Avdelingsleder Digital sone hjemmebaserte tjenester
Eidsvoll kommune Hjemmebaserte tjenester
Rådhusgata 1, 2080 Eidsvoll
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 20. juli
Eidsvoll kommune er i sterk utvikling og har et mål om å være en fremoverlent og innovativ aktør innen helse- og omsorgstjenester. Vi tror på at teknologi og menneskelig nærhet kan gå hånd i hånd for å skape bedre tjenester for våre innbyggere. Vi satser derfor offensivt på digitalisering i helse- og omsorgstjenestene og etablerer en digital sone som har base ved nye Sundet bo- og aktivitetssenter, og vi søker en engasjert og fremtidsrettet avdelingsleder til å lede denne spennende satsingen. Som avdelingsleder for den digitale sonen får du en nøkkelrolle i å utvikle og lede et nytt tjenestetilbud i form av digital hjemmesykepleie. Du vil ha ansvar for både faglig og administrativ ledelse, og bidra til at innbyggerne får tjenester som støtter dem i å mestre hverdagen sin – med støtte fra teknologi og dyktige medarbeidere. Du vil delta i prosjektarbeid knyttet til anskaffelse av leverandør for digital hjemmesykepleie, og ha ansvar for å sette prosjektet over i drift.
Erfaringer fra kommuner som har gått foran, viser at digital hjemmesykepleie gir betydelige gevinster – både for brukere, ansatte og tjenestene som helhet:
- Økt mestring og selvstendighet hos brukerne, som får større trygghet og kontroll over egen helse.
- Tidlig oppdagelse av endringer i helsetilstand, som gir raskere og mer målrettet oppfølging.
- Bedre ressursutnyttelse, med redusert behov for fysiske besøk og mer tid til brukere med størst behov.
- Fleksibilitet og tilgjengelighet, som gir brukerne mer forutsigbarhet og ansatte en mer effektiv arbeidshverdag.
- Bærekraftige tjenester, med lavere belastning på helsepersonell og høyere kvalitet i tjenestene.
Sundet bo- og aktivitetssenter består av 48 omsorgsboliger, og beboerne vil motta tjenester fra hjemmebaserte tjenester i form av punkttjenester. Dersom det blir behov for bemanning i boligene, vil du få direkte personalansvar for de ansatte som utfører disse tjenestene.
I tillegg til den digitale sonen rommer bygget også kafédrift, frivilligsentral og dagsenter. Du har ikke personalansvar for de som jobber i de tjenestene, men du vil få en sentral rolle i å koordinere aktiviteten i hele huset, og bidra til at Sundet bo- og aktivitetssenter blir et levende og inkluderende miljø for både beboere og nærmiljø.
Virksomhet for hjemmebaserte tjenester består men denne nysatsingen av 8 avdelingsledere. Det vil bli 5 avdelingsledere som leder hjemmesykepleien i tillegg til at virksomheten også består av avdeling for Folkehelse, fysio- og ergoterapi, avdeling for Rus og psykisk helse og Gruehagan psykiatribolig. Avdelingsleder rapporterer til virksomhetsleder.
Arbeidsoppgaver
- Etablere og lede den digitale sonen i tråd med kommunens strategier
- Personal-, fag- og økonomiansvar for avdelingen
- Lede prosjektarbeid og implementering av digitale løsninger
- Sikre høy kvalitet og brukermedvirkning i tjenestetilbudet
- Samarbeide tett med andre ledere, fagmiljøer og teknologileverandører
- Lede og koordinere den daglige driften av omsorgsboligen.
- Koordinere driften av kafé og aktiviteter som arrangeres i samarbeid med frivillighetskoordinator og kjøkken
- Jobbe tett sammen med boligkontoret ift tildeling og oppfølging av leietakere som skal flytte inn.
- Utvikle og implementere rutiner og prosedyrer for målgruppen og intern drift.
- Andre oppgaver kan tilkomme.
Kvalifikasjoner
- Autorisasjon som sykepleier
- Erfaring fra ledelse innen helse- og omsorgssektoren
- Formell lederutdanning er ønskelig
- Trygg i bruk av digitale verktøy og har interesse for velferdsteknologi
- Har evne til å motivere, utvikle og lede medarbeidere i endringsprosesser
- Er strukturert, løsningsorientert og har god gjennomføringsevne
- Erfaring med fag og kvalitetsarbeid
- Evne til å skape et inkluderende, trygt og motiverende arbeidsmiljø
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
Personlige egenskaper
- Selvstendig, beslutningsdyktig og handlingsorientert.
- Strukturert og detaljorientert, samtidig som du ser helheten.
- God til å skape relasjoner og inspirere medarbeidere.
- Evne til å tilpasse seg endringer og bidra til kontinuerlig utvikling.
- Stor arbeidskapasitet
- Fleksibilitet
- Gode samarbeidsevner
- Personlig egenhet vektlegges stort
Hva kan vi tilby?
- En unik mulighet til å forme en ny tjeneste fra starten
- Et moderne og fremtidsrettet arbeidsmiljø i nye lokaler
- Gode utviklingsmuligheter og stor påvirkningskraft
- Fleksitidsordning
Øvrige opplysninger
Intervjuer vil bli avholdt i juli/august.
Vi oppfordrer til å laste opp vitnemål og attester som vedlegg til CV.
Arbeidstakere ansettes i Eidsvoll kommune på de vilkår som til enhver tid gjelder i lover, reglementer og tariffavtaler. Ved tilsetting vektlegges det generelle kvalifikasjonsprinsipp, dvs. utdanning, praksis og skikkethet for stillingen.
Vi ber om at alle benytter vårt elektroniske rekrutteringsverktøy (EasyCruit), da dette gir grunnlag for utvidet søkerliste - følg link: "Søk på stillingen".Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Ønsker kun kontakt med søkere til stilling.Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
78337ad2-09a3-40f6-90f0-83d6763dc246
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3512033_247331_no