Er du en faglig engasjert teamspiller? Da kan du bli vår nye fagkoordinator
Arbeid og ytelser Sørlandet, NAV
Holtes vei 1, 4848 Arendal, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Er du en faglig engasjert teamspiller? Da kan du bli vår nye fagkoordinator
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 24. august
Nav Arbeid og ytelser Sørlandet er en enhet i Nav som har ansvaret for store og viktige livsoppholdsytelser. Vår del av samfunnsoppdraget er å sørge for at våre brukere får rett ytelse til rett tid.
Vi har som mål å være en attraktiv og moderne arbeidsplass som legger vekt på å oppnå gode resultater til det beste for brukerne våre, og utviklingsmuligheter for den enkelte medarbeider. Hos oss blir du en del av et faglig sterkt arbeidsmiljø der vi jobber bevisst med tillitsbasert ledelse. Vi er for tiden ca. 130 medarbeidere fordelt på 5 avdelinger på 2 lokasjoner. Lokasjonen vår i Arendal saksbehandler stønad til enslig mor eller far, grunn- og hjelpestønad og stønad ved sykdom i familien, mens ved lokasjonen i Lyngdal saksbehandles uføretrygd.
Vi har ledig stilling som fagkoordinator på ytelsen enslig mor eller far i Arendal, for en faglig engasjert, inkluderende og selvstendig person. Vi har trivelige kontorlokaler på Harebakken gode parkeringsmuligheter og godt kollektivtilbud.
Arbeidsoppgaver
Hva jobben går ut på, og ansvarsoppgaver i stillingen:Fagkoordinator har det overordnede ansvaret for å sikre lik praksis og forståelse av regelverket i egen enhet og på tvers av samarbeidende enheter. Rollen innebærer å:
- Koordinere det faglige arbeidet i egen enhet og i samarbeid med andre enheter og linjer, og bidra med/koordinere gjennomføringen av kvalitetstiltak som oppstår i enheten
- Bidra til å styrke fagkompetansen i egen enhet ved å nyttiggjøre deg av kompetansen til dine kollegaer, og involvere disse ved utarbeidelsen av opplæringsmateriell knyttet til de ulike fagområdene, både for nyansatte og i forbindelse med endring av lovverket
- Bidra til en kultur der en gir hverandre faglig trygghet til å ta effektive og gode beslutninger
- Være en pådriver i arbeidet for å sikre at saker blir behandlet på mest mulig effektiv måte, og med god nok kvalitet
- Holde samlinger og opplæring av enheter/ansatte i andre deler av NAV og hos samarbeidspartnere
- Delta i faglige nettverk, og sikre at det som blir avtalt er innenfor myndighetsområdet til fagnettverket. Avklaringer skal tas med tilbake og iverksettes i egen enhet
- Delta i arbeidsgrupper og utredninger på tvers av resultatområdet og opp mot direktoratet på bestilling fra Styringsenheten
- Saksbehandle i deler av stillingen for å kunne holde deg oppdatert på fagområdet til enhver tid
Kvalifikasjoner
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?Du må ha fullført høyere utdanning, minimum 3-årig godkjent utdanning tilsvarende bachelorgrad. Vi søker fortrinnsvis etter deg som har utdanning innen juridiske, økonomiske eller samfunnsvitenskapelige fag, men annen relevant utdannelse kan også komme i betraktning.
Utenlandske grader må være godkjent av NOKUT eller HK-dir. (Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse). Relevant arbeidserfaring kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet.
- Du må ha god kommunikasjonsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
- Du må ha god formidlingsevne med stor gjennomslagskraft
- Du må ha god digital kompetanse
- Du bør ha erfaring fra å holde presentasjoner for større og mindre forsamlinger
- Du bør ha erfaring med saksbehandling
Personlige egenskaper
Hva ser vi etter hos deg?- Du må ha en åpen og imøtekommende væremåte, stabilt humør på jobb og god evne til å håndtere tidspress med mange baller i lufta
- Du må være strukturert og selvstendig, men også god til å samarbeide med andre
- Du må ha evne til nytenkning.
- Vi skal levere på samfunnsoppdraget vårt, så det er viktig at du er resultat- og løsningsorientert
- Hos oss skjer det stadige endringer, derfor må du være både omstillingsdyktig og fleksibel
Personlige egenskaper vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
Hvorfor skal du velge oss?Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Her får du muligheten til å jobbe med utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor viktige samfunnsområder. Du får jobbe i et aktivt og kompetent fagmiljø, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag. Vi vektlegger god opplæring.
Hos oss får du rammer som gir fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid samt mulighet for å trene 1 time pr. uke i arbeidstiden. Du får medlemskap i Statens pensjonskasse. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Hos oss kan man inngå avtale om 40% hjemmekontor når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Er du usikker på om du skal søke på denne stillingen? Ta gjerne kontakt med kontaktpersonen vår!
Stillingen lønnes i stillingskode 1434 Rådgiver/1364 Seniorrådgiver i lønnsspenn fra kr. 640.000,- til kr. 670.000, - avhengig av kvalifikasjoner.
Ønsket oppstart snarest.
Hvordan er det å jobbe hos oss?
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget hvis du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe en av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne ut om vi er en god match.
Kontaktinformasjon
Tor Ole Skomedal, Avdelingsleder, 99711690, Tor.Ole.Skomedal@nav.noGunhild Goderstad, Avdelingsdirektør, 95929230, Gunhild.Goderstad@nav.no
Arbeidssted
Holtes vei 14848 Arendal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4999748346
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 24.08.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
76f7570f-74d2-4945-b630-0bb985030ba0
- Hentet fra
talentech
- Referanse
c78def1baeb3470282d3c9b3a0a730a6