Saksbehandler Fauske
Arbeid og ytelser Fauske, NAV
Telegrafveien 2, 8200 Fauske, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Førstekonsulent
Oppstart
16. juni 2025
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
4
Søk på jobben
Søk senest søndag 27. april
"Nav bidrar til sosial og økonomisk trygghet, og fremmer overgang til arbeid og aktivitet"
Nav arbeid og ytelser Fauske har avdelinger i Fauske og Mosjøen med til sammen 107 engasjerte og godt kvalifiserte medarbeidere. Vi har i dag ansvar for behandling av saker innenfor fagfeltene sykepenger, dagpenger og hjelpemidler. Vi holder til i åpne kontorlandskap på begge våre lokasjoner, noe som skaper et dynamisk og samarbeidsorientert arbeidsmiljø.
Som saksbehandler vil hovedoppgaven være å behandle søknader, klager og oppgaver knyttet til dette. Vår del av samfunnsoppdraget er å sørge for at våre brukere får rett ytelse til rett tid. Vi har som mål å være en moderne og attraktiv arbeidsplass som legger vekt på og oppnå gode resultater til det beste for våre brukere. Hos oss vil du bli en del av et godt arbeidsmiljø, med fokus på en bedriftskultur som fremmer mestring og samhandling. Det er ingen fysiske møter med våre brukere, vi kommuniserer digitalt og via telefon.
Vi søker etter deg som liker å jobbe selvstendig og strukturert. Hos oss får du muligheten til å fordype deg i saksbehandling. Vi har et sterkt fagmiljø og er opptatt av å jobbe kontinuerlig med kompetanseutvikling og medarbeiderskap for å løse samfunnsoppdraget vårt på best mulig måte. Dersom du ønsker en arbeidshverdag med utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor viktige samfunnsområder, så er vi arbeidsplassen for deg!
Vi har ledig 4 faste stillinger som saksbehandler på Fauske på fagfeltene dagpenger/sykepenger.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling og utbetaling av ytelsene på avdelingens fagområde.
- Bidra til kvalitet og måloppnåelse i oppgaveløsningen.
Nav arbeid og ytelser er i stadig endring og omstilling. Det må derfor regnes med endring i arbeidsoppgaver og ansvarsområder.
Kvalifikasjoner
- Fullført høyere utdanning, minimum 3-årig godkjent utdanning, tilsvarende bachelorgrad. Utenlandske grader må være godkjent av NOKUT eller HK-dir. Relevant arbeidserfaring og/ eller fagbrev kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet.
- God digital kompetanse og vant til å bruke digitale samhandlingsverktøy og kommunikasjonsplattformer
- Gode kommunikasjonsevner på norsk, både skriftlig og muntlig.
- Det er en klar fordel om du har erfaring med saksbehandling i offentlig forvaltning og god forvaltningsrettslig forståelse.
Personlige egenskaper
- Trives med en hektisk arbeidshverdag i et åpent kontorlandskap hvor du arbeider mye selvstendig, men også samarbeider godt med dine kolleger
- Har evne og motivasjon til å håndtere endringer i regelverk og arbeidsoppgaver
- Har evne og motivasjon til å saksbehandle raskt og effektivt, med god kvalitet og beslutningsdyktighet
- Har en klar forståelse for rollen som saksbehandler og Navs samfunnsoppdrag
- Er omgjengelig og tillitsvekkende, og bidrar aktivt til et godt arbeidsmiljø
- Er resultatorientert og tar ansvar for egen læring og utvikling
- Er omstillingsdyktig og fleksibel
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte oppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- God opplæring
- Et aktivt og engasjert fagmiljø, med høy kompetanse
- Et engasjerende og trivelig arbeidsmiljø
- Lønn i stillingskode 1408, førstekonsulent i lønnsspenn kr. 550 000 – 600 000 pr. år. For søkere med spesielt relevant kompetanse kan høyere lønn vurderes.
- Pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %). Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer om dette på spk.no.
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Mulighet for noe hjemmekontor
- Mulighet for noe ukentlig trening i arbeidstiden
Attesterte vitnemål og attester må lastes opp sammen med søknaden i WebCruiter.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer samt en godkjenning fra NOKUT eller HK dir.
Vitnemål kan deles via: https://www.vitnemalsportalen.no/
Kontaktinformasjon
Beate Setså Borge, Avdelingsdirektør, 99741205Arbeidssted
Telegrafveien 28200 Fauske
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4954032576
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 16.06.2025
Søknadsfrist: 27.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Beate Setså Borge
Avdelingsdirektør
99741205
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2915182
- Hentet fra
talentech
- Referanse
15d6329c9da84c7eb19791cb21e2ca68