Veileder økonomi og gjeld - Nav Arendal
Sosial- og aktivitetsavdelingen, Arendal kommune
Nedre Tyholmsvei 13, 4836 Arendal
Om jobben
Stillingstittel
Veileder ved NAV Arendal - økonomi og gjeld
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest i overmorgen
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder.
Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 19.000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av
involvering, åpenhet og tillit.
For å kunne levere best mulig tjenester er det viktig med mangfold i
rekrutteringen. Vi oppfordrer derfor personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt
funksjonsevne og hull i CV-en til å søke jobb hos oss. Vi legger arbeidsforholdene
til rette for deg dersom du har behov for det. Ønsker du å bli unntatt fra
offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller
karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
Nav Arendal er en aktiv samfunnsaktør med engasjerte og kompetente medarbeidere. Vi er lokalisert på Tyholmen, i Arendal sentrum og
enheten har ca. 160 ansatte fordelt på 7 avdelinger. Kontoret er ansvarlig
for utøvelse av alle Nav sine tjenester i den statlige arbeids- og
velferdspolitikken og for kommunale tjenester/stønader med hjemmel i lov om
sosiale tjenester. Vi har et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med spennende og
meningsfylte oppgaver.
Nav Arendal har ledig 1 x 100 % fast stilling som veileder innen økonomi og gjeldsrådgivning i sosialavdelingen.
Ved tilsetting legges betydelig vekt på personlige egenskaper og egnethet for stillingen. Kvalifiserte personer med minoritetsbakgrunn oppfordres til å søke. Alle søkere må fylle inn CV, samt legge ved relevante skannede attester og vitnemål til søknaden. Aktuelle kandidater kan bli bedt om å fremlegge politiattest. Vi gjør oppmerksom på at kun elektroniske søknader via denne siden, levert innen fristen evalueres. Papirutgaver og e-poster besvares ikke og sendes ikke i retur.
Arbeidsoppgaver
- Jobbe med økonomi- og gjeldsrådgivning
- Holde opplæring intern og eksternt
- Bistå brukere til å bli mer selvhjulpen f.eks sette opp budsjett og få oversikt over egen økonomi
- Generelt råd og veiledning etter lov om sosiale tjenester - NAV
- Samarbeide med andre aktuelle aktører ved gjeldsutfordringer f. eks Namsfogden og kreditorer
- Samarbeide med andre kommunale tjenester
- Andre oppgaver som løses felles i avdelingen, må påregnes
- Arbeidsoppgavene kan endres ved behov
Kvalifikasjoner
- 3-årig høyere utdannelse, bachelornivå med vekt på økonomifag og/eller sosialfag. Spesielt relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Veiledningskompetanse
- Gode digitale ferdigheter
- Førerkort klasse B
- Søker må beherske norsk både skriftlig og muntlig, i tråd med arbeidsoppgavene som står beskrevet ovenfor
Personlige egenskaper
- Du må kunne gi uttrykk for å ha et menneskesyn som støtter opp om NAVs verdier og
visjon
- Du er lojal, stabil, positiv og arbeidsglad
- Arbeide systematisk og strukturert
- God til å analysere og vurdere økonomiske disposisjoner
- God til å kommunisere med mennesker med ulike ståsted
- Løsningsdyktighet og evne til å lære ny kunnskap og ta ansvar for egen læring
- Være fleksibel til endringer i arbeidsmetodikk og oppgaver
- Søker må beherske norsk både skriftlig og muntlig, i tråd med arbeidsoppgavene som står beskrevet ovenfor
Vi tilbyr
- Vi tilbyr et vikariat og en fast stilling i Arendal kommune
- Fleksibel arbeidstid med kjernetid
- En spennende og meningsfull arbeidshverdag
- Lønn i hht tariffavtale ( 507 400 - 596 400)
- Pensjonsordning gjennom Arendal kommunale pensjonskasse
Kontaktinformasjon
Marike Pfefferkorn, Avdelingsleder, +4797537618Arbeidssted
Nedre Tyholmsvei 134836 Arendal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Arendal kommuneReferansenr.: 4944684469
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.05.2025
Kontaktperson for stillingen
Marike Pfefferkorn
Avdelingsleder
+4797537618
Om bedriften
Vil du bli vår nye kollega?
Arendal kommune vil være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi løser viktige oppgaver for lokalsamfunnet og samfunnet vi lever i. Se filmen om vår arbeidsgiverstrategi.
Arendal kommune feiret 300 år i 2023 og har 3200 ansatte. Vi er vertskommune for Norges største demokratifestival Arendalsuka, vi arrangerer Norges eneste innovasjonskonferanse for offentlig sektor og vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål.
Vi ser mangfold som en styrke. Vi vil ha medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Arbeidet skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile Arendals befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Arendal kommune er sertifisert som likestilt arbeidsgiver.
Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.
I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2921561
- Hentet fra
talentech
- Referanse
1a410d31528e422a992ccca677cfa6ab