Seksjonsleder utvikling og integrasjon
Statens vegvesen
Skoggata 19, 1530 Moss, Sorgenfriveien 11, 7031 Trondheim, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Seksjonsleder utvikling og integrasjon
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 11. august
Om stillingen
Statens vegvesen har gjennomført en kraftig oppskalering av utviklingsnære roller for å imøtekomme våre ambisiøse digitaliseringsplaner. Vi har ansatt mange utviklere de siste årene og tiden er nå moden for å styrke oss på leder kapasitet ytterligere. Vi søker derfor etter en seksjonssjef som vil være med på å sørge for at vi bruker utviklerkapasiteten på en mest mulig effektiv måte. Du vil være en sentral rolle med å gjøre oss enda bedre i stand til å levere på våre satsingsområder som bl.a. fremkommelighet, bærekraft og trafikksikkerhet. Sentralt står innovasjon og digitalisering for å nå våre store ambisjoner om å være en innsiktsdrevet virksomhet for bedre kundetjenester.
Arbeidsoppgaver
- Ta del i ansvaret for fagområdet systemutvikling (best practices, sikker utvikling, onboarding osv.)
- Sikre at utviklere har gode verktøy og arbeidsmetoder
- Sikre god kompetanseutvikling av utviklere i din enhet
- Bistå organisasjonen i videre transformasjon mot smidig utviklingsmetodikk delt inn i produktområder
- Videre rekruttering til våre satsningsområder; Drammen, Moss, Bergen og Trondheim
- Personal- og budsjettansvar; Lede seksjonen i henhold til definerte mål; Oppfølging og rapportering på seksjonens arbeid
Stillingen inngår i ledergruppen til avdelingsdirektøren for Utvikling IT hvor du vil jobbe tett sammen med ledere for dagens seksjoner for utvikling og ledere av andre utviklingsrelaterte fagområder.
Ledelse i Statens vegvesen
Som leder i Statens vegvesen forventes det at du følger lederprinsippene våre - vårt felles kompass for godt lederskap:
- Sett retning - jeg ser framover, ivaretar helheten og viser vei.
- Vær til stede - jeg lytter, tar vare på medarbeiderne og motiverer til innsats.
- Skap sammen - jeg er drivkraft for samarbeid og deling. Jeg gjør det trygt å utforske nye muligheter.
Prinsippene bygger på våre verdier og gir retning for hvordan vi leder, samhandler og utvikler oss - både som enkeltledere og som organisasjon.
Kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjoner:- Utdannelse fra høyskole, universitet eller annen relevant teknisk utdannelse
- Erfaring fra systemutvikling; enten som utvikler eller fra andre utviklingsnære roller
- God kjennskap til tverrfunksjonelle team, smidig arbeidsmetodikk og kontinuerlige leveranser
- Kunne delta konstruktivt og proaktivt i drøftinger om programvareutvikling og utnyttelse av teknologi
- Kjennskap til bruk av kunstig intelligens (KI) i arbeidshverdagen
- Erfaring fra personalledelse
Personlige egenskaper
- Tar initiativ og har gjennomføringsevne
- Gode kommunikasjonsevner
- Lærevillig og opptatt av delingskultur
- Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
Som ansatt i Statens vegvesen er det dessuten viktig at du er sikkerhetsmessig skikket og har god dømmekraft, pålitelighet og lojalitet.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Hos oss får du mange muligheter gjennom å bli en del av en landsdekkende, solid og viktig virksomhet. Samtidig er det også opp til deg å bidra til bevegelse og kontinuerlig utvikling - både for deg selv og for oss.
Vi jobber for alle - for deg og meg – og har en reell påvirkning på folks hverdag. Du får ansvarsfulle oppgaver og mulighet til faglig og personlig utvikling. Vi tar godt imot deg i et godt arbeidsmiljø over hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- Fleksitid og avspasering: Vi vet at balansen mellom arbeid og fritid er viktig, og vi tilbyr fleksible arbeidstider.
- God pensjonsordning og lån: Trygg fremtid med gode pensjonsordninger og gunstige lån.
- Trening i arbeidstida: Muligheter for trening i arbeidstiden eller støtte til treningsaktiviteter.
- Faglig påfyll: Mange muligheter for kurs og videreutdanning.
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Om søknadsprosessen
Krav til søknadenVi har gjort det enklere for deg! I stedet for et tradisjonelt søknadsbrev, ber vi deg svare på noen relevante spørsmål. Husk å fyll ut feltene for "Utdannelse" og "Arbeidserfaring", og last opp dine vitnemål og eventuelle attester. Dette hjelper oss med å få et godt bilde av din bakgrunn og kvalifikasjoner.
Tester og bakgrunnssjekkFor å sikre at vi finner den beste kandidaten, kan vi bruke arbeidspsykologiske tester som en del av vår rekrutteringsprosess. Disse testene gir oss innsikt i dine egenskaper og ferdigheter, og hjelper oss med å gjøre en rettferdig og objektiv vurdering, slik at vi finnerden bestkvalifiserte kandidaten. Vi gjennomfører også bakgrunnssjekk for å verifisere informasjon som er viktig for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandlingVi i Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker å skape en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Hvis du har en funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil få mulighet for positiv særbehandling.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
Divisjon IT har et helhetlig ansvar for at all digitalisering i Vegvesenet gjøres fremtidsrettet, smidig og sikkert på tvers av etatens fagområder. Divisjonen ivaretar utvikling av etatens digitale kanaler og tjenester, er partner for fagsiden og en pådriver for innovasjon og utvikling av nye, brukervennlige løsninger. Vi støtter fagsiden fra idè til realisering, med smidige prosjekter og leveranser. Divisjonen har over 450 medarbeidere over hele landet, med hovedkontor i Drammen.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
743497d0-b898-493b-9d7b-5a49223b9b2a
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10255927