Teknisk konsulent drift
EBE Driftsteknisk avdeling, Bergen kommune
Jekteviken 6A, 5006 Bergen
Om jobben
Stillingstittel
Teknisk konsulent, Etat for bygg og eiendom
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 15. juni
1. januar 2025 omorganiserte driftsavdelingen i Etat for bygg og eiendom (EBE). Målsetning for arbeidet med omorganiseringen var å gjøre roller og ansvarsfordeling mer tydelige. Vi ønsket å oppnå dette gjennom rendyrking av roller, som bidrar til at vi kan jobbe mer effektivt, og med enda bedre kvalitet. Opprettelsen av gruppen driftsstøtte følger dette prinsippet. Ansatte innen driftsstøtte er støtte for alle ledere i driftsorganisasjonen.
Som teknisk konsulent skal du avlaste soneleder med administrative arbeidsoppgaver, særlig når det gjelder bestillinger i BKEiendom, samt fakturabehandling i UBW. I tillegg vil koordinering av ulike arbeidsoppgaver i tildelt byggportefølje inngå i stillingen.
Etat for bygg og eiendom er én av Norges største eiendomsforvaltere med 550 ansatte. Vi forvalter over 1000 bygg på til sammen rundt 1,3 millioner kvadratmeter. Etaten har ansvar for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunens eiendommer, som i hovedsak består av skoler, barnehager, sykehjem, kontorbygg, havnebygg, brannstasjoner, parkeringsanlegg og idrettshaller. I tillegg forvalter etaten uteområder, lekeplasser og 5000 ubebygde eiendommer. Etaten er sertifisert etter kvalitetssystemene ISO 9001 (kvalitet) og ISO 14001 (miljø).
Arbeidsoppgaver
- Utføre bestillinger i BkEiendom samt fakturabehandling i UBW på vegne av soneleder i tildelt byggportefølje
- Koordinering av arbeidsoppgaver i tildelt byggportefølje
- Kontaktperson/tilbakerapportering mot soneleder, kunder og underleverandører
- Håndtere og behandle driftsmeldinger
- Følge opp leverandører for tildelt byggportefølje
- Være kontaktperson til soneleder ved tiltak over avtalt grenseverdi
- Bidra til et godt samarbeid med soneleder teknisk og soneleder brukertjenester
Kvalifikasjoner
- Relevant fagbrev innen drift av bygg, eventuelt teknisk fagskole fortrinnsvis innen bygningsmessige eller tekniske fag
- Erfaring med kvalitet- og HMS-arbeid
- Gode generelle datakunnskaper
- Fordel med god erfaring i bruk av FM-systemer og økonomisystemer
- Du må beherske norsk muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
Du må ha gode kommunikasjons- og relasjonsbyggende evner. Du må kunne jobbe strukturert og selvstendig. Har du i tillegg praktisk og teknisk innsikt, er god til å administrere og prioritere oppgaver, vil du være en attraktiv kandidat for oss. Personlig egnethet vil bli vektlagt.Vi tilbyr
- Dyktige og dedikerte medarbeidere
- Et meningsfylt oppdrag i arbeidet med å ta vare på flotte og viktige eiendommer i Bergen kommune
- Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
- Lønn etter avtale, gode forsikrings- og pensjonsordninger
Kontaktinformasjon
Sten Pedersen, Leder Driftsstøtte, 40815614, sten.pedersen@bergen.kommune.noArbeidssted
Jekteviken 6A5006 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 4976183681
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 15.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted