Fast stilling som førstekonsulent
Avsnitt pass og ID Lillestrøm, Øst politidistrikt
Jonas Lies gate 20, 2000 Lillestrøm, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Fast stilling som førstekonsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Skift
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
2
Vi søker inntil to medarbeidere med engasjement for politiets samfunnsoppdrag og gode samarbeidsevne til heltidsstilling som førstekonsulent ved avsnitt pass og ID Lillestrøm.
Førstekonsulenten ved avsnitt pass og ID Lillestrøm har ansvar for saksbehandling av søknader om pass og nasjonale ID-kort. Videre foretar man dokumentkontroll, gir veiledning til publikum og samarbeider tett med gruppeleder og andre kollegaer i avsnittet.
Arbeidstid følger to-skift turnustjeneste med arbeidstid dag, kveld og helg. Noe reisevirksomhet mellom Forvaltningsseksjonens lokasjoner i Øst politidistrikt må påregnes.
Vi er opptatt av å skape et godt og spennende arbeidsmiljø med muligheter for kompetanse- og utviklingsmuligheter.
Forvaltningsseksjonen er sammen med Utlendingsseksjonen, Grensekontrollseksjonen og Etterretning- og API-seksjonen en del av Felles enhet for utlending og forvaltning (FUF). Forvaltningsseksjonen består av sju avsnitt med til sammen ca. 120 ansatte. Foruten pass og ID, har seksjonen oppgaver som våpen, førerkort, vaktvirksomhet, brukthandel, hundesaker, ansvar for lokal og nasjonal vedtakslinje mv. Forvaltningsseksjonen har et særskilt ansvar for å forebygge kriminalitet gjennom forvaltningsfeltet.
Arbeidsoppgaver
- Mottak, registrering og saksbehandling av søknader om pass og nasjonale ID-kort.
- Dokument- og ID-kontroll.
- Flagging av saker til vedtakslinje.
- Oversendelse av dokumenter til vedtakslinje.
- Registrering av tapsmeldinger og klarlegging av forhold knyttet til tap.
- Veiledning til publikum enten ved oppmøte eller på telefon.
- Håndtering av hittepass.
- Andre oppgaver og endringer i oppgaver etter behov.
Kvalifikasjoner
Nødvendig- Bachelorgrad eller relevant høyere utdanning. Relevant arbeidserfaring kan kompenseres for kravet om formalkompetanse.
- Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
- Gode muntlige engelskkunnskaper
- Gode IT-kunnskaper, og beherske bruk av datasystemer som arbeidsverktøy
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41
- Erfaring fra saksbehandling
- Erfaring fra kunde- eller publikumsservice
- Erfaring fra offentlig sektor
- Fordel med annen språkkompetanse
Personlige egenskaper
- Høy arbeidskapasitet, effektivitet og grundighet
- Bidra til å fremme et godt arbeidsmiljø på avsnittet. Samfunnsorientert og forståelse for enhetens rolle i politiets samfunnsoppdrag
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Turnustillegg tilkommer i tillegg for arbeid på kveld og helg.
- Stillingen lønnes som Førstekonsulent (SKO 1408) fra kr 496 000 - 590 000 brutto per år
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Gunvor Olaug Mevatne Wangen, 64996448Arbeidssted
Jonas Lies gate 202000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Øst politidistriktReferansenr.: 4966734055
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.06.2025
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
7704a63d-a15f-400e-9c58-e2c084ea6e88
- Hentet fra
talentech
- Referanse
e4ea5608c7da4b2fbc4092bd89ca06b3