Vil du være med å løse et spennende samfunnsoppdrag - bli saksbehandler i Nav
Nav Familie- og pensjonsytelser Ålesund
Notenesgata 6, 6002 Ålesund, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Førstekonsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
3
Søk på jobben
Søk senest i overmorgen
NAV Familie- og pensjonsytelser i Ålesund har ledig 3 faste stillinger som førstekonsulent. Vi søker etter deg som liker å jobbe som saksbehandler, og er selvstendig og strukturert.
Vi er en spesialenhet som fatter vedtak i henhold til folketrygdloven. Enheten inngår i resultatområdet Nav Familie- og pensjonsytelser, som ligger under ytelseslinjen i Arbeid- og velferdsdirektoratet. En del av samfunnsoppdraget er blant annet at våre brukere skal få rett ytelse til rett tid. Vi skal sikre korrekt saksbehandling av alderspensjon, avtalefestet pensjon (AFP), ytelser til etterlatte og supplerende stønad.
Hos oss vil du bli en del av et arbeidsmiljø med litt over 70 medarbeidere. Vi har som mål å være en spennende og attraktiv arbeidsplass, som legger vekt på gode resultater til det beste for våre brukere og gode utviklingsmuligheter for den enkelte medarbeider.
Vi har et sterkt fagmiljø og er opptatt av å jobbe kontinuerlig med kompetanseutvikling og medarbeiderskap for å løse samfunnsoppdraget vårt på best mulig måte.
Vi holder til i nye lokaler i Ålesund sentrum og er en av landets fire enheter som forvalter folketrygdens pensjoner.
Arbeidsoppgaver
Du vil jobbe med saksbehandling på et av våre fagområder. Saksbehandling hos oss innebærer iverksetting av nye saker, beregning, utbetaling, tilbakekreving, klagesaksbehandling og løpende vedlikehold. Vi behandler saker etter nasjonalt regelverk, og saker hvor bruker kan ha opptjent rettigheter i utlandet.
I tillegg skal du:
- Bidra til å nå enhetens mål og gi gode brukeropplevelser
- Bidra til kvalitet og utvikling på fagområdene
- Bidra på andre fagområder ved behov
- Bidra til tett oppfølging av våre brukere
Oppgaver og ansvarsområder kan endres, da vi er i stadig utvikling.
Kvalifikasjoner
Nødvendig kvalifikasjoner:- Utdanning på minimum bachelornivå, fortrinnsvis innenfor samfunnsvitenskapelige, økonomiske eller juridiske fag. Utdannelse fra utlandet må være NOKUT godkjent, og må dokumenteres i søknaden for å bli vurdert.
- Meget gode muntlige- og skriftlige kommunikasjonsferdigheter på norsk
- God digital systemforståelse og kompetanse i bruk av IKT-verktøy
- God tallforståelse
- Erfaring fra relevant saksbehandling; herunder kunne vurdere saksopplysninger og fatte vedtak på grunnlag av lov, forskrift og rundskriv
- God engelsk skriftlig kommunikasjonsevne
Personlige egenskaper
- Du er strukturert, nøyaktig og trives med selvstendig rutinearbeid
- Du jobber effektivt og målrettet i en hektisk arbeidshverdag
- Du har gode samarbeidsevner, tar initiativ og bidrar til et godt arbeidsmiljø
- Du evner å se- og forklare helheten i sammensatte problemstillinger
Vi tilbyr
- Førstekonsulent i stillingskode 1408, med lønnsspenn fra kr 540 500 - kr 625 000
- Utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et engasjert og kompetent fagmiljø
- En dynamisk arbeidsplass som hele tiden utvikler seg til det beste for brukere og samfunn
- God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
- Fleksibel arbeidstid
- Mulighet for hjemmekontor deler av tiden
- Trening i arbeidstiden
Vi ber deg vennligst om å laste opp dine vitnemål og attester sammen med din søknad i Webcruiter. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via https://www.vitnemalsportalen.no/
Vi ser frem til å motta din søknad!
Kontaktinformasjon
Linn Kathrin Knudsen, Avdelingsleder, 97650055, linn.kathrin.knudsen@nav.noArbeidssted
Notenesgata 66002 Ålesund
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4951123831
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2917109
- Hentet fra
talentech
- Referanse
5229e3c627654d198710f3ed29ffa80a