriser - Sertifikat kl B
- Har god arbeidskapasitet, har tåleevne for varierende arbeidstempo og oppgaver
- Har evne til å jobbe strukturert, samt kunne håndtere store arbeidsmengder.
- Evne til å jobbe både selvstendig og i team
- Evne til å se muligheter og være løsningsorientert
- Evne til å prioritere egne og avdelingens oppgaver
- Har gode kommunikasjon og samarbeidsevner
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Har iverksetting- og gjennomføringsevner
- Innovativt blikk for nytenkning
- Viser ansvarlighet, har nysgjerrighet og viser engasjement.
Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet.
Stillingen krever politiattest (ikke eldre enn 3 måneder)
Vi tilbyr
- Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
- Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
- Brønnøy kommune er en IA- bedrift
- En utviklingsorientert organisasjon
Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøysundregistrene og Digitaliseringsdirektoratet. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse, samt opplyse om relevante ledige stillinger hos oss. Skriv gjerne i din søknad om dette er ønskelig.
Spørsmål om stillingen?
Ta gjerne kontakt med oss!
- Avdelingsleder tjenestekontoret Annie Bratås på tlf. 411 05 682
- Helse- og velferdssjef Janne Lynghaug på tlf. 984 33 240
Generell info
SpråkkunnskaperDet stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2.
AnsettelseTilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen.
IntervjuSøkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.
OffentlighetOpplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
Søknad sendesAlle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)
Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.
Om bedriften
Brønnøy kommune er en av flere kommuner i Nordland i vekst. Vi ligger midt i leia – midt i landet - med ca. 7800 innbyggere. Kystbyen Brønnøysund er regionsenter for de 5 kommunene på Sør-Helgeland. Regionen tilbyr et unikt friluftsliv med verdensarvøya Vega kun en liten båttur unna og lange fjellturer i nasjonalparkene Lomsdal-Visten eller Børgefjell. Brønnøy og omegn kan for øvrig by på et godt havfiske, unike fiskevann og lakseførende elver. I regionsentret Brønnøysund kan du nyte mat i verdensklasse på flere av byens etter hvert godt utbygde restauranttilbud.
Vi har et rikt kulturliv – enten du er aktiv utøver selv eller bare ønsker å nyte sådan. Et godt lag- og foreningsliv og fritidsaktiviteter finnes i rikt monn for både ung og voksen. Vi har videregående skole, desentralisert grunnskole og flere barnehager. Et næringsliv som blomstrer og som har spennende planer for fremtiden.
Velkommen som søker på jobb hos oss!
Sektor
Offentlig
Nettsted